Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد امروز در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن در سالن پیامبر اعظم(ص)  با اشاره به اینکه حساب ۱۰۰ امام(ره) و  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تأسیس شد، اظهار کرد: تولید مولفه یک روستا است و اگر ما از روستاهای خود توقع تولید داریم حتما باید این موضوع مورد  توجه در نظام برنامه‌ریزی کشور قرار گیرد و این مسأله راهبرد جدی ما در سال ۱۴۰۱ و بعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیناد مسکن کرمان بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور از پایین به بالا و از روستاها شروع شد و در این برنامه اتفاقات خوبی برای روستاها افتاده است.

سلطانی‌نژاد ابراز داشت: ساخت مسکن برای محرومان، مشارکت در طرح‌های دولت برای ساخت مسکن، باسازی و ساخت واحد‌های مسکونی بعد از وقوع حوادث غیر مترقبه، ساماندهی فضای سکونتی  روستاها و...از جمله وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، گفت:  ۴۲ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و ما از متوسط کشوری بالاتر هستیم و وظیفه ما زیاد می‌شود که این عدد را حفظ و حتی افزایش دهیم و این آمار در مناطق جنوب استان به  ۸۰ درصد می‌رسد.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: در سطح کشور  ۶۳ هزار روستا و در استان کرمان  ۵۶۰۰ روستا داریم و بالای یک‌میلیون نفر از جمعیت استان در بخش روستایی زندگی می‌کنند.

وی افزود: ساخت، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جزء برنامه‌های جدی ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان افزود: طرح هادی روستایی اولین سندی است که اجازه توسعه و فعالیت‌های کاربری روستاها را  تعریف می‌کند و بقیه فعالیت‌ها از جمله اقتصادی و معیشتی در این بستر و سند تعریف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی جزء طرح‌های اصلی ما در بنیاد مسکن است، عنوان کرد: طرح‌های هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده  و به‌دنبال این هستیم این طرح برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار که فاقد دهیاری هستند اجرا شود.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح‌های هادی طی ۱۰ سال بازنگری می شوند، گفت: در سال جاری۲۸۰ طرح هادی را بازنگری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:  سند طرح منظومه‌های روستایی استان آماده شده و این طرح مبتنی بر تولید و ظرفیت‌شناسی روستاهاست.

سلطانی‌نژاد عنوان کرد: تسهیلات پرداختی سال گذشته برای ساخت مسکن در روستاها ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد بود که امسال این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد خواهد بود و این افزایش موجب جهش تولید در بخش روستایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: از جمله کارهای بنیاد در سال گذشته در سطح استان، اجرایی طرح هادی  برای ۵۰۰ روستا، تهیه و بازنگری طرح هادی ۴۰۰ روستا  و همچنین برای ۵۰۰ روستا آسفالت، ساخت زمین چمن، جمع‌آوری آب‌های سطحی  و ... بوده است .

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کرمان بنیاد مسکن طرح هادی جمعیت روستا سلطانی نژاد بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شورای روستا نهاد مردمی که برای آبادانی و‌پیشرفت روستا با حمایت اهالی آن منطقه تلاش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است