Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با بیان اینکه با توجه به این موضوع که تعداد ساعات روزه‌داری زیاد است خانواده‌ها حتما وعده سحری را برای بچه‌ها در نظر بگیرند و تمهیداتی داشته باشند که بچه‎‌ها زودتر بخوابند و سحری را حتما بخورند گفت: نخوردن سحری در سن رشد برای بچه‌ها می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفری کارشناس تغذیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بچه‌ها به دلیل اینکه مدت طولانی در خانه بوده و مدت زمان بیشتری را در خواب بودند، ممکن است تمایلی به استفاده از سحری نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع که تعداد ساعات روزه‌داری زیاد است خانواده‌ها حتما وعده سحری را برای بچه‌ها در نظر بگیرند و تمهیداتی داشته باشند که بچه‎‌ها زودتر بخوابند و سحری را حتما بخورند ادامه داد: نخوردن سحری در سن رشد برای بچه‌ها می‌تواند آسیب‌رسان باشد. 
این کارشناس تغذیه تاکید کرد: مصرف آب در ایام ماه رمضان نباید فراموش شود، استفاده از تخم شربتی هم روش خوبی برای تامین آب در طول روز است، اما نباید از نوشیدنی‌های شیرین در سحر استفاده کرد، چراکه عطش را افزایش می‌دهد و بهتر است از نوشیدنی‌های کم‌شیرین بدون شکر استفاده کنند. 
وی استفاده از سبزیجاتی مانند کاهو و یا خیار و گوجه در سحر را برای جلوگیری از تشنگی مناسب دانست و یادآور شد: دانش‌آموزان در وعده سحری حتما از یک وعده پروتئینی استفاده کنند که می‌تواند تخم‌مرغ، گوشت کم‌نمک و کم‌ادویه یا پروتئین‌های گیاهی مانند سبزیجات و حبوبات باشد. 
جعفری ادامه داد: اگر غذا حاوی نشاسته بالایی باشد می‌تواند گرسنگی را افزایش دهد و بهتر است در کنار آن مقداری روغن غذا بیشتر باشد که بهتر است از روغن‌های گیاهی استفاده شود. 
این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه در وعده افطار نباید آب خیلی سرد مصرف شود بیان داشت: والدین توجه داشته باشند که نباید افطار به‌عنوان وعده شام گرفته شود و شام سرجای خودش یعنی نیم تا یک ساعت بعد از افطار صرف شود. 
جعفری مصرف مغزیجات در ایام ماه مبارک رمضان برای بچه‌ها را مهم‌ عنوان و اضافه کرد: از آنجایی که مغزیجات ترکیب روغن و پروتئین خوبی دارند می‌توانند در کنار وعده سحری استفاده شوند و خانواده‌ها توجه کنند مغزیجات بونداده و بدون نمک باشند. 
وی عنوان داشت: استفاده از مغزیجات بعد از وعده شام توسط بچه‌ها می‌تواند مفید باشد چراکه وجود این مغزها در برنامه غذایی دانش‌آموزان کمک می‌کند ضمن حفظ انرژی، پروتئین لازم و املاح خوبی هم به بدنشان برسد. 
جعفری استفاده از مکمل ویتامین دی طبق دستور پزش توسط بچه‌ها در ماه رمضان را مهم دانست و گفت: باید مقدار مصرف با نظر پزشک باشد چراکه برای همه یک نسخه نمی‌توان نوشت.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای بچه ها وعده سحری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند