Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:52:49 GMT

کارشناسان: امیکرون یک تهدید جدی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۰۷۰۸

کارشناسان: امیکرون یک تهدید جدی است

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، کارشناسان باور دارند، سویه امیکرون یک تهدید بزرگ برای سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای جدی است.

محققان یادآور می‌شوند، ممکن است این تصور را داشته باشید که نوع امیکرون ویروس کرونا تنها بسیار سریع گسترش می‌یابد، اما باعث بیماری شدید نمی‌شود؛ در واقع گزارش‌های متعددی تصویر نسبتاً خوبی از این نوع را ایجاد کرده است، اما آنچه در استان جیلین در شمال شرق چین اتفاق افتاد ثابت کرد که این تصور درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان پزشکی که بیماران کووید-۱۹ در استان را درمان می کنند، نوع امیکرون هنوز برای گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه‌ای شدید یک تهدید وحشتناک است.

کانگ یان، کارشناس تیم درمان پزشکی جیلین به شین هوا گفت: از ۲ مارس، زمانی که آخرین موج شیوع مجدد COVID-۱۹ در شهر جیلین آغاز شد، این شهر نزدیک به ۲۵۰۰۰ عفونت را گزارش کرده است که ۹۷.۵ درصد از آنها خفیف یا بدون علامت بوده اند. موارد خفیف و بدون علامت در مراکز قرنطینه‌ای جداسازی و مدیریت شدند و موارد متوسط، شدید و بدحال برای درمان در بیمارستان های تعیین شده بستری شدند. تا ۳ آوریل (یک هفته پیش)، ۵۰ مورد شدید و ۳۵ مورد بدخیم در بیمارستان مرکزی جیلین، یکی از بیمارستان‌های تعیین‌شده در شهر برای پذیرش بیماران کووید-۱۹ وجود داشت و ۱۰ نفر از آنها همچنان  به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

به گفته وی، همه بیماران شدید و بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند و هر یک از آنها براساس شرایط خاص خود برای به حداکثر رساندن میزان درمان و کاهش مرگ‌ومیر تحت درمان قرار گرفتند.

یان با اشاره به اینکه نوع امیکرون خطر بیشتری برای بیمارانی با سلامت اولیه ضعیف و سیستم ایمنی ضعیف ایجاد می‌کند، گفت: آسیب ناشی از کووید-۱۹ و بیماری‌های زمینه‌ای بیمار دلیل مهمی برای وخامت وضعیت بیمار است.

وی همچنین گفت که میزان واکسیناسیون در میان بیماران شدید و بدحال بسیار پایین بوده و تنها حدود 15 درصد از آنها دو دز واکسن دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سویه امیکرون همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟