Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق از کلنگ‌زنی نیروگاه جدید ۱۰ مگاواتی خورشیدی در اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات تولید و مصرف برق در کشور و همچنین کمبود گاز در فصول سرد سال، احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید فریدالدین معصومی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در نشستی خبری اظهار داشت: نیروگاه لامرد که یکی از نیروگاه‌های مربوط به تفاهم‌نامه 19 مهرماه سال 1400 بین وزرای نیرو و صمت بوده، از دی ماه سال گذشته که قرارداد آن امضا شد وارد فاز اجرا شده و اولین واحد گازی آن تا قبل از پیک 1402 وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بهمن ماه سال گذشته، قرارداد نیروگاه هرمز نیز مبادله شد که این نیروگاه نیز در حال احداث بوده و 75 مگاوات به شبکه برق کشور اضافه خواهد کرد.

عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق تصریح کرد: با توجه به مشکلات تولید و مصرف برق در کشور و همچنین کمبود گاز در فصول سرد سال، احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق حل کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با بیان اینکه "این شرکت چهار نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در استان‌های اصفهان، یزد و قم در مدار بهره‌برداری دارد"، گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر برق و انرژی غدیر تا افق 1404 به 900 مگاوات خواهد رسید که از این رقم، 100 مگاوات بادی و 800 مگاوات خورشیدی خواهد بود.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری 60 مگاوات نیروگاه جدید خورشیدی احداث خواهد شد که 20 مگاوات آن در اصفهان، 20 مگاوات در یزد و 20 مگاوات در استان فارس خواهد بود که با احداث این نیروگاه‌ها، 33 میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

معصومی خاطرنشان کرد: در راستای احداث این 60 مگاوات نیروگاه جدید خورشیدی در سال جاری، فردا کلنگ‌زنی احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی غدیر اصفهان به زمین خواهد خورد.

عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با بیان اینکه "متوسط میزان تابش در ایران 2000 کیلووات ساعت در مترمربع، در 280 تا 300 روز آفتابی است"، گفت: در اصفهان و یزد، این میزان تابش به 5000 کیلووات ساعت در مترمربع می‌رسد که نیروگاه‌های جدید خورشیدی در این دو استان نیز در مناطقی با این میزان تابش احداث خواهند شد.

معصومی با اشاره به توقف خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال گذشته گفت: در ماه‌های پایانی سال، دستورالعمل جدیدی بر پایه ماده 12 قانون رفع موانع تولید ابلاغ شد که خرید تضمینی برق از سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدیدپذیر بر اساس میزان سوخت صرفه‌جویی شده صورت می‌گیرد به طوری که هزینه‌های سرمایه‌گذاری بر اساس سوخت صرفه‌جویی شده به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

وی افزود: نرخ پایه‌ای که برای سوخت صرفه‌جویی شده در نظر گرفته شد، حدود 6 تا 6.5 یورو سنت به ازای هر کیلووات ساعت تولید برق است؛ اما ساز‌ و کار اجرای آن، هنوز نهایی نشده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر تصریح کرد: با وجود نهایی نشدن ساز و کار اجرایی ماده١٢ قانون رفع موانع تولید، عملیات اجرایی نیروگاه های خورشیدی خود در قالب تفاهم نامه ٩ مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر با ساتبا را شروع می کنیم، تا با توجه به اینکه در تابستان و زمستان سال جاری با مشکلاتی در زمینه تأمین برق مواجه‌ایم، در راستای افزایش ظرفیت تولید برق به کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت برق ایران نیروگاه های تجدیدپذیر صنعت برق ایران نیروگاه های تجدیدپذیر نیروگاه های تجدیدپذیر نیروگاه های خورشیدی برق و انرژی غدیر سرمایه گذاری جدید خورشیدی نیروگاه جدید صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال فردا باید در دیداری حساس از هفته بیست و ششم به مصاف ذوب آهن برود. آتیلا حجازی سرپرست جدید آبی ها برای حضور در جلسه هماهنگی پیش از بازی، راهی ساختمان سازمان لیگ شده بود.

وی درخصوص حضورش در این جلسه گفت: امروز جلسه هماهنگی قبل از بازی استقلال - ذوب‌آهن بود. درخصوص دیدار فردا باید بگویم که تیم ما در شرایط آرمانی قرار دارد و فقط یک نکته باقی می‌ماند که خیلی دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. دوست دارم هواداران فردا به‌عنوان بازوی توانمند، در استادیوم حضور یافته و کنارمان باشند. همانطور که آنها از ابتدای فصل در کنارمون بودند، به شدت به حضورشان نیازمندیم.

حجازی درباره بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان و اینکه آیا این دیدار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این مورد صحبت خواهیم کرد و نباید پیش‌داوری کنیم. در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین راهکار را انتخاب کنیم.

او در مورد اینکه وضعیت استقلال را در پنج هفته پایانی چگونه می بیند نیز پاسخ داد: شرایط حساسی است و تمام ارکان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این موضوع واقف هستند. همه تلاش می کنند و امیدوارم که به نتیجه برسیم.

حجازی در پایان و درخصوص انتظارش از هواداران چیست، پاسخ داد: حمایت، حمایت و حمایت.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند