Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهید اسکندری، فرزند حبیب الله و طاهره  یکم دی  ۱۳۴۰ در شهر بسطام از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن و متدین پا به عرصه حیات نهاد.

این شهید گرانقدر تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد ولی شروع جنگ تحمیلی تاب ماندن در شهر را از او گرفت.

این شهید بزرگوار دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان را یک وظیفه واجب بر دوش خود می‌دانست و طاقت ماندن در آرامش در حالی که دوستانش در معرکه جنگ جان شیرین خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا می‌کردند نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید اسکندری اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در کنار دیگر رزمندگان در معرکه جنگ با رشادت و دلاوری حماسه‌آفرین شد.

این شهید جلیل‌القدر  پس از پنج ماه و ۲۸ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن در برابر تجاوز بیگانگان، سرانجام در شانزدهم آبان ۱۳۶۲ در شمال غرب پنجوین عراق  در اثر اصابت ترکش خمپاره به دوستان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر شهید اسکندری در گلزار شهدای زادگاهش در شهر بسطام شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود قرار داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان می‌پردازد.

هشت سال دفاع مقدس شیرزنان و دلیرمردان ایران  به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز و پس از هشت سال دفاع شجاعانه سرانجام  در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس خاتمه یافت.

برچسب‌ها سمنان دفاع مقدس شاهرود شهید بسطام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان دفاع مقدس شاهرود سمنان دفاع مقدس شاهرود شهید بسطام شهید اسکندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز چهارشنبه در دیدار سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: الگوی سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساله اصلی در این دوران پیشرفت و توسعه است، ادامه داد: مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استان سمنان می تواند با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری الگویی برای کشور باشد.

وی یادآور شد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مساله را می توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیات های اندیشه‌ورز محقق کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است