Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:11:39 GMT

دستگیری کلاهبرداری که حساب‌ها را خالی می‌کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۲۶۶

دستگیری کلاهبرداری که حساب‌ها را خالی می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی، امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان با بیان اینکه در یکی از سایت های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی تصریح کرد: در بررسی های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید که شاکی پس از درج آگهی در یکی از سایت های خرید و فروش لینکی جهت نصب نرم افزار دریافت می کند که پس از کلیک کردن برروی آن لینک به صفحه فیشینگ هدایت شده و موجب خالی شدن حساب بانکی‌اش به مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال شده است.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت : با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم  و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم ، تمامی مبلغ برداشتی به میزان ۴۲۰ میلیون ریال به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضائی ارسال گردید.

محمودی به هموطنان توصیه کرد،  زمانی که در سایت های خرید و فروش آگهی درج می کنید حتما توجه داشته باشید که لینک هایی که با عناوین مختلف دریافت می نمائید از کلیک کردن برروی آنها خودداری کرده و همچنین در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب نمائید.

وی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: پلیس در هر ساعت از شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنان چه اشخاصی بخواهند با هرترفندی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری کنند پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چهارچوب قانون فرد کلاهبردار را به مقامات قضائی معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

???? @police_a_sharghi

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی محسن محمودی سایت های خرید و فروش کلاهبرداری پلیس فتا حساب بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • حواله علی پی
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟