Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه استان کرمانشاه قطب دامپروری در غرب کشور است اما متاسفانه شاهد گرانی و گران فروشی گوشت در این استان به ویژه در کلانشهر کرمانشاه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، استان کرمانشاه به فراخور موقعیت آب و هوایی و شرایط جغرافیایی خود از دیرباز محیط مناسبی برای پرورش دام سبک و سنگین محسوب می شده تا جایی که دامپروری یکی از مشاغل دیرینه در این استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه استان کرمانشاه در پرورش دام از موقعیت ویژه‌‌ای برخوردار است اما متاسفانه آن گونه که شایسته است متولیان امر این بستر را مدیریت نکرده اند و حتی شاهد گرانی نرخ گوشت در استان کرمانشاه نسبت به استان‌های همجوار و برخی دیگر از مناطق کشور هستیم‌.

موضوع گرانی گوشت سبب نارضایتی مردم و نیز قصابان شده زیرا قصابان معتقدند نرخ گذاری گوشت به درستی صورت نگرفته و همین امر سبب متضرر شدن آنها و اجبار قصابان به گران فروشی شده است برهمین مبنا نظارت جدی تر دست اندرکاران امر و لزوم بازنگری در نرخ گذاری و مدیریت ظرفیت دام استان امری ضروری به نظر می رسد.

 بیشترین تخلف در قصابی ها دیده می شود

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: امروزه بیشترین تخلف در قصابی ها دیده می شود بر همین مبنا انتظار داریم مردم در صورت مشاهده، موارد تخلف را گزارش دهند.

وی افزود: با وجود اینکه در قصابی ها قیمت مصوب گوشت وجود دارد اما قصابان با همان قیمت، گوشت را عرضه نمی کنند، بلکه بالاتر از آن می فروشند.

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: با قصابان متخلف برخورد می کنیم و تعداد محدودی از این قصابی ها نیز پلمب شده است.

پهلوانی تصریح کرد: اگر تکرار تخلفات صورت گیرد، لغو مجوز هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نظارت بر واحدهای قصابی وجود دارد اما بازار وسیع است و مردم باید موارد تخلف را از طریق شماره تلفن های۱۲۴، ۱۳۵ و ۳۸۲۲۴۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

متولیان امر، گوشت را زیر قیمت خرید نرخ گذاری کرده اند

محمد رضا آمویی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در برخی از قصابی ها به صورت غیرقانونی شاهد افزایش قیمت گوشت بوده ایم اما اکنون توزیع کنندگان همه کالاها باید فاکتور خرید داشته باشند  و بر مبنای آن سود در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه گفت: اگرچه قیمت خرید گوشت در میدان دام مشخص است اما متاسفانه متولیان امر، گوشت را زیر قیمت خرید نرخ گذاری کرده اند و خود نیز به این موضوع واقف هستند.

آمویی با تاکید بر اینکه قصابان گوشت را با نرخی بالاتر از آنچه که برای فروش مصوب شده، خریداری می کنند، تصریح کرد: در جلسات استانداری، کمیسیون تنظیم بازار و معاونت امور دام جهاد کشاورزی فاکتورهای خرید گوشت را از میدان دام ارائه کردیم که با لحاظ سود هشت درصد باید بالاتر از این نرخ مصوب به فروش برسد اما متاسفانه چنین آنالیزی لحاظ نشده است.

وی افزود: قصابان از طرف بازرسان جریمه می شوند در حالی که اعمال جریمه راهکار درستی نیست بلکه باید به صورت منطقی نرخ های واقعی گوشت تعیین شود، سپس در صورت تخلف، جرائم سنگین لحاظ شود.

آمویی با بیان اینکه عرضه و تقاضا، بازار را تنظیم می‌کند، گفت: هنگامی که دام به مقدار کافی موجود باشد و به صورت قاچاق صادر نشود، بلکه گوشت دام به مصرف استان برسد، کمبودی از نظر دام نخواهیم داشت همچنین باید نرخ گذاری به صورت صحیح انجام شود، سپس اعمال جریمه برای  قصابان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه اینکه گوشت  کمتر از قیمت خرید نرخ گذاری شده عده ای از قصابان مجبور به گران فروشی می شوند و این ظلم در حق مصرف کننده خواهد بود.

به گزارش مرصاد، شرایط اقتصادی مردم در کنار ضرورت مدیریت ظرفیت های موجود در عرصه دام می طلبد تا متولیان امر به ساماندهی بازار گوشت در کرمانشاه بپردازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه اما متاسفانه متولیان امر نرخ گذاری قیمت خرید قصابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳