Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:18:39 GMT

سطح زیر کشت گل محمدی در ابرکوه ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۱۹

سطح زیر کشت گل محمدی در ابرکوه ۱۰ درصد افزایش یافت

علی محمد هوشمند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گل محمدی در هر هکتار، ۵۷ تن گل خشک محمدی تولید می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت این محصول با ۲۵ هکتار در بخش بهمن ابرکوه قرار دارد ادامه داد: کم آبخواه بودن این محصول که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارد، ارزش افزوده بالا ، پرداخت تسهیلات کم بهره با باز پرداخت پنج ساله علت افزایش سطح زیرکشت این گل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ادامه داد: با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲۵ سال پدیده خشکسالی و لزوم تغییر الگوی کشت سنتی ، طرح توسعه کاشت گل محمدی به عنوان گیاهی کم آبخواه در این شهرستان رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ، توسعه کشت آن با توجه به شرایط اقلیمی که منطقه کمی آبی است در برنامه کاری کشاورزان شهرستان قرار دارد.

این مسئول افزود: توسعه کاشت محصولات کم آبخواه از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب های زیرزمینی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی یزد قرار دارد.

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود و خاصیت تسکین بخش دارد و این محصول همچنین برای تولید انواع عطر و ادکلن و عرق گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گیاهان دارویی خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی خشکسالی ابرکوه گیاهان دارویی خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟