Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@17:16:44 GMT

کاهش پنجاه درصدی قیمت گوشی قدرتمند سامسونگ!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۰۱۲

کاهش پنجاه درصدی قیمت گوشی قدرتمند سامسونگ!

ایتنا - ​​​​​​​گوشی گلکسی اس ۲۲ سامسونگ الکترونیکس تحت تاثیر گزارشهایی که درباره مشکلات عملکرد این مدل منتشر شده است، درست چند هفته پس از عرضه به بازار، قیمتش در کره جنوبی نصف شده است.
مصرف کنندگان درباره تبلیغات سامسونگ که گلکسی اس ۲۲ را قدرتمندترین تلفن هوشمند توصیف کرده و جزییات اندکی درباره نرم افزار مدیریت عملکرد این گوشی داده که به شکل قابل ملاحظه‌ای سرعت آن را آهسته می کند، اعتراض دارند و حتی یک شکایت گروهی تنظیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این اعتراضات باعث شد کمیسیون تجارت فدرال کره تحقیقات از سامسونگ را ماه میلادی گذشته آغاز کند.

این مرافعه، ضربه‌ای به شهرت سامسونگ برای گوشیهای مدل بالا و احتمالا فاینانس این شرکت خواهند بود در حالی که این شرکت تلاش می کند دو سال فروش از دست رفته گوشی‌های گران قیمت را جبران کرده و افت سهمش در این بخش از بازار تلفن هوشمند را معکوس کند.

این شکایتها مربوط به سرویس بهینه سازی بازی (GOS) سامسونگ است که عملکرد دستگاه را در زمان انجام بازی مدیریت می کند تا مانع از داغی بیش از حد آن شده و عمر باتری را حفظ کند. این تولیدکننده، نرم افزار مذکور را در سال ۲۰۱۶ درست چند ماه پیش از جمع آوری گوشی گران قیمت گلکسی نوت ۷ از بازار به دلیل چند مورد آتش گرفتن باتری، معرفی کرده بود.

تست گیگ بنچ نشان می‌دهد این سیستم به طور اتوماتیک عملکرد گوشی را در زمان انجام بازی و همچنان انجام اپلیکیشنهای سنگین دیگر محدود می کند و این نرم افزار سرعت پردازنده اس ۲۲ را حداکثر ۴۶ درصد کاهش داده است.

سامسونگ اعلام کرد که یک به‌روزرسانی منتشر می کند تا به کاربران اجازه دهد این نرم افزار را بدون این که خطری برای ایمنی ایجاد کند، غیرفعال کنند. همچنین تصریح کرد که به سرمایه گذاری برای نوآوری در سخت افزار و نرم افزار ادامه می دهد.

سری اس ۲۲ در مدت شش هفته از زمان ورود به بازار، یک میلیون دستگاه فروش رفت و دو هفته سریع‌تر از مدل قبلی به این رکورد رسید. به گفته کیم جی سان، تحلیلگر شرکت کی وون سکیوریتیز، کندی عمدی عملکرد مطمئنا تاثیر منفی داشته اما تاثیر واقعی روی فروش سامسونگ، محدود به نظر می رسد. آمار نشان می دهد که فروش چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است.

با این حال سه فراهم کننده خدمات مخابراتی بزرگ کره جنوبی اخیرا یارانه برای اس ۲۲ را تقریبا دو برابر کرده اند و قیمت این گوشی از ۹۹۹ هزار وون در زمان عرضه به ۵۴۹ هزار وون (۴۵۱ دلار) رسیده است. آیفون ۱۳ اپل که در اکتبر عرضه شد، با قیمی که از یک میلیون و ۹۰ هزار وون شروع می شود، در بازار است و اپراتورها یارانه کمتری (به میزان حدود ۱۵۰ هزار وون) برای این مدل عرضه می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار شرکت تحقیقات کانترپوینت، سهم بازار سامسونگ در گوشیهای بالای ۴۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال پیش از آن، به میزان سه درصد کاهش یافت و به ۱۷ درصد رسید در حالی که سهم اپل پنج درصد رشد کرد و به ۶۰ درصد رسید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سامسونگ گلکسی اس ۲۲ گوشی هوشمند نرم افزار هزار وون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟