Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:15:35 GMT

امیدآفرینی یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۱۷۳۱

امیدآفرینی یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت امیدآفرینی است، گفت: تمام گروه‌های جامعه و مسئولان باید در فضایی همدلانه رویکرد خود را بر تحقق امیدآفرینی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه_ در نطق پیش از دستور سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شهادت دو طلبه جهادی در مشهد و محکوم کردن حادثه خون‌بار حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در واقعه تاریخی پنجم رمضان، مردم انقلابی اصفهان با تبعیت از فرامین رهبر کبیر انقلاب و روحانیت شهر مبارزات انقلابی خود را در ابتدای ماه رمضان شدت بخشیدند و امام خمینی (ره) در پیام خود به این حرکت مردم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و تقویت روحیه امید بین آحاد ملت که در سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شد، افزود: نباید فضایی ایجاد شود که با کوبیدن بر طبل مشکلات کشور سلامت و امنیت روانی جامعه به مخاطره بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت امیدآفرینی است و یکی از حربه‌های دشمن ایجاد ناامیدی به ویژه بین نسل جوان و پویا است، روحیه امید برآمده از اعتقاد به مهدویت است و حماسه تاریخی پنج رمضان یکی از ثمره‌های شیرین آن است، تمام گروه‌های جامعه و مسئولان باید در فضایی همدلانه رویکرد خود را بر تحقق این مهم قرار دهند و از ظرفیت‌های رسانه برای امیدآفرینی به خصوص به جوانان غافل نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی در تحقق شعار سال تحقق امید و انگیزه است، گفت: تعهد نداشتن مدیران و مسئولان در خصوص وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، یکی از علل کاهش انگیزه مردم است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر در نخستین جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی ارائه راهکارهای تحقق شعار سال با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه دانش‌بنیان به بررسی ظرفیت‌های بهره‌برداری بهینه از زیرساخت‌های علم و فناوری پرداخت، همچنین ظرفیت مدیریت شهری برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل اصفهان به قطب صنایع و تولیدات دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت این حوزه برای رفع مشکلات شهر مانند آلایندگی‌ها بررسی شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این جلسه مطرح و تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای نیز میان مدیریت شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی امضا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در پنجم فروردین شاهد جاری شدن آب در زاینده رود بودیم، این موضوع انعکاس رسانه‌ای یافت، اما درخواست شورای اسلامی شهر این است که بسته شدن آب بعد از ۱۰ روز مانند جاری شدن آب در رسانه‌ها انعکاس یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به درخواست شهر اصفهان و حقابه‌داران زاینده‌رود است، اظهار کرد: در سال جاری تلاش شد در سطح استانی و ملی، نیازهای شهر اصفهان و حقابه محیط زیست این شهر در تصمیمات مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سال روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در ۴۱ سال گذشته توجه به ساخت‌وسازهای پس از بحران و ساخت روستاها بر عهده این نهاد بوده و امیدواریم در راستای انجام وظایف خود موفق باشد.

وی یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی و آوینی را گرامی داشت و تصریح کرد: در قالب طرح شفافیت، از جلسه گذشته آرا اعضای شورای اسلامی شهر به طرح‌ها و لوایح به صورت برخط مشخص شده است و این موضوع ادامه خواهد داشت. امیدواریم سایر بندهای این طرح نیز به خوبی به اجرا درآید.

کد خبر 567271

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان رودخانه زاینده رود شورای شهر اصفهان جلسه علنی شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکل اینترنت در روستاها

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی عصر امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدوار هستیم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس