Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:25:08 GMT

برداشت کلزا در جنوب کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۲۱۸۳

برداشت کلزا در جنوب کرمان آغاز شد

ایسنا/کرمان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: عملیات برداشت کلزا از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

فرامرز رستگاری در این رابطه بیان کرد: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی، در سال زراعی 401-1400 در جنوب کرمان توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برابر آمار رسمی و ثبت سامانه پهنه بندی کشت کلزا با استفاده از بذور استاندارد و با قیمت یارانه‌ای از ارقام هایولا-50 به میزان 2155 کیلو گرم و دلگان به میزان 1115 کیلوگرم در سطح 504 هکتار انجام شده است.
مدیر زراعت سازمان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده به دلیل تلاش کشاورزان در بهبود عملیات بهزراعی از جمله مکانیزاسیون کاشت، کنترل امراض و آفات، تغذیه مناسب آبیاری مطلوب و توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ (36 درصد سطح کاشت) وضعیت کمی و کیفیت مزارع نسبت به سنوات گذشته مطلوب تر می باشد.
رستگاری گفت: بنابر گزارش مدیریت های جهاد کشاورزی عملیات برداشت از نیمه اول فروردین در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد که پیش‌بینی می شود بیش از 1250 تن محصول تولید و تحویل گردد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن توصیه  به کشاورزان منطقه اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید و کنترل ضایعات کمی و کیفی توصیه می گردد با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع نهایت تلاش و دقت را بعمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام تا در پرداخت به موقع قیمت محصول وقفه ای ایجاد نگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برداشت کلزا جهاد كشاورزي جنوب کرمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران