Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان فرماندار دورود گفت: چاه‌های غیرمجاز در دورود مسدود می‌شوند.

احمد گودرزیان در جلسه حفاظت منابع آب شهرستان دورود با بیان اینکه در سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارندگی، شهرستان دورود با مشکل کمبود شدید آب مواجه است، اظهار کرد: آمار چاه‌های غیرمجاز در دورود بسیار بالاست که این موضوع باعث شده سطح آب‌های زیرزمینی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه آب یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است افزود: چاه‌های غیرمجاز در دورود با همکاری اداره منابع آب، نیروی انتظامی و دادستانی شناسایی و سپس مسدود خواهند شد.

فرماندار دورود تصریح کرد: همچنین کلیه دستگاه‌های حفاری غیرمجاز توقیف و ضمن برخورد قضایی با صاحبان آن‌ها تحویل شرکت آب منطقه‌ای استان خواهند شد.

گودرزیان حفاظت از منابع آب را وظیفه همه دستگاه‌ها و آحاد مردم به‌ویژه کشاورزان عنوان و خاطرنشان کرد: مردم و کشاورزان در مصرف آب باید همراهی کنند و از حفاری چاه‌های غیرمجاز بپرهیزند و در نهایت با نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز از اضافه برداشت‌ها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به ترویج کشت‌های کم آب‌دوست و آبیاری نوین به‌جای آبیاری سنتی اقدام کند.

فرماندار دورود بیان کرد: به دلیل پایین بودن میزان ذخیره آب سد مروک امکان رهاسازی آب این سد جهت کشت برنج به هیچ عنوان مقدور نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نیروی انتظامی سد مروک چاه های غیرمجاز در دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زحمتکش، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از انسداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوندخبر داد. وی اظهار کرد: این اقدام با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی انجام شده است.

مدیر امور منابع آب دماوند گفت: ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز در روستاهای «گلاهک» به عمق ۷۶۵ متر و آبدهی ۶.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده اند، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۵ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

زحمتکش در پایان از همکاری پرسنل محترم کلانتری رودهن که در این امر همراه و یاری رسان بودند تشکر و قدرانی کرد.

کد خبر 6093047

دیگر خبرها

  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی