Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:31:14 GMT

افرایش 17 درصدی کشفیات حوزه جنایی در طرح نوروزی پلیس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۰۱۴

افرایش 17 درصدی کشفیات حوزه جنایی در طرح نوروزی پلیس

به گزارش روز شنبه ایرنا از سایت پلیس، سردار محمد قنبری در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس آگاهی در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ موفق شد با برنامه ریزی مناسب، اجرای طرح های هدفمند عملیاتی و به کارگیری بیش از ۹۰۰ کارآگاه خبره کشف جرم، کشفیات جرایم حوزه ماموریتی به ویژه سرقت ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به نقش مبارزه قاطع با سرقت در افزایش امنیت عمومی جامعه گفت: پلیس آگاهی ضمن افزایش ۸ درصدی کشفیات مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، توانسته است کشف سرقت های خرد را نیز به میزان ۱۴ درصد ارتقاء بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی ادامه داد: از آنجایی که مبارزه با جرایم خشن همواره در اولویت اقدامات عملیاتی قرار دارد، کارآگاهان پر تلاش پلیس آگاهی در این زمینه هم موفق شدند کشفیات خود را در حوزه قاپ زنی به میزان ۲۳ درصد و در حوزه جرایم جنایی، ۱۷ درصد افزایش دهند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در برخورد با مجرمان، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی با هدف ارتقای امنیت در سال جاری نیز همچنان در برنامه های ماموریتی این پلیس قرار دارد.

برچسب‌ها شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ شهر تهران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس تهران بزرگ پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بر ضرورت تجهیز خودروها به ردیاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو اظهار کرد: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده است و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقای امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمام خودروها به ردیاب مجهز شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که در آن استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند، البته در همین راستا نیز تولید بعضی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

سردار ولیپور گودرزی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد، از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند، علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری و استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو در محل‌های دارای روشنایی از جمله این موارد است.

کد خبر 749692

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد