Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@00:46:03 GMT

فردا، بیش تر از امروز بفروشید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۴۳۴

فردا، بیش تر از امروز بفروشید

 

از زمانی که تکنولوژی وارد استفاده روزمره زندگی هایمان شد، متخصصان به خوبی می دانستند که دنیای کسب و کار ها هم قرار است مثل زندگی های شخصی­مان دچار تحولات بسیار زیادی شود، و همینطور هم شد!

دنیای فروش و بیزینس ها از زمانی که فروشندگان شخص به شخص سعی در فروش محصولات خود داشته اند تا به حال تغییرات بسیار زیادی داشته و پیشرفت های بسیار شگفت انگیزی را در این زمینه شاهد بوده ایم که همه ی اینها به لطف تکنولوژی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنولوژی دائما درحال تغییر و تحول است و تقریبا این روز ها تمام کسب و کار ها برای پیش بردن امور کاری خود وابستگی هرچند کوچک (در حد یک نرم افزار) را به آن پیدا کرده اند تا به نتایج بهتر دست پیدا کنند.

فروش، بخش بسیار مهم، فعال و پویایی در هر کسب و کار به شمار می رود و در واقع یکی از مهم ترین قسمت هایی است که تکنولوژی سعی در ساده سازی آن دارد.

گفته می شود که کارشناسان فروش پیشروان تکنولوژی هستند، همانطور که برای اولین بار از نرم افزار CRM در دنیا استفاده کردند.

هرچه ارتباط مشتریان با بیزینس ها از طریق کانال های دیجیتالی بیش تر می شود، کسب و کار هایی که به دنبال پیشرفت و رشد خودشان هستند هم بیش تر متوجه این قضیه می شوند که استفاده از ابزار های بروز مدیریت کسب و کار تا چه حد می تواند باعث به وجود آمدن فرصت های شگفت انگیز در امور بازاریابی و فروششان شود.

در این مقاله از سنا قصد داریم 3 مورد از شناخته شده ترین تکنولوژی روز دنیا را در کنار شما بررسی کنیم، تکنولوژی هایی که از زمان ورود خود به دنیای بیزینس ها نه تنها توانسته به افزایش درآمد کسب و کار ها کمک کنند، بلکه در امور مدیریت کسب و کار و بهبود امور فروش و بازاریابی توانسته اند یکی از مهم ترین عوامل رشد آنها به شمار برود.

1- نرم افزار CRM

نرم افزار CRM یا (Customer Relationship Management) که به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است، محبوب ترین و شناخته شده ترین ابزاری است که برای فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاری که نرم افزار CRM می کند این است که با ذخیره کردن اطلاعات کامل مشتریان در یک مکان مشخص و ایمن به پرسنل این بخش ها اجازه می دهد که راحت تر از همیشه به آنها دسترسی داشته باشند.

این افزایش دسترسی به کاربران این امکان را می دهد تا در پروسه فروش و بازاریابی مشتریان عملکرد بهتر، سریع تر و پر بازده تری داشته باشند.

چند نمونه از روش هایی که سی آر ام به فروش بیش تر کمک می کند شامل مواردی هستند که در ادامه مشاهده می کنید:

·      پیگیری فروش

اگر یک کسب و کار بخواهد ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشد، این ارتباط را حفظ کند و از این طریق فروش خود را افزایش دهد، پیگیری و نظارت بر روی امور فروش یک نیاز همیشگی به حساب می آید.

استفاده از سی آر ام برای نظارت روی چرخه فروشتان می تواند به شما کمک کند تا دقیقا بدانید که چه قسمتی از فرآیند فروشتان باعث می شود علی رغم داشتن محصول با کیفیت و خدمات رسانی عالی، فروشتان آنطور که انتظارش را دارید پیش نرود.

·      شناخت کافی از مشتریان یک اولویت است

سی آر ام می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا حجم شگفت انگیزی از اطلاعات را در خصوص مشتریان خود بدست بیاورید که این اطلاعات در سی ار ام از روش های بسیار زیادی بدست می آیند.

به عنوان مثال، نرم افزار CRM با ذخیره کردن اطلاعات شبکه های اجتماعی مشتریان و اتصال به پلتفرم هایی مثل اینستاگرام به کارشناسان فروش شما کمک می کند تا با دنبال کردن مشتریان بتوانند به راحتی اطلاعات از قبیل علایق آنها، اولویت هایی که دارند و مسائل مهم ذهنی شان را تشخیص دهند و به بهترین نحو برای فروش بیش تر از آنها استفاده کنند.

زمانی که شما بدانید مشتریانتان به چه چیز هایی علاقه مند هستند، به راحتی می توانید آفِر ها و پیشنهادات ویژه ای مخصوص همان مشتریان ارائه کنید و احتمال فروش خود را چندین برابر کنید!

علاوه بر آن شما می توانید مشخص کنید که کدام مشتریان ارزش بیش تری برای کسب و کارتان دارند.

طبیعتا همیشه افرادی در لیست مشتریان شما هستند که مایلند برای محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید بیش تر پول خرج کنند یا از منابع و ریسورس های کمتری استفاده کنند و همین مسئله ارزش آنها را بالاتر می برد.

این مشتریان که باید بیش از سایر افراد برای آنها وقت گذاشته شود، می توانند بهترین هدف های فروش شما باشند که سی آر ام آنها را به شما معرفی می کند.

·      گزارش گیری

گزارشات دیگر ابزار مهم و حیاتی هستند که نرم افزار CRM در اختیار مدیران کسب و کار ها و دپارتمان های مختلف قرار می دهد و استفاده های بی شماری می توان از آن برد.

اینکه شما بتوانید به راحتی گزارش های مختلف از تمامی اتفاقاتی که درحال رخ دادن است داشته باشید به کسب و کارتان کمک می کند تا استفاده های بهتر و بیش تری از اطلاعات جمع آوری شده داشته باشید، که نتیجه ی آن چیزی نیست جز گرفتن تصمیمات بهتر و بکار گیری استراتژی های موثر تر.

مدیریت ارتباط با مشتریان داشبورد ها و قابلیت های اتوماسیون یا خودکار سازی های زیادی در اختیارتان قرار می دهد و نیاز شما را بری جمع آوری اطلاعات و گزارش گیری از آنها بصورت دستی و غیر سیستماتیک را کاهش خواهد داد.

گزارش گیری خودکار و با استفاده از سیستم های سی آر ام به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات دقیق و لحظه ای را در اختیار داشته باشید با استفاده از فیلتر هایی که CRM سنا ارائه می کند گزارش گیری های خود را بر اساس شاخصه های مختلف (مثل خریداران، فروشندگان، محصولات خریداری شده، روش های پرداخت و ...) شخصی سازی کنید.

جهت دریافت نسخه ی دموی رایگان خود می توانید همین حالا با مشاوران سنا در ارتباط باشید.

2- باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان یکی از نام آشنا ترین سیستم هایی است که کسب و کار ها از آن برای افزایش فروش، تعامل بیش تر مشتریان و بهبود ارتباط با آنها استفاده می کنند.

گستردگی استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان در مدیریت کسب و کار به حدی است که شاید بسیاری از ما حتی بدون اینکه خودمان بدانیم عضوی از باشگاه فروشگاه ها، رستوران ها و کافه هایی که به آنها مراجعه می کنیم هستیم!

یک نمونه از این عضویت زمانی است که برای مثال به یک کافه یا رستوران مراجعه می کنید، و در آنجا صندوقدار شماره همراه شما را در سیستم ثبت می کند. بعد از آن قطعا مشاهده کرده اید که تخفیف های مختلفی از سمت آن کافه یا رستوران برای شما در نظر گرفته می شود و کد آن برای شما اس ام اس می شود.

خیلی از اوقات این کد های تخفیف دلایل خوبی هستند که شما بعد ها مجددا به آنجا مراجعه کنید و از آنها خرید کنید. این روند خصوصا اگر شما از غذایی که انتخاب کرده اید راضی بوده باشید بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مشتریان را وادار می کند تا قبل از اینکه مهلت استفاده از تخفیفشان تمام شده بار دیگر خرید کنند.

باشگاه مشتریان یا باشگاه وفادار سازی (یا وفاداری) این روز ها در همه ی حیطه های کسب و کار به چشم می خورند و به جرات می توان گفت هیچ صنفی وجود ندارد که نیازی به وفادار کردن مشتریان به خودش نداشته باشد.

در ادامه چند مورد از مزایای باشگاه مشتریان را بررسی می کنیم:

·      ساخت یک تجربه فراموش نشدنی برای مشتریان

تجربه ی مشتری (Customer Experience) یکی از اصلی ترین شاخص های افزایش فروش اصولی و پر دوام است.

به زبان ساده، تجربه و حسی که شما در طی پروسه ی خرید (از دریافت پیش فاکتور گرفته تا تحویل نهایی کالا یا سرویستان) برای مشتریان ایجاد می کنید، تجربه ی مشتری گفته می شود که به عقیده ی بسیاری از متخصصان حوزه فروش مهم ترین عامل تعیین کننده در تصمیم مشتری برای خرید کردن از شماست.

·      فروش و درآمد خود را افزایش دهید

مثال ساده ای که درباره خرید مجدد از کافه ها و رستوران ها زدیم نمونه ی خوبی است برای اینکه نشان بدهیم کسب و کار ها چطور از نرم افزار باشگاه مشتریان برای افزایش نرخ بازگشت مشتریان خود استفاده می کنند.

تحقیقاتی که توسط شرکت Bain & Company انجام شده است نشان می دهد افزایش 5 درصدی بازگشت مشتریان می تواند سود شما را بین 25 تا 95 درصد افزایش دهد!

همه ی ما میدانیم که جذب مشتری جدید می تواند تا چه حد هزینه بر باشد. این درحالی است که مشتریان قدیمی که به سمت شما بازمیگردند، نسبت به شما و کاری که انجام می دهید شناخت کافی پیدا کرده اند و همین مسئله باعث می شود که مشتریان وفادار و قدیمی شما همیشه بیش تر از مشتریان جدید خرید کنند.

مشتری وفادار یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که بسیاری از کسب و کار ها و رقبای کاری خود شما به دنبال به دست آوردن آن هستند. پیشنهاد میکنیم اگر مایلید اطلاعات بیش تری در خصوص وفادار کردن مشتریان به خودتان داشته باشید، حتما مقالات وب سایت سی آر ام سنا را مطالعه کنید.

3- نرم افزار فروش

نرم افزار فروش، همانطور که از نامش مشخص است سیستمی است که هدفش بهینه سازی و افزایش درآمد و فروش کسب و کار های کوچک و بزرگ می باشد.

کاری که نرم افزار فروش انجام می دهد این است که به شما کمک می کند تا با استفاده از ویژگی ها و قابلیت هایی که در اختیارتان قرار می گیرد، تمامی مراحل چرخه ی فروش خود را به ساده ترین و سریع ترین شکل تغییر دهید.

بطور کلی اگر بخواهیم به این سیستم ها نگاه کنیم می توانیم بگوییم که تقریبا تمامی مراحل فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار شامل ذخیره کردن و دسترسی به اطلاعات مصرف کنندگان، بررسی شاخص های مهم فروش، بهبود استراتژی ها و پیگیری مشتریان با استفاده از نرم افزار فروش به ساده ترین شکل و چند کلیک ساده قابل انجام خواهد بود.

مزایا و قابلیت های این نرم افزار ها را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

·      پیگیری به موقع مشتریان

بخش فروش یکی از بخش های شلوغ در کسب و کار هاست و پرسنل و کارشناسان این بخش علاوه بر وظایف روزانه ی خود مشغله های مختلف زیادی دارند که همین مسئله باعث می شود در بسیاری از مواقع انجام برخی کار ها یا پیگیری مشتریان با مشکل مواجه شود.

کاری که نرم افزار فروش انجام می دهد این است که به کاربران سیستم اجازه می دهد برای انجام کار های مختلف خود یادآوری درج کنند تا سر موعدی که خودشان تعریف کرده اند، سیستم انجام کار های مهم را به آنها یادآوری کند.

پیگیری مشتریان یکی از مهم ترین کار ها و همچنین اصلی ترین دلایلی است که باعث میشود مشتریان از ادامه ی خرید خود از کسب و کار ها منصرف شوند و ضرر های بسیاری به آن کسب و کار وارد شود، که خوشبختانه نرم افزار های مدیریت فروش این مشکل را یکبار برای همیشه برطرف کرده اند.

·      صدور فاکتور و پیش فاکتور

صدور فاکتور و پیش فاکتور یکی از کار های اصلی کارشناسان بخش فروش به شمار می رود و این کارشناسان می توانند به سرعت با سربرگ های مختلف برای مشتریان فاکتور ها و پیش فاکتور های خود را صادر کنند.

توجه داشته باشید، نرم افزار فروشی که شما انتخاب می کنید می بایست بتواند فرآیند و روند فروش شما را عینا در خود پیاده سازی کند تا شما و کارشناسانتان بتوانید به راحتی روند همیشگی کار خود را طی کنید.

چند نمونه دیگر از ویژگی هایی که نرم افزار فروش سنا در اختیار کاربران خود قرار می دهد را می توانید در ادامه مشاهده نمایید:

ثبت دلایل عدم خرید مشتری، ثبت اطلاعات مالی و روش های پرداخت مختلف، ثبت یادآوری جهت پیگیری فاکتور ها و مشتریان، چاپ و پرینت فاکتور رسمی و غیر رسمی، مشاهده مشتریان خرید نکرده.

نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار رایگان خود که شامل تمامی موارد مطرح شده در این مقاله می باشد را همین حالا از سنا دریافت کنید

منبع: فردا

کلیدواژه: کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر

بهتر است از لوازم دکوری مختلف در دکور مغازه استفاده کنید و ویترین و قفسه های موجود را جذاب کنید. و بهتر است محصولات مان تنوع بالایی داشته باشد و ویترین و قفسه ها را با لوازم متنوع پر کنیم. از رنگ های شاد و پر انرژی در دکوراسیون مغازه به کار ببرید. و رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. از یک تم و سبک مشخص استفاده کنید، ابتدا تمام وسایل و لوازمی  که می خواهیم به کار ببریم را معلوم کنیم و بعد یک تم خاص برایشان در نظر بگیریم.

و توجه کنیم که دیوار و کف و سقف و نور پردازی و میز ها همه با هم سازگار باشند. از نور صحیح و مناسب استفاده کنیم تا مغازه را روشن و دلباز کند و لوازم خاص را برجسته تر نشان بدهد. از تابلو ها و بنر های جذاب و خلاقانه استفاده کنیم تا توجه بیشتر افراد را جلب کند.

اهمیت دکوراسیون در مغازه لوازم تحریر

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر اهمیت زیادی دارد. یک طراحی مناسب و جذاب برای فروشگاه می تواند مشتریان را جذب کند، اعتماد آن ها را به فروشنده زیاد کند. طراحی مناسب می تواند از عوامل موثر در افزایش فروش باشد.

اگر از رنگ ها، نور پردازی، نمایش محصولات به صورت جذاب و مناسب استفاده کنیم می توانیم فضای فرهنگی و دلنشین برای خریداران ایجاد کنیم که به افزایش فروش خودمان هم کمک می کند. دکوراسیون مغازه لوازم تحریر زمانی می تواند تاثیر گذار باشد. که مشتریان تمام محصولات مورد نیازشان را به راحتی پیدا کنند. برای تعداد زیادی از مشتریان این نکته مهم است که وقتی به مغازه ای می روند تمامی لوازمی که احتیاج دارند را پیدا کنند و یکجا خریداری کنند. پس اگر به این مورد هم توجه کنیم باعث جذب  مشتریان می شویم و درآمدمان افزایش می یابد.

اصول طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر  

فروشگاه های لوازم تحریر یک مکان عمومی است که باید یک محیط مدرن و زیبا را برای مشتری ایجاد کند. و اولین باری که مشتری مغازه شما را می بیند، در آن حس مثبت ایجاد کند. پس طراحی دکوراسیون آن باید با دقت انجام شود. پس یک سری اصول را باید برای طراحی رعایت کنیم. بعد از این که مکان را انتخاب کردیم اولین موردی که باید روی آن تمرکز کنیم رنگ فروشگاه است.

برای رنگ دیوار ها از رنگ روشن و شاد استفاده کنید. چون اکثر مخاطبان جوان و کودکان اند. حتی می توانید از رنگ های خنثی هم استفاده کنید و با رنگ های شاد در چیدمان به کار ببرید. برای کف فروشگاه باید رنگی را انتخاب کنید که با دیوار ها تفاوت زیادی نداشته باشد و می توانید از لمینت چوبی استفاده کنید تا حس گرمی چوب به مشتری داده شود. برای نور پردازی از چراغ های آویز لوکس و زیبا استفاده کنید و آن ها را با رنگ هایی که با دیوار هارمونی دارند و چشم را اذیت نمی کنند بهره بگیرید، ترکیب لامپ های آفتابی و مهتابی انتخاب خوبی است. زاویه نور پردازی را هم باید رعایت کنید که به خوبی به محصولات بتابد. اگر سبک فروشگاه شما کلاسیک است باید شدت نور زیاد باشد.

اما اگر سقف فروشگاهتان مدرن است باید میزان نور متعادل باشد و زاویه نور بیشتر روی لوازم تحریر باشد و از رنگ ها هم طوری استفاده کنید که فضا را دلنشین کند. استفاده از لوازم دکوری در قفسه ها و هرجایی که فضای مناسب دارد هم مهم است. و آن دکوری که می خواهید به کار ببرید حتما باید با لوازم تحریر همخوانی داشته باشد و در ویترین از بهترین دکوری ها استفاده کنید تا مشتریان برای دیدن تمامی محصولات وارد مغازه تان بشوند.

نکات کلیدی در اجرای دکوراسیون 

یکی از بخش های جذاب و مهم مغازه، طراحی و چیدمان ویترین است. و برای مغازه لوازم تحریر باید سلیقه و خلاقیت هم به خرج دهیم تا ویترینی زیبا و جذاب طراحی کنیم و مخاطبان را به آن جذب کنیم. نکته مهم بعدی این است که باید برای این که مشتریان بتوانند به راحتی در فروشگاه قدم بزنند و دسترسی آسان به تمامی محصولات داشته باشند و حس خوب داشته باشند، از قفسه بندی درست و اصولی استفاده کنید تا دچار بی نظمی و نامرتبی در مغازه نشوید و مشتریان هم گیج نشوند. 

در نحوه چیدمان قفسه ها سعی کنید اول از همه راحتی و دسترسی آسان مشتری را در درجه اول قرار دهید. چیدمانی اصولی است که تفکیک برند، هارمونی رنگ و حجم و اندازه مناسب محصضولات را با هم داشته باشد. نکته مهم بعدی این است که محصولاتتان را کامل کنید. برای هر مشتری مهم است که وقتی وارد مغازه ای می شود تمامی کالاهای مورد نظرش را پیدا کند. در هر شرایطی باید رفاه حال مشتری را در اولویت قرار دهید. برای همین حتما از سبد های خرید دسته دار یا چرخ دار استفاده کنید تا آن ها به راحتی خرید کنند و با این کار خیالشان راحت باشد که احتمال افتادن لوازم تحریر و شکستن و خسارت دیدن و گم شدن آن ها به حداقل برسد.

ایده هایی برای دکوراسیون لوازم تحریر 

 

 

بسیاری از لوازم تحریری ها با استفاده از المان های بزرگ، ویترین و دکوراسیون خود را تزیین می کنند. مثلا می توانید از یک مداد و تراش بزرگ که دارای جذابیت بینایی زیادی است استفاده کنید و یا می توانید نمایش ساده و مینیمال داشته باشید. پس از یک پس زمینه یا استند ساده استفاده کنید و محصولاتتان را به نمایش بگذارید که در عین حالی که ساده است کم هزینه هم می باشد. 

می توانید از انواع لباس مدرن دخترانه و پسرانه در کنار کیف، کفش و لوازم تحریر بکار ببرید که می تواند مشتری را جذب خود کند.

از هارمونی رنگ ها استفاده کنید، به کار بردن رنگ هایی مثل زرد و آبی یک دکوراسیون عالی را ایجاد می کند. و در کنار این ترکیب رنگ ها از المان های تزیینی ساده و چند استند برای نمایش محصولاتتان استفاده کنید. می توانید روی شیشه مغازه یا دیوار های آن پوستر بچسبانید یا نقاشی های جذاب بکشید و این ایده هزینه کمی دارد ولی طرحی جذاب و شاد است.

خلاصه بندی 

دکوراسیون مغازه لوازم تحریر علاوه بر این که باید زیبا و خاص باشد باید راحتی مشتریان را هم در بر بگیرد. پس اصول و نکاتی که گفته شد را بکار ببرید و مطمئن باشید با رعایت آن ها به هدف خود می رسید. رنگ های مناسب به همراهی طراحی سقف مغازه باعث می شود محیط جذاب جلوه کند و محصولاتتان با ارزش تر به چشم بیاید. برای دریافت مشاوره رایگان جهت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم تحریر می توانید با کارشناسان شرکت طراحی داخلی ویستا آرشیتکت در تماس باشید.

دیگر خبرها

  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات