Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، امروز (شنبه، 9 آوریل) به مناسبت سالروز شهادت «سید محمد باقر الصدر» طی بیانیه‌ای خواستار تلاش جدی برای ناکام گذاشتن و خنثی کردن کلیه تلاش‌های دشمنان برای احیای دیکتاتوری و استبداد با سوء‌استفاده از اختلافات بین مردم عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «المعلومه»، وی طی بیانیه‌ای تصریح کرد که این روزهای مبارک مصادف شده با سالگرد شهادت آیت‌الله العظمی سید محمد الصدر طلایه‌دار انقلاب اسلامی در عراق و خواهر علوی پاکش، بنت الهدی به دست دستگاه سرکوبگر رژیم صدام معدوم .

وی افزود: «حکمت الهی است که سالروز جنایت قتل شهید الصدر با سالگرد سقوط قاتلش همزمان شده است و در این موضوع عبرتی است برای اهل اندیشه. ظالم و طاغوت به دست اربابانش ذلیل شد و شهید الصدر به نمادی مهم برای ملت و چراغ راه نسل‌های مجاهد، علما و اندیشمندان تبدیل شد و میراث فکری و سیاسی او به مکتبی زنده تبدیل شد که تا به امروز محافل علمی و سیاسی را به خود مشغول کرده است».

العامری تصریح کرد: با یادآوری این دو واقعه که سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ عراق بود، فراموش نمی‌کنیم که سیاست‌های رژیم صدام همان چیزی بود که اشغال عراق، نابودی مردم و کشور را برای آمریکا توجیه می‌کرد. در مواجهه با این چالش‌ها، ما بر عزم خود برای پیمودن راهی که شهید صدر طی کرد با تمام خلوص اعتقادی، شفافیت هدف، صبر و عزم راسخ تا شهادت در راه اعتلای اسلام، عراق و ملت شریف آن را تأیید می‌کنیم. 

رئیس ائتلاف الفتح عراق، بر عزم همگان برای خروج عراق از رنج و وارد شدن به فضای آزادی و بازگرداندن عزت، پایان دادن به هر گونه سلطه و فساد خارجی و تحقق رویای شهید الصدر در ایجاد یک کشور آزاد و عادل تاکید کرد.

رئیس ائتلاف الفتح از نیروهای ملی کشور خواست «به وظیفه و مسئولیت وفاداری به این شهید والامقام و پروژه او عمل کنند و زبان اعتدال و میانه روی و احساس مسئولیت در قبال مردم را بر هرچیزی مقدم بدارند. تلاش جدی برای خنثی کردن همه تلاش‌های دشمنان برای احیای دیکتاتوری و استبداد با سوء استفاده از اختلافات بین مردم و همه تلاش ها برای محو و نادیده گرفتن فداکاری‌های مردم ما و خون شهدایمان از خود نشان دهند».

سید محمد باقر الصدر و خواهر ایشان، بنت‌الهدی در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به دست رژیم صدام به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • شهید گمنام در رفسنجان آرام گرفت
  • تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در کرمان
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید