Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی  در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر روز شنبه اظهار داشت: اهمیت عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا به آن جا است که حضرت امام حسین(ع) در راه احیاء آن جان خویش و خانواده خود را فدا کرد.فلسفه قیام عاشورا احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عمل به ابعاد مختلف آن، نشان از این واقعیت دارد که فرد عامل فلسفه قیام عاشورای امام حسین (ع) را به درستی درک کرده است.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شده و با عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در احیاء به این دو فریضه ، می‌توان نتایج قابل قبولی را در جامعه به دست آورد و بسیاری از مشکلات اجتماعی را برطرف کرد.

وی گفت: مسئولان تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی موظفند تا با برنامه‌ریزی مدون و منسجم، زمینه عمل به فریضه امر به معروف و نهی را در دستگاه خود فراهم کنند.

امام جمعه قرچک افزود: تقویت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موجب می‌شود تا از بروز آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های اسلامی پیشگیری شود.

احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه

سرپرست فرمانداری قرچک نیز در این جلسه گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه، به فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح مردم نیاز دارد.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: امر به معروف و نهی از منکر از آموزه‌های دین مبین اسلام و یکی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی است که تمامی دستگاه‌ها موظفند زمینه لازم برای تحقق آن در جامعه را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: برای دست‌یابی به اهداف فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم است تا ازظرفیت‌های مردمی به درستی استفاده کرد و آنان را به عنوان رکن اصلی اجرای این دو فریضه مورد توجه قرار داد.

فاتحی نژاد از مسئولان ادارات خواست تا در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک معروف تلاش کنند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر ورامین قرچک رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر ورامین قرچک امر به معروف و نهی از منکر ورامین قرچک رهبر معظم انقلاب فریضه امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم