Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:46:08 GMT

۲۹ هزار نفر در خلخال دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۳۵۷

۲۹ هزار نفر در خلخال دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا هاشم‌پور بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراکز واکسیناسیون شهرستان خلخال اظهار کرد: از مجموع ۱۶۵ هزار و ۷۴۶ دز واکسن کرونا تزریق شده در خلخال، ۷۳ هزار و ۳۵۶ دز مربوط به مرحله اول، ۶۲ هزار و ۷۲۰ دز مربوط به مرحله دوم بوده و همچنین ۲۹ هزار و ۶۷۰ نفر موفق به دریافت دز سوم این واکسن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۲ روز گذشته ۹ نفر در این شهرستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی این شهر بستری شدند، تصریح کرد: در این مدت ۲ نفر فوتی به جمع فوتی‌های ناشی از کرونا اضافه شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهرستان خلخال گفت: بیشترین تعداد مبتلایان افرادی هستند که در اماکن پرجمعیت و شلوغ حضور داشته‌اند.

هاشم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حضور قابل توجه مسافران، میهمانان و گردشگران نوروزی در منطقه و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند از دلایل احتمالی افزایش ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ باشد.

وی مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا در این شهرستان در سال‌جاری را پنج نفر اعلام کرد و افزود: راهکار کنترل وضعیت بیماری کووید ۱۹ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، افزایش نظارت بر اماکن پرجمعیت، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از ماسک است.

هاشم‌پور اضافه کرد: تاکنون ۱۶۵ هزار و ۷۴۶ نفر از جمعیت بالای پنج سال این شهرستان شامل ۹۲.۵ درصد واکسن کرونا نوبت اول، ۷۹.۱ درصد نوبت دوم و ۴۷.۲ درصد در نوبت سوم علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خلخال بیان کرد: کرونا همچنان در کمین است و از مردم انتظار می‌رود همانند روزهای اوج کرونا پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل و تا قطع زنجیره و ریشه‌کنی بیماری کووید ۱۹ رعایت کنند.

کد خبر 5462833

منبع: مهر

کلیدواژه: تزریق واکسن بیماری کرونا خلخال واکسیناسیون بیمارستان ویروس کرونا فوتی های کرونا مبتلایان مسافران نوروزی گردشگران نوروزی بازگشایی مدارس دانشگاه ها پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا گرد و غبار سفر استانی بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان