Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر کابل آیفون خود را ارزان خریده‌اید، ممکن است دچار شوک شوید، زیرا شارژرهای تقلبی اغلب با قطعات بی‌کیفیت ساخته می‌شوند و مقصر برق‌گرفتگی مرگبار و آتش‌سوزی خانه‌ها هستند، البته راه‌هایی وجود دارد که می‌توان کابل‌های لایتنینگ تقلبی را شناسایی و از خطر ناخواسته جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، شارژرهای تقلبی آیفون به دو دسته کابل‌های تقلبی و لوازم جانبی تاییدنشده تقسیم می‌شوند، کابل تقلبی یک محصول ارزان‌قیمت است که به گونه‌ای ساخته شده که شبیه محصولات ساخت اپل است، لوازم جانبی تاییدنشده آنهایی هستند که توسط شرکت‌های شخص ثالث و بدون نظارت اپل ساخته می‌شوند، این در حالی است که اگر کابل ارزان‌قیمتی را از یک شرکت معتبر و دارای تاییدیه اپل خریداری کنید، محصول سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر کابل‌های تقلبی و تاییدنشده می‌توانند خطرناک باشند. وب‌سایت ان‌وای‌پست به ​​راه‌های بررسی ایمن بودن کابل شارژ اشاره کرده است. اولین راه این است که بسته‌بندی را بررسی کنید. با توجه به اینکه اپل برای یک کابل شارژ در وب‌سایت خود تا ۳۷ دلار هم دریافت می‌کند، قابل درک است که مصرف‌کنندگان تمایل داشته باشند از جای دیگری شارژر بخرند، اما اگر کابلی را از فروشنده شخص ثالث می‌خرید، با نگاهی دقیق به بسته‌بندی لوازم جانبی، مطمئن شوید که توسط اپل تأیید شده است. لوازم جانبی گواهی‌شده شخص ثالث دارای نشان MFi اپل روی بسته‌بندی خود هستند که روی آن نوشته شده: «ساخته‌شده برای iPod، iPhone، iPad».

دومین راه این است که به کابل نگاه کنید. برای این کار همچنین می‌توانید کابل خود را با کابل اپل مقایسه کنید. لوازم جانبی تقلبی معمولاً در دست نازک‌تر و سبک‌تر هستند. کابل‌های اپل نیز نشانگرهای اصالت خاص خود را دارند. به گفته شرکت اپل: «کابل لایتنینگ اپل نوشته‌هایی از جمله «طراحی‌شده توسط اپل در کالیفرنیا» و «اسمبل‌شده در چین»، «اسمبل‌شده در ویتنام» یا «Indústria Brasileira» دارد که روی کانکتور USB نوشته شده است.

سومین راه این است که کانکتور لایتنینگ را بررسی کنید، کانکتور لایتنینگ تقلبی معمولاً ناهموار است. طبق گفته اپل: «شما می‌توانید از کانکتور لایتنینگ و کانکتور USB برای شناسایی لوازم جانبی لایتنینگ تقلبی یا تاییدنشده استفاده کنید.» این شرکت برای راهنمایی، تصاویری را در صفحه پشتیبانی در وب‌سایت خود قرار داده است.

چرا کابل‌های تقلبی خطرناک هستند؟

شارژرهای تقلبی اغلب با قطعات بی‌کیفیت ساخته می‌شوند که با مقررات ایمنی مطابقت ندارند. بنابراین حتی اگر می‌خواهید از خرید کابل‌های گران‌قیمت اپل اجتناب کنید، بهتر است آنها را از خرده‌فروشان معتبر بخرید. طبق اطلاعات موسسه Electrical Safety First، مرگ‌ومیر و صدمات ناشی از حوادث الکتریکی، با طیفی از شارژرهای تقلبی را آزمایش کرد. آنها گزارش دادند که ۹۸ درصد مصرف‌کنندگان این شارژرها در معرض خطر شوک الکتریکی کشنده و آتش‌سوزی قرار می‌گیرند.

تحقیقات بیشتر توسط ESF نشان داد که ۸۵ درصد از مصرف‌کنندگان، اقلام برقی را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند، که تشخیص موارد تقلبی بسیار سخت است.  مارتین آلن، مدیر فنی Electrical Safety First، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که هر کسی که شارژر آیفون را از یک بازار آنلاین یا از یک فروشگاه تخفیف‌دار مستقل خریداری می‌کند، ایمنی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

همچنین تحقیقاتی نشان داده است در حالی که شارژرهای آیفون اپل دارای ۶۰ قطعه یا بیشتر هستند، تقلبی‌ها کمتر از نیمی از این قطعات را دارند. اندرو وان دیویس، محقق آتش‌نشانی، معتقد است صرفه‌جویی چند پوند ارزش این را ندارد که افراد بخواهند جان خانواده خود را به خطر بیندازید و خانه خود را ویران کنند. محققان همچنین گفتند که این شارژرهای تقلبی می‌توانند به تلفن در حال شارژ آسیب وارد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شارژر شارژرهای تقلبی کابل های تقلبی لوازم جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد

سرمربی تیم پرسپولیس تأکید کرد، تیمش در مصاف با آلومینیوم بازی همیشگی خود را انجام نداده و عملکرد ضعیف خط دفاعی باعث حذف تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اوسمار ویرا پس از شکست تیمش مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: این بازی از نظر احساسی و فیزیکی برای ما سخت و سنگین شد. در این مسابقه ما نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را انجام دهیم. آلومینیوم اما توانست با یک ریتم ثابت بازی کند. ما باید سعی کنیم اشتباهات را برطرف کنیم، چون لیگ را روبه‌رو داریم که بازی‌های آنجا سخت است.

 

مشکل ما امروز در بخش دفاعی بود، نه بخش تهاجمی

وی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل تعویض بازیکنانی مانند ترابی، سروش رفیعی و عبدالکریم حسن گفت: بعضی وقت‌ها باید تعویض‌هایی انجام دهیم که بازیکنان حس رقابت بیشتری داشته باشند. شما دیدید آلومینیوم با بازیکنانی که داشت خوب بازی کرد. ما با تعویض‌ها توانستیم در وقت اضافه دو گل بزنیم و دوباره جلو بیفتیم؛ امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، در بخش دفاعی بود. در بازی حذفی شما نمی‌توانید یک گل در دقیقه 90 و یک گل در دقیقه 100 بخورید.

 

فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: در بازی لیگ هم که یک بر صفر اینجا شکست خوردیم گفتم که بازی با آلومینیوم اینجا سخت است. در این بازی نسبت به بازی لیگ متفاوت بودیم. فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم. حتی وقتی گل اول را خوردیم در نیمه دوم شانس دو به یک داشتیم و اگر گل را می‌زدیم شاید بازی تمام شده بود. ما باید بیشتر تلاش کنیم، چون سال دیگر هم ما اینجا بازی داریم و باید مشکل را برطرف کنیم.

 

خوردن 4 گل ناراحتم می‌کند!

«هواداران پرسپولیس باخت با چهار گل را به یاد ندارند.»، اوسمار در واکنش به طرح این موضوع توضیح داد: چهار گل خوردن نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند. بعد از چند بازی که گل نخوردیم به نظرم دریافت چهار گل خوب نیست.

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • آشنایی با کابل نسوز
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم