Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:11:49 GMT

راهیابی فیلم کوتاه «دونده» به جشنواره فیلم زلین

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۸۸۰۸

راهیابی فیلم کوتاه «دونده» به جشنواره فیلم زلین

ایسنا/کردستان فیلم کوتاه «دونده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی به شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین در جمهوری چک راه یافت.

سید پیام حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره فیلم زلین از سال ۱۹۶۱ آغاز به کار کرده و یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در سطح جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله در شهر زلین در جنوب شرقی جمهوری چک برگزار می‌شود، افزود: زلین که یکی از اعضای فعال انجمن فیلم کودک اروپاست صرفا تلاش برای سرگرم کردن مخاطبان جوان نداشته بلکه آموزش، گسترش آگاهی از دنیای بیرونی و توسعه ادراکات زیبایی شناختی، اجتماعی و اخلاقی کودکان و نوجوانان را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره می‌داند. 

کارگردان و تهیه کننده کردستانی، بیان کرد: شصت و دومین دوره این جشنواره در تاریخ 26 می تا 1 ژوئن (5 تا 11 خرداد ماه) در شهر زلین برگزار می‌شود، فیلم‌های جشنواره نه تنها در زلین، بلکه در بسیاری از شهرهای دیگر جمهوری چک نیز به نمایش درخواهد آمد. 

حسینی عنوان کرد: «دونده» روایت پسر نوجوانی به نام حکیم است که در یکی از محله‌های حاشیه‌ای ایران زندگی می‌کند. پدر او در مسابقات دو، شرط بندی می‌کند، در آخرین بازی متوجه می‌شوند که قوانین بازی تغییر کرده است. این تغییرات خانواده را تحت الشعاع و حکیم را در دوراهی تصمیم قرار می‌دهد. 

وی گفت: بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، حسن ترقی، اردشیر خدادوست، فریدون حامدی، ماردین شیخ‌مرادی، آرین مرادیان و ژوانا نصیری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
این کارگردان پیش از این با فیلم کوتاه «بادبادک‌ها» موفقیت‌های بسیاری از جمله جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره برلیناله را از آن خود نموده است.

لازم به ذکر است؛ گروه دریچه سینما و مؤسسه بانتافیلم، مسئولیت پخش بین‌المللی این اثر را به عهده دارند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در پیام حسین امیرعبداللهیان آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیرامور خارجه تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

امیرعبداللهیان افزود: شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی