Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی موجب از بین رفتن رانت، و ایجاد تعادل در قیمت‌ها خواهد شد، گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت می‌تواند یارانه و سوبسیت را به طور مستقیم در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

«کامبیز میرکریمی» در گفتوگو با خبرنگار ایران اکونومیست در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: نحوه تخصیص این ارز اهمیت بسیار زیادی داشت، زیرا به صورت عادلانه تقسیم نمی‌شد و بسیاری از تولیدکنندگان و تجار را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد نیز به همراه داشت، تصریح کرد: شرایط رقابت یکسان برای دستیابی به این ارز وجود نداشت و به طور مناسب برای تجارت توزیع نمی‌شد. با توجه به پایین بودن این نرخ وارداتی، انتقادهای بسیاری را نیز به همراه داشت.

میرکریمی با بیان اینکه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت تعادلی کالاها را نیز از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: با تخصیص این نرخ ارز باید نظارت نیز افزایش پیدا می‌کرد تا قیمت کالای وارداتی و قیمت مصرف کننده متناسب باشد و به صورت بهینه تخصیص یافته باشد، اما کالاهای وارد شده با این ارز، در عمل کالاها با قیمت‌های مختلف به دست مردم می‌رسید و مشکلات فراوانی را ایجاد کرد.

وی افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب کاهش صف‌های طولانی برای دریافت این نرخ ارز،‌ از بین رفتن رانت،‌ ایجاد تعادل در قیمت‌ها و کاهش عرضه کالا با قیمت افزایشی از سوی فروشندگان خارجی می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: واردات کالا با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در توزیع مشکل ایجاد می‌کرد و دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد تنظیم بازار و نهادهای دیگر را درگیر بررسی و نظارت کرده بود که این موضوع بروکراسی اداری تجاری را افزایش می‌داد.

میرکریمی با تاکید بر اینکه با طی شدن تمام این مراحل باز هم عدالت در توزیع صورت نمی‌گرفت، تاکید کرد: با حذف ارز ترجیحی از واردات باید مراقبت لازم انجام شود تا این یارانه مستقیم به مصرف کننده تعلق بگیرد.

وی اظهار داشت: تخصیص این ارز، به منظور کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه انجام می‌شد اما به دلیل مشکلات دولت برای عرضه آن، در عمل موجب افزایش تورم شد که در نهایت قشر پایین جامعه را تحت فشار بیشتری قرار داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت ها حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

کد خبر 6093000 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد