Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به انتقادات وارد شده به دولت به ویژه در حوزه مذاکرات هسته‌ای گفت: تیم مذاکره‌کننده دستورهای ابلاغی مقام معظم رهبری را که تصمیم نظام است را در مذاکرات وین دنبال می‌کند و تابع نظرات و سیاست‌های اصولگرایان، ‌اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌ها نیست. ممکن است از آنها مشورت بگیرد و نظرخواهی هم داشته باشد اما مسئله مهم این است که مذاکرات برجام، وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست و چارچوب مذاکرات هم کاملاً مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعاً منافع ملی و امنیت ملی ایران جزو اولویت‌های مذاکره‌کنندگان است و تا آنجایی که بتوانند، تلاش خواهند کرد از راه دیپلماتیک برای برداشته شدن تحریم‌ها اقدام کنند. اگر طرف مقابل نخواهد در مقابل خواسته‌های ایران که به حق هم هستند، تعهد و تضمینی بدهد، قطعاً ایران راهکارهای دیگری را دارد که قاعدتاً در میدان، ما با نظام سلطه برخورد خواهیم کرد.

کنعانی مقدم در واکنش به این پرسش که بسیاری از نمایندگان مخصوصاً نمایندگانی که عضو جبهه پایداری هستند، معتقدند دولت در مذاکرات وین خطوط قرمز را رعایت نکرده است، تصریح کرد: اظهارنظرهای جناحی و گروهی نمی‌تواند تأثیری در سیاست‌های کلان نظام داشته باشد. در حقیقت بسیاری از جریان‌های سیاسی سعی می‌کنند برای دیده شدن در رابطه با مسائلی مثل برجام اظهارنظرهایی کنند اما به دلیل این افراد مسئولیتی ندارند، قاعدتاً این اظهارنظرها قابل اعتنا نیست.

بیشتر بخوانید:

سلیمی نمین : احمدی‌نژاد اعلام کرد ما با اروپایی‌ها مذاکره نمی کنیم اما رهبری مخالفت کردند

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس

این چهره اصولگرا ادامه داد: البته به عنوان یک مشورت و یا اظهارنظر می‌شود روی اظهارنظر بعضی از جریان‌های سیاسی حساب کرد اما برخی از مذاکرات برجام، به عنوان یک اهرم سیاسی برای فشار بر روی دولت هم استفاده می‌کنند که این موضوع هم، به تیم مذاکره کننده صدمه می‌زند و هم چراغ سبز به دشمن نشان می‌دهد که فشارهای حداکثری‌اش را بیشتر کند تا بتواند، امتیاز بیشتری به دست آورد.

کنعانی مقدم درباره اینکه رئیسی اعلام کرده همه پول نفت که فروخته شده به صورت کامل دریافت میشود، بنابراین در حال حاضر دولت فعلی دولت محرومان است یا دولت قبلی؟ خاطرنشان کرد: درآمدهای دولت افزایش پیدا کرده و شکی در آن نیست و بخشی از آن هم به سیاست‌ها و راهکارهایی که ایران برای دور زدن تحریم‌ها دنبال می‌کند و یا بعضی از مذاکراتی که می‌تواند به آزادسازی منابع ما منجر شود، برمی‌گردد اما چیزی که مشخص است، اینکه اینقدر چاله‌های عمیقی وجود دارد که این منابع اگر در این چاله‌ها ریخته شود، تا ورود منابع به چرخه اقتصادی کشور، فاصله زیادی داریم.

دبیرکل حزب ایستادگی در ارزیابی تیم اقتصادی دولت یادآور شد: تیم اقتصادی دولت تیم پر ستاره‌ای است اما چون با هم کار تیمی و گروهی نکرده‌اند، اقدامات‌شان تأثیر چندانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نداشته و بیشتر حفظ وضعیت موجود در برنامه‌هایشان وجود دارد لذا ما شاهد جهش اقتصادی، خصوصاً در بحث معیشتی، گرانی و تورم نبودیم. به همین لحاظ به نظر می‌آید که در این زمینه دولت باید تجدید نظر جدی انجام دهد تا بتواند شرایط کشور را به شرایطی نرمال برساند.

۲۱۷

کد خبر 1620307

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصولگرایان مذاکرات وین دولت سیزدهم کنعانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است