Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که اکنون ۸۸ پروژه مربوط به ۱۹ طرح احداث خطوط لوله انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار از پروژه‌های کلان شرکت ملی گاز ایران در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی گفت: بعضی از این پروژه‌ها که همگی از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال اجرا هستند، شامل احداث خطوط انتقال گاز شهرها، تکمیل خطوط سراسری انتقال گاز، خط انتقال گاز دوم شمال و شمال‌ شرق و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار روی خطوط چهارم، ششم، هفتم، هشتم، نهم و یازدهم سراسری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کل اعتبار تخصیص‌یافته به این ۸۸ پروژه را بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: گازرسانی به استان هرمزگان، احداث تأسیسات زیربنایی و ساختمانی، بهینه‌سازی تأسیسات خطوط و ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، چهار طرح پالایشی مربوط به احداث پالایشگاه گاز پارسیان، پالایشگاه گاز ایلام و ارتقای تجهیزات اندازه‌گیری ایستگاه گاز صادراتی بازرگان، همچنین پنج طرح ذخیره‌سازی در مخازن شوریجه (فاز دوم) و سراجه (فاز دوم) نیز از دیگر پروژه‌های کلان در حال اجرای شرکت ملی گاز ایران هستند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های کلان در حال اجرا می‌توان به پروژه‌های تکمیل و بهبود پالایشگاه‌های گاز توسط هشت شرکت پالایش گاز و دیگر پروژه‌های کلان گازرسانی به شهرها و روستاها و مشترکان صنعتی اشاره کرد که از سوی ۳۱ شرکت‌ گاز استانی اجرا می‌شوند.

چگنی در بخش دیگری از سخنان خود، از پروژه‌های جدید شرکت ملی گاز ایران نام برد و گفت: طرح کاهش فلرینگ/ کاهش انتشار SO2، احداث تصفیه‌خانه‌های پساب تولیدی در منطقه عسلویه، پروژه‌های تولید ساخت بار اول فناورانه، اجرای طرح افزایش بازده بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه پارس جنوبی، هوشمندسازی شبکه توزیع گاز طبیعی، طرح‌ها و پروژه‌های مقاوم‌سازی تأسیسات و ساختمان‌ها در شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران بخشی از پروژه‌های جدید شرکت را شامل می‌شوند.

وی عملیات اجرایی طرح توسعه میدان ذخیره‌سازی شوریجه D را که چندی پیش با حضور رئیس‌جمهوری آغاز شد، از دیگر پروژه‌های فعال در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه ذخیره‌سازی در مدیریت سوخت زمستانی، عملیات اجرایی فاز دوم با هدف افزایش ظرفیت تزریق گاز از ۱۰ (در فاز نخست) به ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز (در فاز دوم) و افزایش ظرفیت برداشت گاز از ۲۰ (در فاز نخست) به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز (در فاز دوم) برنامه‌ریزی شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران شرکت ملی گاز ایران صنعت گاز شرکت ملی گاز ایران دیگر پروژه پروژه های کلان انتقال گاز فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه

محمدحسن یحیی نژاد مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز مازندران گفت: با اتمام عملیات گازرسانی و تست مقاومت و نشتی به خطوط لوله، گاز ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه تزریق شد.

او افزود: برای گازرسانی به این ۶ روستا در مجموع ۷۷ هزار و ۷۵۰ متر شبکه گذاری اجرا شده است.

یحیی نژاد پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش ولوپی شهرستان سوادکوه را شامل دراسله، گرمخانی، شش رودبار، کنگل بن، گلناب دره و میانرود ذکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد