Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بصره در پارلمان عراق با بیان اینکه برخی مسئولان در دولت این کشور تلاش دارند تنها گذرگاه‌های مرزی با اقلیم کردستان را فعال نگه دارند، تاکید کرد که نمایندگان این استان قصد دارند از هر طریقی که شده گذرگاه مرزی شلمچه را بازگشایی کنند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از المعلومه، عدی عواد، نماینده بصره در پارلمان عراق امروز(شنبه) در اظهاراتی گفت که نمایندگان بصره قصد دارند که از راه های قانونی گذرگاه مرزی شلمچه با جمهوری اسلامی ایران را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در صورتی که دولت مرکزی مرز شلمچه را از طریق راه های قانونی بازگشایی نکند، نمایندگاه بصره قصد دارند که به هر طریقی شده ولو با خون این گذرگاه را بازگشایی کنند.

عواد می گوید که برخی مسئولان موجود در دولت مرکزی در تعامل با اقلیم کردستان و استان های جنوبی عراق تفاوت قائل هستند و تلاش دارند گذرگاه‌های مرزی با اقلیم را فعال نگه دارند.

وی تاکید کرد: همین مساله باعث شده است که گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان دائما باز باشند اما گذرگاه های موجود در جنوب و دیگر مناطق هر چند وقت یک بار به بهانه حمایت از تولیدات داخلی، بسته می شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روابط ایران و عراق ، مرز شلمچه ، بصره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روابط ایران و عراق مرز شلمچه بصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه

آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در نماز جمعه امروز ساری با بیان اینکه حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود، گفت: باید در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصادی باید وعده صادق صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانشان در باتلاق بزرگ غزه در حال دست و پا زدن هستند، افزود: امروز مظلومان جهان یقه زورگویان را گرفته و می‌گویند زمان بزن و در رو تمام شده است.

آیت الله محمدی لایینی گفت: امروز جوانان کشور‌های غربی برای حقیقت طلبی به خیابان‌ها آمده اند چرا که دیگر تحمل زورگویی و ستمگری علیه مظلومان را ندارند.
نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، افزود: تبیین معارف، احکام و اخلاق دینی و تربیت هزاران شاگرد از برکات این امام بزرگوار است.

او خواستار رفع مشکلات قشر ماما‌ها در جامعه از سوی مسئولان شد و گفت: سقط جنین از جمله معضلاتی هست که باید نظارت بیشتری روی این موضوع انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات شد و افزود: حضور با شکوه مردم انتخابات خاری بر چشم دشمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • بارزانی امروز به تهران سفر می‌کند
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم