Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@05:53:22 GMT

رویدادهای بوچا صحنه‌سازی شده است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۷۷۷

رویدادهای بوچا صحنه‌سازی شده است؟

 هفته گذشته مقامات اوکراینی و رسانه‌های غربی با پخش فیلم‌های دلخراش که ظاهراً غیرنظامیان کشته شده را در کنار جاده‌ای در شهر «بوچا» حومه کی‌یف نشان می‌داد، ضمن اتهام‌زنی به مسکو، از آن به عنوان مدرک «جنایت جنگی روسیه» یاد کردند. اتهامی که مسکو آن را تحریک‌آمیز خوانده و گفته که اجساد چند روز پس از خروج نیروهای روسی ظاهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بعد از انتشار این تصاویر و در حالی که اوکراین انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفته، یک رئیس دولت اروپایی از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا تأیید کند که رویدادهای بوچا صحنه‌سازی نشده‌ است.

زلنسکی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت که این مقام ارشد اروپایی از وی پرسیده «شواهدی را به ما نشان دهید که نشان می‌دهد (کشتار) صحنه‌سازی نشده است». رئیس‌جمهور اوکراین فاش نکرد که کدام سیاستمدار غربی این شبهه را نسبت به ادعای کی‌یف مطرح کرده اما تایید کرد که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نبوده و اظهارات این مقام را زننده توصیف کرد.

هنگام طرح این مسئله، مصاحبه‌کننده از زلنسکی می‌پرسد «این چیزی است که یک رهبر اروپایی به شما گفته است؟» و او پاسخ می‌دهد که «بله، نمی توانم بگویم چه کسی. اما شولتز نبود، این درست است».

رسانه‌های و مقام‌های غربی بدون بررسی اتهامات مطرح شده از سوی کی‌یف علیه مسکو، در خصوص کشتار بوچا به حمایت از این ادعا پرداخته و «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه از بوچا دیدن کردند. رئیس کمیسیون اروپا امروز (شنبه) پس از بازگشت از اوکراین مدعی شد: غریزه من این را می‌گوید که اگر این جنایت جنگی نیست، پس چه چیزی جنایت جنگی است اما من برای پزشکی آموزش دیده‌ام و در این زمینه باید وکلا به‌طور دقیق تحقیق کنند.

وی افزود، اتحادیه اروپا در این زمینه در حال همکاری از طریق یک تیم تحقیقاتی مشترک با اوکراین است تا شواهدی از جنایت جنگی احتمالی را برای ضمیمه شدن به پرونده‌های قضایی پیدا کند. او با این حال گفت: بسیار مهم است که این [مدارک] به‌خوبی مستند شوند تا از شکست پرونده‌ها در دادگاه جلوگیری شود زیرا در حال حاضر شواهدی که داریم به قدر کافی خوب نیستند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو