Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی احمدی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: در بخش بستری شیوع کرونا در استان کماکان کاهشی است و تعداد موارد مرگ و میز نیز روند نزولی دارد اما در بخش سرپایی روند افزایشی بوده است.

وی به تداوم واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال نوبت اول ۶۱ درصد و نوبت دوم ۴۶ درصد و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۳ درصد و نوبت دوم ۸۳ درصد پوشش واکسیناسیون ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر نیست، تصریح کرد: در گروه سنی ۱۸ سال به بالا نیز در نوبت اول ۹۰ درصد، در نوبت دوم ۸۲.۴ درصد و در نوبت سوم ۴۵ درصد پوشش ایجاد شده است.

احمدی به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و لزوم نظات بر حوزه سلامت این مراکز اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌های انجام شده پوشش ماسک ۹۳ درصد و رعایت تهویه ۷۲ درصد در مدارس رعایت شده که می‌طلبد در خصوص تهویه اقدامات بیشتری انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه‌بر نظارت‌های مستمر بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، در زمینه واکسیناسیون نیز در تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه مدارسی انتخاب می‌شود و با رعایت کامل موارد بهداشتی و رضایت والدین، واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسوول رعایت بهداشتی در مدارس بر عهده مدیر است، اظهار داشت: مدیر باید توجه داشته باشد که از ورود دانش‌آموزان علامت‌دار به مدرسه جلوگیری کند و نسبت به تهویه کلاس‌های درس اقدام شود.

احمدی در ادامه به بازرسی‌های بهداشت محیط در نوروز امسال نیز اشاره کرد و گفت: در استان چهار مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا داشتیم که ۲ مورد آن در شهرکرد، یک مورد در فارسان و یک مورد در لردگان گزارش شد که با واکنش سریع نیروهای بهداشتی از سرایت آن به نقاط دیگر جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در فروردین امسال ۱۸ هزار و ۳۴۱ مورد بازرسی از اصناف حساس استان انجام گرفته شده است، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها به ۷۵ مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی و ۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بروجن، کیار و بن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا، شهرستان‌های اردل و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، خانمیرزا و لردگان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار گرفته است.

برچسب‌ها تست کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تست کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت تست کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری