Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ شهرک گویم از شهرک‌های حاشیه‌ای شیراز است که مردم در آن با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شهرک گویم در محدوده شمال غربی شهر شیراز و در منطقه 10 قرار گرفته است. این شهرک طی سال‌های گذشته با مشکلات زیادی همچون نبود جاده مناسب جهت تردد و مشکل ترافیک در روزهای پایانی هفته، نبود گاز شهری، نبود فضای سبز شهری مناسب و عدم دسترسی به امکانات و زیر ساخت‌های اولیه مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر با تلاش‌های انجام شده عملیات گازرسانی به بخش بسیار زیادی از این شهرک صورت گرفته است اما مردم این شهرک خواستار خدمت‌رسانی بیشتر در حوزه شهری، فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های شهری و فرهنگی هستند.

این در حالی است که هم اکنون براساس اعلام مردم دو‌ پروژه مهم این منطقه شامل ساخت ایستگاه آتش نشانی و پیاده راه سلامت 1.5 کیلومتری گویم عملیات ساختشان متوقف شده است.

با توجه به رویکرد شهرداری شیراز در ایام ماه مبارک رمضان جهت حضور در مساجد مناطق یازده گانه و بررسی و رفع مشکلات محلات، طی مراسمی میز خدمت مسجد محوری با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خادم امام جمعه گویم، احسان اصنافی شهردار شیراز، معصومی شهردار منطقه 10 و جمعی از مدیران شهرداری شیراز به منظور دیدار چهره به چهره با مردم،  درخواست‌ها و مشکلات اهالی در مصلای نماز جمعه گویم برگزار شد.

در همین راستا محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز تاکید کرده که مدیران دستگاه‌ها ارتباط و دیدار مستقیم خود با مردم را حفظ کنند و میزهای خدمت تشریفاتی نباشد.

وی از مدیران درخواست کرده تا جایی که امکان دارد مشکلات مردم را در میزهای خدمت بررسی و آنها را در محدوده قانون و اختیارات قانونی برطرف کنند.

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در میزخدمتی که در منطقه گویم برگزار شده بود، با تأکید بر اینکه بودجه شهرداری از محل پرداخت عوارض مردم است و بر مبنای آن هزینه می‌شود به خدماتی که درمنطقه گویم انجام شده، اشاره کرد و اظهارداشت: در سال گذشته درآمد شهرداری گویم زیر 20 میلیارد تومان بوده است؛ اما 38 میلیارد تومان هزینه در این منطقه شده است.

به گفته وی در سال جاری با توجه به برنامه‌ها حدود 100 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، یعنی نسبت به برنامه‌های قبلی حدود 3 برابر افزایش بودجه داشته‌ است.

اصنافی نگاه مدیریت شهری به این منطقه را کلان دانست و تصریح کرد: مسئله اصلی گویم، طرح تفصیلی آن است که باید در وهله نخست این طرح تفصیلی توسط وزارت راه و شهرسازی تصویب شود.

عزم جدی برای حل معضل حاشیه‌نشینی ‌شهرهای ایلام داریمروایت تسنیم از وضعیت حاشیه‌نشینی در شهرهای لرستان؛ آسیب‌های اجتماعی زیر پوست شهرپرسه می‌زنندرشد چند برابری بودجه مناطق محروم برای اولین بار/ تأمین مسکن، آب شرب و ساماندهی حاشیه‌نشینی در صدر اهداف لایحه بودجه

افزایش سرانه فضای سبز و بوستان محلی و تکمیل پیاده راه سلامت این شهرک از دیگر موضوعاتی بود که اصنافی به آن اشاره کرد و نوید گسترش بوستان فعلی و ایجاد بوستان جدید برای رفاه حال شهروندان را داد.

به گفته وی تکمیل پیاده راه سلامت نیز با توجه به پیشرفت 50 درصدی این پروژه ضروری است و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/424 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ هفتمین اجلاس دو روزه مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با محوریت مشارکت‌های مردمی در بازآفرینی شهری و چالش‌های شهرسازی در بوشهر آغاز به‌کار کرد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در ساختار قانون اساسی به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده که کار مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبان اتفاق بیفتد.

مهدی عباسی با بیان این‌که شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند، افزود: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و هم‌فکر و هم‌سو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، برای مردم پرثمر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این نشست گفت: شهرسازی و معماری در حرکت تاریخ، نشان از ابعاد مختلفی از درجه تمدن هر جغرافیا و منطقه زیستی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در هر زیست‌بوم معماری و شهرسازی و بازآفرینی سازه‌های زیستی نشان از درجه دانش، هوشمندی، توان مهندسی و تشخیص قوی در عرصه جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آن جامعه دارد.

او اضافه کرد: معماری، شهرسازی و بازآفرینی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است و نشان از درجه دانش مدیران و مردم آن منطقه دارد؛ بنابراین این همایش بسیار مهم است و می‌تواند در یک فرآیند دانش‌بنیان و فوق‌العاده جامع به بسیاری از چالش‌ها و مشکلاتی که در روند زندگی انسان ایجاد می‌شود پاسخ مثبت دهد و چالش را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان این‌که شهر‌ها پیچیدگی‌های درهم‌تنیده خود را دارند، گفت: بافت‌های قدیمی در زمان‌های خود الگو‌های تمدن آن دوره بوده‌اند؛ اما اینک با فرسودگی آنها و تغییر فرهنگ‌ها و شکل زیست جمعی، کاربرد آن بافت‌ها انتظارات جامعه امروز را برآورده نمی‌کند.

محمدهادی رستمیان افزود: امیدواریم این نشست‌ها الگوی مناسب اقلیم هر منطقه با رویکرد مسئله‌محوری و تطابق‌پذیری فراهم شود تا شهر‌ها و بافت‌های شهر‌ها سرزنده و پرنشاط باشند و امکان دست‌یابی مردم به همه خدمات زیربنایی و روبنایی در آنها فراهم باشد.
در پایان این آیین از شورا‌های برتر استان بوشهر تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است