Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تهیه یک توافق توسط حامیان ارتش سودان برای تشکیل یک دولت انتقالی به ریاست نظامیان با هدف مشروعیت بخشیدن به "کودتای نظامی" در این کشور علی‌رغم تداوم تظاهرات مردمی علیه این کودتا خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروه‌های هم پیمان با ارتش سودان توافقی را برای تشکیل دولت انتقالی با هدف افزایش قدرت نظامیان تهیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای روابط خارجه آمریکا در گزارشی در این باره نوشت که شورای نظامی سودان و شهروندان این کشور چشم‌اندازهای کاملا متفاوتی را برای آینده کشورشان ترسیم کرده‌اند و گزارش‌هایی مبنی بر تلاش برای رسمیت بخشیدن به حکومت ارتش و هم‌پیمانان آن وجود دارد.

طبق این گزارش، ارتش سودان و هم‌پیمانان آن درصدد هستند تا چهره‌ای غیرنظامی از دولت مد نظرشان به نمایش بگذارند تا جامعه بین‌المللی را به ازسرگیری حمایت اقتصادی از سودان متقاعد کنند.

در همین حال، "فرید زین"، در گفت‌وگو با شبکه الحره اظهار کرد: شورای نظامی با هدف مشروعیت بخشیدن به حکومت ارتش ​​با مشارکت دادن غیرنظامیان در دولت و همچنین "فریب جامعه جهانی" با احزاب غیرنظامی حامی رژیم عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان در تماس است.

شورای روابط خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود آورده است به نظر می‌رسد هدف طرح جدید، توافقی است که می‌تواند پایان بحرانی را رقم بزند که از زمان کودتای اکتبر گذشته سودان را فراگرفته است، بر طبق این توافق ارتش قدرت برتر را حفظ خواهد کرد و می‌تواند شرایط و نتایج احتمالی هر فرآیند انتخاباتی را دیکته کنند.

از زمان کودتای نظامی عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی و فرمانده ارتش این کشور در اکتبر ۲۰۲۱ تا بدین لحظه هیچ دولتی در این کشور تشکیل نشده و شهرهای مختلف سودان همچنان شاهد تظاهرات مردمی علیه کودتای نظامی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سودان ، کودتا در سودان ، شورای نظامی سودان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سودان کودتا در سودان شورای نظامی سودان شورای نظامی ارتش سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه آی ۲۴، دولت آمریکا از برنامه خود برای تحریم یگان از ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر در کرانه باختری شده، عقب نشینی کرد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوزروز جمعه گزارش داد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه واحدهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری است، اعمال نخواهد کرد.

این رسانه به استناد یک یادداشتی دولتی نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرده که واشنگتن تحویل کمکی به این واحد نظامی ارتش اسرائیل را به تعویق نخواهد انداخت و اسرائیل می تواند تمام مبلغ اختصاص داده شده توسط کنگره را دریافت کند.

ای بی سی نیوز گزارش داد که مقامات آمریکا استدلال می کنند که روند بررسی نقض حقوق بشر درباره این یگان نظامی منصفانه بوده است.

این در حالی است که بر اساس یک اقدام فدرال موسوم به قانون لیهی، ارتش آمریکا موظف است از ارائه تسلیحات، آموزش و سایر کمک‌های نظامی به هر واحد نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شود، خودداری کند.

کد خبر 6089105

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • حامیان گشت ارشاد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب