Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:20:26 GMT

دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد در زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۱۷۳۶

دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی شامگاه شنبه در آئین تجلیل از هنرمندان در محل فرهنگسرای امام خمینی زنجان، گفت: حدود ۲۰ عنوان برنامه در طی این هفته توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها خارج از برنامه‌هایی است که سایر ارگان‌ها در این خصوص در استان برگزار خواهند کرد.

وی به رونمایی دو مجموعه شعر آیینی «سحر آیه‌لری» و «سطرهای سجده‌دار» اشاره کرد و ابرازداشت: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش شعر آیینی تلاش ما بر این بوده است که در سند تحول و زیست بوم حوزه هنری استان این ظرفیت در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان زنجان، با بیان اینکه سند و نقشه تحول حوزه هنری استان زنجان که بر اساس آن ما برنامه‌ریزی و آثار خود را تولید و نشر خواهیم کرد، با چشم‌انداز «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی در زنجان» است حرکت خواهد کرد، گفت: اولویت قالبی ما در این زمینه با شعر آیینی و فیلم مستند و تئاتر بچه‌های مسجد خواهد بود.

نعمتی تاکید کرد: برخی از برنامه‌های این هفته شامل نصب و رونمایی سردیس شهید مرتضی آوینی در محوطه حوزه هنری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و ادای دین و تجدید پیمان با آنها، همچنین دیدار جمعی از هنرمندان شاخص و آیینی استان با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شب خاطره روستایی شهدای دفاع مقدس، کارگاه نقد کتاب، برپایی نمایشگاه‌های مختلف شامل کاریکاتور و نمایشگاه هنرهای تجسمی و همچنین اجرای تئاتر بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان در طول این هفته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان، به برگزاری دومین همایش تئاتر بچه‌های مسجد اشاره کرد و یاد آورشد: حدود ۱۲ گروه نمایشی در این هفته در مساجد به اجرای تئاتر خواهند پرداخت و هر گروه؛ ۵ اجرا را در طول این هفته خواهند داشت.

نعمتی افزود: نشست‌های تخصصی و اکران فیلم کوتاه مرتبط با این هفته از جمله اکران مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته می‌باشد.

کد خبر 5463281

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری جایزه شهید آوینی امیر نعمتی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد گرد و غبار ماه رمضان 1401 آمار کرونا آلودگی هوا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان زنجان تئاتر بچه های مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قناعت شامگاه سه شنبه در شورای اطلاع رسانی استان گفت: چهار مدرسه صدرا با ۸۵ کادر آموزشی و ۳۰۰ دانش آموز توسط این اداره کل در نقاط مختلف استان با همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده است که در هفته معلم با حضور در این مدارس از معلمان آنها تجلیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تفسیر سوره نور از هفته معلم در مدیریت آموزش و پرورش بیرجند آغاز می شود، افزود: گروهی از دانش آموز به عنوان خبرنگار در قرارگاه نوجوانی روایت پیشرفت با تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند که ۱۲۰ نفر از آنها در پنج اردیبهشت روز شکست آمریکا در صحرای طبس، به این شهر برای تولید محتوا اعزام شدند.

قناعت خاطر نشان کرد: تولید محتوا برای مبلغان، اعزام هشت گروه تبلیغی، برگزاری جشن در مدارس، برپایی همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع) از جمله بدنامه های هفته معلم است که توسط تبلیغات اسلامی استان در هفته معلم اجرا خواهد شد.

به گفته وی نشستی با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاه ها ی اجرایی استان برای ایجاد هماهنگی برای برگزاری برنامه های در مناسبت مختلف ها در پارک توحید برگزار شد که در این راستا جشنواره فرهنگی و هنری دختر ایران را در پارک توحید برگزار خواهیم کرد.

معاون تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: در صورت امکان ماننددور اول انتخابات از صندوق های سیار به شکل ویژه برای حضور سالمندان در انتخابات استفاده شود.

کد خبر 6093697

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود