Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوختن موتور کولر گازی؛ مهم‌ترین مشکل این دستگاه

اگر کولر گازی عملکرد مناسبی از خود نشان ندهد، این پرسش برایتان پیش می‌آید که برای دستگاه شما چه مشکلی به وجود آمده است و این مشکل تا چه اندازه جدی است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی های سامسونگ و ال جی پیش بیاید، سوختن موتور کولر گازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکل گاهی اوقات به دلیل عدم مراقبت مناسب از دستگاه رخ می‌دهد. از این رو سرویس به‌موقع کولرهای گازی بسیار مهم است و می‌تواند تا حد زیادی از بروز آسیب های جدی به این سیستم خنک‌کننده جلوگیری کند. در این مطلب علل سوختن موتور کولر گازی را بررسی می‌کنیم.

موتور کولر گازی؛ قلب این سیستم تهویه و مبرد هوا

درصورتی‌که کمپرسور دچار خرابی ‌شود، تعمیر آن کاری بسیار هزینه‌بر است و حتی شاید نیاز باشد سیستم را جایگزین کنید. در این مواقع بهترین کار، سپردن امور تعمیراتی به افراد متخصص تعمیرات کولر گازی سامسونگ و ال جی است تا آن‌ها با تشخیص دقیق علل سوختن موتور کولر گازی نسبت به رفع آن اقدام کنند.

سوختن موتور کولر گازی؛ مشکلی با علائم و علل متفاوت

سوختن موتور کولر گازی ممکن است برای هر دستگاهی با هر سطح از کیفیت رخ دهد. اما آنچه دارای اهمیت بالایی می‌باشد توجه به این موضوع است که عوامل بسیاری ممکن است باعث فرسودگی سیستم کولر گازی و درنهایت سوختن آن شوند. با شناخت دقیق این عوامل و رسیدگی و مراقبت به‌موقع از دستگاه می‌توانیم تا حد زیادی از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم. باید توجه داشت که جایگزینی موتور کولر گازی بسیار هزینه‌بر بوده و ازاین‌رو باید در نگهداری از این لوازم‌خانگی نهایت حساسیت را داشت. کاهش جریان هوا، بروز صداهای غیرمعمول و نشتی از کولر گازی ازجمله مهم‌ترین عواملی هستند که باعث سوختن موتور کولر گازی می‌شوند. در صورت مشاهده این عوامل یا سایر نشانه‌های ‌مشکوک باید آن را با افراد متخصص در میان بگذارید.

حرارت بالای موتور؛ از اصلی‌ترین علل سوختن موتور کولر گازی

در صورتی که موتور کولر گازی حرارت بالایی داشته باشد، فشار زیادی به آن وارد می‌شود و درنهایت موتور کولر گازی خواهد سوخت. یکی از عواملی که منجر به این اتفاق می‌شود می‌تواند از بین رفتن عایق موتور کولر گازی باشد که مشکلات جدی‌ای را برای سیم‌پیچی‌های ‌موتور به وجود خواهد آورد.

نوسانات شدید برق

نوسان برق شهری نیز می‌تواند لوازم الکترونیکی خانگی را دچار مشکل کند یا حتی موجب خرابی آن‌ها شود.  اگر در محل زندگی شما هم برق شهری دارای نوسانات شدیدی است، توصیه می‌کنیم از سه‌شاخه‌های ‌برقی محافظ دار استفاده کنید. همچنین در صورتی که از این دستگاه برای تهویه هوای کارگاه‌ها و کارخانه‌های ‌صنعتی یا محیط‌های ‌اداری استفاده می‌کنید باید با به‌کارگیری استابلایزر از نوسانات شدید برق جلوگیری کنید.

روغن‌کاری نامناسب کولر گازی سامسونگ یا ال جی

یکی از نکات مهمی که در نگهداری از کولرهای گازی باید به آن توجه داشته باشید، روغن‌کاری موتور کولر گازی است. در صورتی که در این مورد سهل‌انگاری کنید، موتور به‌اصطلاح خشک کار می‌کند و به‌مرورزمان بخش‌های ‌متحرک آن به‌شدت فرسوده می‌شوند. کیفیت روغن مورداستفاده برای این کار هم اهمیت بالایی دارد؛ و استفاده از روغن بی‌کیفیت تاثیرات منفی روی موتور کولر گازی خواهد گذاشت. اگر در بخش کندانسور سیستم که در محیط بیرونی ساختمان نصب می‌شود، نشتی روغن مشاهده کردید، این مشکل را جدی بگیرید و به‌سرعت آن را رفع کنید.

ازکارافتادن فن‌ها؛ یکی از رایج‌ترین علل سوختن موتور کولر گازی

در صورتی که فن‌های ‌کولر گازی از کار بیفتند، فشار زیادی بر موتور کولر گازی وارد می‌شود و درنتیجه سیستم سریع‌تر رو به فرسودگی می‌گذارد. پس اگر فن‌های ‌کولر گازی شما عملکرد مناسبی ندارند، حتما به کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای در زمینه تعمیرات کولر گازی ال جی و سامسونگ این مشکل را برطرف کنید تا به موتور کولر گازی آسیبی وارد نشود.

کاهش گاز مبرد

یکی از مواردی که باید دائما توسط سرویس‌کار کولر گازی مورد بررسی قرار بگیرد، میزان سطح گاز مبرد دستگاه است. اگر به‌اندازه کافی گاز کولر گازی شارژ نشود، سیستم خشک کار می‌کند. این موضوع باعث وارد شدن فشاری بیش‌ازحد بر موتور کولر گازی خواهد شد و یک علت سوختن موتور اسپیلت بی‌توجهی به همین موضوع است.

اتصالی در سیم‌کشی سیستم؛ از مهم‌ترین علل سوختن موتور کولر گازی

اینکه بخواهید تشخیص دهید کولر گازی اتصالی کرده است یا خیر، موضوع ساده‌ای نیست. در مواقعی که در سیم‌کشی دستگاه اتصالی رخ می‌دهد، در همان ابتدا می‌توانید بوی سوختگی منتشرشده را حس کنید. اگر اتصالی گسترده باشد، کنتور منزل می‌پرد و این موضوع یک علت سوختن موتور کولر گازی به شمار می‌رود. اگر پس از چند دقیقه بوی سوختگی قطع نشد، سیستم را خاموش‌کنید و برای تشخیص درست مشکل و تعمیر دستگاه از مراکز تعمیراتی متخصص کمک بگیرید.

کاهش جریان هوا

یکی از علائم سوختن موتور کولر گازی، کاهش جریان هوای تولیدی از دستگاه است. در واقع در صورت مشاهده چنین مشکلی ممکن است تنظیمات جریان هوا اتفاقی تغییر کرده باشد یا اینکه دچار مشکلاتی باشد. از دیگر دلایلی که ممکن است باعث کاهش جریان هوا باشند می‌توان به مسدود شدن دریچه دستگاه و کثیف بودن فیلترهای هوا اشاره کرد. در صورت مشاهده این علائم احتمال دارد به موتور کولر گازی آسیب واردشده باشد یا اینکه حتی دچار سوختگی شده باشد.

ایجاد صدای ناهنجار

اگر هنگامی‌که کولر گازی روشن است از آن صداهای ناهنجار و غیرمعمول مانند صدای جیرجیر شنیدید، این موضوع می‌تواند یکی از علائم سوختن موتور کولر گازی باشد. این موضوع می‌توانید به دلایل مختلفی رخ دهد که از جمله آن‌ها عبارت‌اند از:

گیرکردن اجسام در کندانسور صدای ناهنجار پیچ و پایه‌های ‌کندانسور تراز نبودن کولر گازی صدای ناهنجار فن در یونیت خارجی مشکل در موتور بلوور نشتی از کولر گازی سامسونگ یا ال جی

نشتی از کولر گازی می‌تواند نشان دهنده بروز چندین مشکل احتمالی در سیستم کولر گازی باشد. اگر مدت زیادی از استفاده شما از کولر گازی گذشته باشد، وجود چنین نشانه‌ای به‌احتمال‌زیاد می‌تواند به دلیل سوختن موتور کولر گازی باشد. این مشکل همچنین ممکن است ناشی از نشت گاز مبرد باشد که خطرات جدی را می‌تواند برای سلامتی شما به دنبال داشته باشد.

کولر گازی هوای محیط را خنک نمی‌کند؛ از جمله علائم سوختن موتور

زمانی که کولر گازی به حد کافی هوای محیط را خنک نمی‌کند، درواقع جریان هوای خنک تولیدشده از دریچه کولر گازی کاهش می‌یابد. در صورت مشاهده این علائم ممکن است موتور کولر گازی شما سوخته باشد و به‌محض اطلاع از این موضوع باید آن را با یک فرد متخصص در میان بگذارید.

مراقبت از کولر گازی؛ راه پیشگیری از سوختن موتور دستگاه

سوختن موتور کولر گازی به معنای آن است که آسیب‌های ‌جبران‌ناپذیری بر کمپرسور وارد شده است. کمپرسور درواقع به‌عنوان بخش اصلی سیستم عمل می‌کند که دارای سیم‌پیچی است. اگر سیم‌پیچی موتور کولر گازی باز شود یا بدنه کولر گازی اتصالی کند، موتور کولر گازی خواهد سوخت. سوختن کولر گازی به علل مختلفی رخ می‌دهد که ازجمله آن‌ها می‌توان به حرارت بالای موتور، نوسانات شدید برق و روغن‌کاری نامناسب دستگاه اشاره کرد. گاهی پیشگیری از این مشکلات با استفاده از روش‌هایی ساده امکان‌پذیر است؛ ولی در بسیاری از موارد باید از خدمات مراکز تخصصی درزمینه تعمیر کولر گازی مانند مرکز تعمیرات کولر گازی دیبا پشتیبان ( www.dibaposhtiban.ir ) استفاده کنید.

کد خبر 668669 برچسب‌ها لوازم خانگی مجله تعمیر وسائل خانگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی موتور کولر گازی کولر گازی سامسونگ کاهش جریان هوا صورت مشاهده کولر گازی کولر گازی کولر گازی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد

سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند. تیم سلامت دیجیتال سامسونگ، اخیراً جلسه‌ای داشته است تا در مورد آینده هوش مصنوعی، دستگاه‌های پوشیدنی و نحوه بهبود سلامت کاربران توسط آنها صحبت کند.

در جریان این جلسه که در مرکز پزشکی سامسونگ برگزار شد، چندین عضو هیئت مشاوره سلامت غول کره‌ای، نظرات خود را در مورد دو موضوع اصلی به اشتراک گذاشتند. براساس گزارش SamMobile، توضیحات آنها حول محور نقش هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی حوزه سلامت بوده است.

پروفسور «میونگ جین چانگ»، مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ می‌گوید که داده‌های جمع‌آوری‌شده از دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و درک بهتر سابقه سلامتی بیماران مفید باشد. او معتقد است که هوش مصنوعی استخراج این اطلاعات از زندگی روزمره کاربران و ارائه اطلاعات دقیق به آنها را ساده‌تر می‌کند.

دکتر «مایکل بلوم»، متخصص قلب نیز توضیح می‌دهد که نظارت مستمر می‌تواند به ابزاری مهم در تشخیص زودهنگام و پیش‌بینی بیماری‌ها تبدیل شود. او می‌گوید که ساعت‌های هوشمند می‌توانند به پزشکان کمک کنند تا مسائل اساسی که در بروز بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی نقش دارند را بهتر درک کنند؛ و هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به اطلاعات قابل‌مصرف تبدیل کند.

در نهایت، دکتر «دیوید کلونوف»، رئیس مؤسسه تحقیقات دیابت مرکز پزشکی Mills-Peninsula به سیستم نظارت بر گلوکز اشاره می‌کند که برای کنترل دیابت یک امر ضروری است. او می‌گوید نظارت بر گلوکز زمانی که با معیار‌های دیگری از جمله داده‌های خواب و فشار خون ترکیب شود، می‌تواند به ابزار قدرتمندی برای پزشکان تبدیل شود. با توجه به این مسائل، کلونوف اشاره می‌کند که ابزار‌های پوشیدنی مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند «درک دقیق‌تری از سلامت متابولیک ارائه کنند و فرصت‌های مربوط به بهبود سلامت و تناسب اندام را ساده کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل