Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدون تردید اتفاق فوتبال ایران و لبنان که منجر به اهانت به زنان و از همه مهم‌تر بهانه دادن دست دشمنان بود، محکوم و باید مقصران مجازات شوند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معصومه رفعتی؛ رهبر معظم انقلاب درباره کرامت زنان می فرمایند: احترام زن و تکریم زن یک مسئله است که این حتما باید مورد توجه و عنایت خاص باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتارهای زنان در محیط خانوادگی، در محیط کسب و کار، در محیط سیاست، در محیط اجتماعی، یک مسئله است؛ رفتار با زنان هم یک مسئله است. رفتار با زنان، ناظر به مردان است؛ چه مردان خانواده، مثل پدران، برادران و همسران و چه مردانی که در محیط های کاری برخورد می کنند. رفتار با زن باید احترام آمیز، محبت آمیز، همراه با نجابت و همراه با عفت باشد. بنابراین، هم تکریم زن، هم وظیفه زن، هم وظیفه نسبت به زن، جداگانه باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار بگیرد.

 


بدون تردید اتفاق فوتبال ایران و لبنان که منجر به اهانت به زنان و از همه مهم تر بهانه دادن دست دشمنان بود محکوم و باید مقصرین مجازات شوند. دشمنان از همان ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را در جهت تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند. حال این امر اوایل انقلاب با ترور شخصیت ها انجام می گرفت و اخیرا از طریق فضای مجازی و ماهواره و جنگ نرم. به مراتب آثار جنگ نرم بسیار بدتر است، همان چیزی که ما امروزه در برخی زمینه ها شاهد آن هستیم. دشمن سعی دارد فرهنگ ایرانی-اسلامی را با تبلیغات گسترده خود مورد هدف قرار بدهد و فرهنگ غربی را در جامعه اسلامی نهادینه کند، فرهنگی که در خود غرب شکست خورده است. بدون شک تمامی مسئولین باید در امور و مسائل دقت داشته باشند تا بهانه به دشمن ندهند و افکار عمومی تحت تاثیر جنگ رسانه ای دشمن قرار نگیرد.

 

 

قطعا با افزایش آگاهی عمومی و رعایت موازین شرعی می توان زمینه را برای حضور بانوان فراهم نمود، البته ذکر این نکته لازم است که محیط و جو ورزشگاه نیز باید به گونه ای باشد که کرامت بانوان حفظ گردد. انقلاب اسلامی ایرانی نظامی برآمده از مردم و اسلام است. در اسلام حفظ کرامت زنان جایگاه مهمی دارد و از سوی دیگر مسئولین نیز باید قدر مردم را دانسته و از وقایع مشابه جلوگیری شود، چراکه همین مردم مسئولین را انتخاب می کنند. حال به نقش زنان در انقلاب اسلامی پرداخته می شود: نقش زنان در عرصه های مختلف در انقلاب اسلامی بسیار مهم بوده است. هم در بحث پیروزی انقلاب و هم در بحث هشت سال دفاع مقدس میتوان به اهمیت جایگاه زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی پی برد. جمهوری اسلامی نیز در حوزه زنان دستاوردهایی داشته که از جمله آن به ارتقا علم و آگاهی عمومی اشاره کرد: در سال ۵۷ میزان سواد ۲۴ درصد بوده که تنها ۱.۴ درصد زنان هیئت علمی دانشگاه‌ها بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی ایران این رقم از نظر سواد به بالای ۸۲ درصد و براساس آمار در سال ۱۳۹۶، ۲۴ درصد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند. از سوی دیگر نقش آفرینی بانوان در عرصه های ورزشی و بین المللی نیز از دیگر دستاوردها بود.

 

 

طبق سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی): افتخار فقط این نیست که سرود ملی مان را بخوانند؛ البته این افتخار است اما بالاتر از این افتخار این است که مثلا آن قهرمان خانم بیاید و روی سکوی قهرمانی با چادر بایستد، این از آن پرچم که بالا می رود مهم تر است، این نشان دهنده ی روحیه ی قوی زنان ایرانی مسلمان است. به تعبیری می توان این جمله را تشبیه به سکوی عفت و اقتدار کرد. در عرصه سیاسی نیز همواره زنان نقش مهمی را ایفا و مناصب مختلفی را چه در قوه مقننه، قوه مجریه و جاهای دیگر ایفا می کنند. در آخرلازم به ذکر است بر اساس گفته مسئولین باید با خاطیان برخورد شود و قطعا مردم نیز خطای یک یا چند نفر را پای انقلاب نگذاشته و برای انقلابی که برآمده از اسلام است و خون های بسیاری برای حفظ آن ریخته شد پایبند بوده و عهد و پیمان خود را با ولی فقیه خود امام خامنه ای حفظه الله بسته اند و برای اعتلای نظام اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی می کوشند.

 

 

معصومه رفعتی - دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی حقوق زنان ورزشگاه امام رضا ورود زنان به ورزشگاه انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی

مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.

به گزارش مشرق، آذر سال ۱۴۰۲ زن جوانی به نام نسرین با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی رمال شکایت کرد و اظهار داشت وی او را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار داده است.

این زن در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۴ سال قبل به یک بیماری مبتلا شدم و به پزشکان متعددی مراجعه کردم اما نه تنها بیماری‌ام درمان نشد بلکه قدرت عضلاتم را هم از دست دادم. به صورت عادی نمی‌توانستم راه بروم تا اینکه چند ماه قبل به واسطه یکی از دوستانم با مرد رمالی به نام سعید آشنا شدم. او ادعا می‌کرد که ظرف چند جلسه و با یک نسخه جادویی می‌تواند بیماری‌ام را درمان کند. اظهارات این مرد دوباره من را امیدوار کرد و به خانه سعید در جنوب تهران رفتم. پس از چند جلسه او گفت برای درمان کامل باید به من انرژی بدهد و با حرف هایش فریبم داد و در نهایت هم من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا هم من از او شکایت دارم.

در حالی که مأموران در حال تحقیق از متهم بودند دومین شکایت مشابه به پلیس اعلام شد.

دومین شاکی دختر جوانی به نام شیرین بود که اظهاراتش با شاکی اول شباهت زیادی داشت.

در ادامه ۳ زن جوان دیگر هم با شکایت‌های مشابه به پلیس مراجعه کردند و تعداد شاکی‌های پرونده مرد رمال به ۵ نفر رسید.

به این ترتیب مأموران سعید را ردیابی کردند و بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در جریان بازجویی‌ها منکر اتهام وارده شد. پس از آن مأموران او را در مقابل شاکی‌ها قرار دادند که هر ۵ زن او را شناسایی کردند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه پنج شاکی پرونده برای مرد رمال درخواست اشد مجازات کردند.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و به قضات گفت: متهم به بهانه درمان بیماری به من تعرض کرد. حالا علاوه بر بیماری جسمی به مشکلات روانی هم مبتلا شده‌ام و زندگی‌ام نابود شد. من به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم.

شیرین دومین شاکی پرونده نیز به قضات گفت: من به خاطر اینکه دوست داشتم زودتر ازدواج کنم و همیشه به دنبال آن بودم که یک مرد خوب همسرم بشود از طریق یکی از دوستانم با سعید آشنا شدم.

وقتی به خانه‌اش رفتم او گفت که می‌تواند با دادن یک نسخه جادویی کاری کند که خیلی زود مرد ایده‌آلم به خواستگاری‌ام بیاید و بختم باز شود اما این مرد شیاد من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

سومین شاکی هم گفت: چند سالی بود که مشکلات اقتصادی، من و خانواده‌ام را آزار می‌داد و فکر کردم می‌توانم با گرفتن یک نسخه از متهم قفل مشکلات مان را باز کنم اما سعید با ترفندی فریبکارانه به من تعرض کرد.

دو شاکی دیگر هم که با همین ترفند فریب مرد رمال را خورده بودند جزئیات شکایت شان را مطرح کردند.

پس از اظهارات شاکی‌ها، متهم ۵۰ ساله به جایگاه رفت و گفت: من منکر ارتباط با شاکی‌ها نیستم و با هر ۵ نفر ارتباط داشتم اما من آنها را به زور به خانه‌ام نیاوردم و خودشان از من نسخه جادویی می‌خواستند و هر ۵ زنی که حالا از من شاکی هستند خودشان از من خواستند و پیشنهاد دادند که با آنها ارتباط داشته باشم. من به هیچ‌کدام از شاکی‌ها تجاوز نکرده‌ام و اتهامم را قبول ندارم.

متهم در ادامه افزود: البته من دو همسر دارم که یکی از آنها بیمار است و دیگری هم در افغانستان زندگی می‌کند. اگر هم می‌بینید که پیشنهاد شاکی‌ها را رد نکردم به خاطر دوری از همسرانم بود وگرنه با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردم.

با اظهارات متهم قضات ادامه جلسه رسیدگی به پرونده را به تحقیقات بیشتر درباره ادعای متهم موکول کردند.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است