Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@03:41:42 GMT

مواد غذایی برای تقویت رشد مو

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۱۵۹۹

اگر می خواهید موهایتان سریعتر رشد کنند و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید، با ما همراه باشید. ناطقان: افزودن منظم تعدادی از مواد مغذی ضروری می تواند رشد مو را تحریک کرده و کیفیت آن را بهبود بخشد. به همین دلیل، ما تغییر در عادات غذایی را توصیه می کنیم تا الگو را با نیازهای فردی تنظیم کنیم. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ما اکنون قصد داریم به غذاهایی اشاره کنیم که به بهترین وجه می توانند به افزایش رشد مو کمک کنند. اگر مصرف آنها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، تفاوت را متوجه خواهید شد.


۱. ماهی قزل آلا
سالمون ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ماده مغذی مسئول تقویت فولیکول ها و تحریک رشد مو است.مطالعاتی وجود دارد که نتایج مصرف منظم این اسیدها را به مدت نیم سال نشان می‌دهد. این باعث کاهش دوره تلوژن می شود، یعنی مرحله ریزش فولیکول مو پس از مرحله کاتاژن.
‌می‌بینیم که مصرف غذا‌های غنی از امگا ۳ به فعال شدن مجدد و تقویت رشد مو کمک می‌کند. علاوه بر این، ماهی سالمون سرشار از ویتامین B۱۲ و آهن است که به این کار کمک می‌کند.

۲. مرغ
مرغ نوعی گوشت است که سرشار از پروتئین حیوانی است و این برای بدن ما برای تولید کراتین ضروری است. چرا این به افزایش رشد مو کمک می کند؟ زیرا این ماده ۸۰ درصد مو را تشکیل می دهد.اگر ۲ یا ۳ ماه کمبود این پروتئین داشتیم، رشد مو با سرعت معمول متوقف می شد و ریزش مو ظاهر می شد.گوشت های دیگری که می توانند به ما در افزایش مصرف پروتئین حیوانی کمک کنند، بوقلمون و خرگوش هستند.

۳. بادام
این آجیل سرشار از ویتامین E است. این ماده مغذی به فعال کردن رشد مو و تقویت آن کمک می‌کند. برخی از کارشناسان حتی ادعا می‌کنند که مصرف این ویتامین می‌تواند ریزش مو را متوقف کند. مصرف حدود ۲۰ بادام در روز برای دریافت ۷۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه این ویتامین کافی است.همانطور که اگر این کافی نیست، آنها همچنین سرشار از مواد دیگری هستند که به شدت برای مو توصیه می شود. به عنوان مثال، بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین های گروه B.

۴. صدف برای تقویت رشد مو
صدف نه تنها یک غذای لذیذ واقعی است، بلکه برای مو نیز بسیار مفید است. آنها بسیار غنی از روی هستند، که به رشد سریع‌تر مو و درخشندگی بیشتر کمک می‌کند. برای دریافت دوز توصیه شده از این ماده معدنی فقط باید یک صدف مصرف کنید.اگر نمی توانید هر روز صدف بخورید، گزینه های دیگری سرشار از روی وجود دارد که برای تقویت رشد مو نیز بسیار مناسب هستند. مثلا:

گندم
جگر
گوشت گاو

۵. تخمه کدو تنبل
دانه کدو تنبل سرشار از ویتامین B است. اینها برای تقویت رشد مو و همچنین بهبود وضعیت پوست سر ایده آل هستند.برای جلوگیری از ریزش مو باید روغن کدو تنبل را وارد رژیم غذایی خود کنید. به لطف خواص آن مکمل خوبی برای مشکلاتی مانند آلوپسی است.

۶. عدس
عدس حاوی مقدار زیادی آهن است که یکی از مواد مغذی ضروری برای تضمین رشد موی سالم است. یک وعده عدس حاوی حدود نیمی از مقدار توصیه شده روزانه این ماده غذایی است. عدس همچنین سرشار از روی و کولین است. این مواد مغذی به منظور عادی سازی گردش خون پوست سر ضروری هستند.

۷.تخم مرغ
تخم مرغ یکی از غنی ترین غذاهای پروتئینی است که می توانیم پیدا کنیم. علاوه بر این، مقدار قابل توجهی ویتامین B12 را فراهم می کنند.
تخم مرغ سرشار از بیوتین است. بیوتین یک ویتامین مهم در ایجاد کراتین است و به همین دلیل می تواند برای رشد مو و ناخن مفید باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در Skin Appendage Disorders منتشر شده است، اثربخشی بیوتین در برخی موارد خاص نشان داده شده است.اگر به طور منظم این ماده غذایی را مصرف کنید، موهای شما قوی تر از همیشه و بسیار سریع رشد می کند.

۸. اسفناج
این سبزی برگ سبز غنی از ریزمغذی‌های مختلف مانند ویتامین A، C، اسید فولیک، آهن و روی است. همه این ریزمغذی‌ها نقش اساسی در رشد مو دارند.
مطالعه منتشر شده نشان می‌دهد که کمبود این مواد مغذی یک عامل خطر برای آلوپسی است. بنابراین مصرف اسفناج می تواند برای سلامت مو بسیار مفید باشد.

۹. آووکادو برای رشد مو
آووکادو یکی از مفیدترین غذاها برای مو است. در حالی که ماسک های زیادی وجود دارد که سلامت مو را تقویت می کند، مصرف آووکادو نیز فواید بسیار خوبی برای مو به همراه دارد.
این ماده غذایی سرشار از ویتامین E است. در واقع، مقدار زیادی از نیاز روزانه به این ریزمغذی را تامین می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین E باعث رشد مو می شود و همچنین در برخی موارد می تواند ریزش مو را کند کند.

اگر به دنبال تقویت رشد مو هستید این غذاها را نخورید
همانطور که غذاهایی وجود دارند که می توانند رشد مو را تحریک کنند، اگر هدف داشتن موهایی سالم و قوی که به خوبی رشد می کنند، باید از خوردن آنها اجتناب کنید. ما در اینجا در مورد مواد غذایی با فرآیند پخت و پز تصفیه شده و دارای محتوای بالای قندها و چربی های ترانس صحبت می کنیم.

این نوع محصول باعث تورم می‌شود، سطح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و ظاهر عفونت‌های قارچی را تقویت می‌کند. این به طور مستقیم می تواند باعث مشکلاتی مانند ریزش مو شود.

شکر می تواند باعث ریزش موی فراوان و حتی شکستن فولیکول های مو (با در نتیجه کمبود رشد) شود. اگرچه این بدان معنا نیست که مصرف قندها باید حذف شود (چون آنها دارای خواص دیگری هستند) توصیه می شود این را در نظر بگیرید.
بنابراین، این شما هستید که سعی کنید مصرف این محصولات را کنترل کنید و آنها را با جایگزین های سالم تر جایگزین کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مواد غذایی ، نقویت ، رشد مو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مواد غذایی نقویت رشد مو برای تقویت رشد مو سرشار از ویتامین مواد مغذی ریزش مو برای مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی را با نوشابه نخورید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگر شما از طرفداران بزرگ نوشابه‌هاهستید، احتمالاً می‌دانید که این نوشیدنی‌ها برای سلامتی شما مفید نیستند. اما، اگر نمی‌توانید از نوشیدنی مورد علاقه‌تان دست بردارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را با برخی مواد غذایی مصرف نکنید. چون ممکن است این ترکیب باعث سوء هاضمه یا برخی اختلالات داخلی خطرناک شود، حتی اگر اثرات منفی آن را به سرعت مشاهده نکرده باشید.

نوشابه با میوه‌های اسیدی
میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و آناناس اسیدی هستند. در صورت مصرف همزمان با نوشابه، می‌تواند باعث سوء هاضمه، درد شکم، تحریک روده و سایر اختلالات دستگاه گوارش شود.

نوشابه با شیر
بدون شک، منظور ما از ترکیب شیر و نوشابه در یک لیوان مخلوط کردن آنها نیست. بلکه، برخی از غذا‌هایی که ما برای ناهار یا شام می‌خوریم، حاوی شیر هستند؛ مانند برخی از سوپ‌ها، دسر‌ها و غیره. به عنوان مثال، پاستا با خامه یا کیک‌های تولد حاوی شیر هستند. زمانی که شما این غذا‌ها یا شیرینی‌جات را می‌خورید و در عین حال نوشابه هم می‌نوشید، این دوتا در معده شما باعث ایجاد حالت اسیدی وسیعی می‌شوند که ممکن است باعث درد معده شدید، ریفلاکس و سوء هاضمه شوند.

نوشابه با غذا‌های چرب
مصرف نوشابه با غذا‌های چرب مانند برگر، ناگت، کیک و پیتزا باعث ایجاد سوء هاضمه، کاهش جذب مواد مغذی و افزایش وزن می‌شود.

نوشابه با غذا‌های حاوی کافئین
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی کافئین هستند مانند قهوه، چای سیاه و شکلات باعث ایجاد اضطراب، بی خوابی و سردرد می‌شود.

نوشابه با غذا‌های قندی
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی قند زیادی هستند مانند کیک، شیرینی و شکلات باعث افزایش سطح قند خون و اختلالات متابولیکی می‌شود.

نوشابه با قهوه
یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می‌خورد که می‌تواند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان‌ها شود. این مشکل خطرناک در اثر ترکیب نوشابه با غذا و یا نوشیدن آن با دسر و قهوه نیز وجود دارد. زمانی که این دوتا در داخل دستگاه گوارش ترکیب می‌شوند، نوعی کف فرار تشکیل می‌شود که اسیدیته زیادی تولید می‌کند. اگر به اشتباه این ترکیب را میل کنید، ممکن است با علائمی مانند تندمزاجی، عصبانیت، درد معده و سوء هاضمه مواجه شوید. لذا، بهتر است نوشابه را به تنهایی و بدون ترکیب با دیگر مواد مصرف کنید.

نوشابه با غذا‌های شور
مصرف نوشابه با غذا‌های شور مانند چیپس، تاکو و پفک باعث ایجاد خشکی دهان، تحریک روده و فشار خون بالا می‌شود.

نوشابه با غذا‌های تند و پرادویه
درست است که ادویه‌های تند به غذا‌ها طعمی خوشمزه می‌دهند، اما مصرف زیاد غذا‌های پرادویه می‌تواند برای بدن مضر باشد. این غذا‌ها معمولاً حاوی چربی و نمک بالا هستند که مصرف آنها به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، چاقی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط می‌شود. همچنین، ادویه‌های تند ممکن است به دستگاه گوارش آسیب برسانند و مشکلات هضمی را افزایش دهند.

نوشابه با غذا‌های سرد
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌های سرد مانند بستنی، کیک یخی و شیرینی یخی باعث تحریک دهنده دستگاه گوارش و درد شکم می‌شود.

آب نبات‌های نعنایی
شاید در ویدیو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده اند، با فیلمی از یک بطری نوشابه که حاوی آبنبات نعنایی است، روبرو شده باشید. در این فیلم، یک انفجار کوچک و خطرناک را مشاهده می‌کنید که ناشی از ترکیب قدرتمند آبنبات‌های نعنایی با گاز موجود در نوشابه است. بهتر است حتی به فکر ترکیب این دو در معده خود نیز نیفتید، زیرا واکنش شیمیایی بین این دو ماده برای سلامتی بسیار خطرناک است. بهترین راهکار این است که از ترکیب این دو ماده خودداری کنید.

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید