Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@02:44:50 GMT

صفر تا صد تحصیل در انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۳۰۰۷

در سال‌های اخیر تحصیل در کشورهای اروپایی، خصوصاً تحصیل در انگلیس مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی قرار گرفته است. باتوجه به کیفیت آموزشی ارائه شده جای تعجب نیست که اکثر دانشگاه‌های این کشور جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا شناخته می‌شوند. اگر در فکر مهاجرت به این کشور پیشرفته هستید و نمی‌دانید که از کجا باید شروع کنید با ما در طول این مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصیل در انگلیس

انگلیس جزو برترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل قرار دارد. سابقه طولانی در ارائه آموزش باعث شده تا دانشگاه‌های انگلیس در سطح بین المللی شناخته شده باشند و رتبه های عالی را در میان بهترین دانشگاه های دنیا داشته باشند. هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان نسبت به کشور آمریکا بسیار مناسب است.

انگلیس فرصت‌های ارزشمندی برای آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند، ایجاد کرده است. مهم نیست که دانشجویان بین المللی در چه رشته و دانشگاهی پذیرش گرفته باشند؛ زیرا سیستم آموزشی در تمام موسسات آموزش عالی این کشور عملکرد قابل قبولی دارد. مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های انگلستان در تمام دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور رزومه خوبی را برای دانشجویان ایجاد کرده و می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به یک جایگاه شغلی ایده آل کمک کند.

تحصیل کارشناسی در انگلیس

بسیاری از متقاضیان به دنبال ورود به دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی هستند. تحصیل در دوره کارشناسی معمولاً 3 سال زمان خواهد برد. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا زیر نظر بهترین اساتید دنیا آموزش ببینند و کسب تجربه کنند. اخذ پذیرش در دوره لیسانس شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد و در صورتی که متقاضیان دوره دبیرستان را به پایان رسانده و دارای مدرک زبان باشند، می‌توانند شانس خود را برای ورود به دانشگاه امتحان کنند. خبر خوش برای دانشجویان دوره لیسانس این است که آن‌ها مجاز هستند تا 10 ساعت در هفته را کار کنند و بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری در انگلیس

بدون شک ورود به مقطع کارشناسی ارشد فرصتی طلایی برای متقاضیان است؛ چرا که برخی از بهترین دانشگاه های اروپا در انگلستان قرار دارند. به طور کلی، طول تحصیل دوره فوق لیسانس در انگلیس یک ساله خواهد بود و داشتن حداقل نمره آیلتس 6.5 مورد نیاز است. متقاضیانی که موفق به کسب نمره 6.5 نشده باشند، می‌توانند با نمره 5.5 در دوره پیش از کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور شرکت کنند.

دوره دکتری بالا‌ترین دوره تحصیلی محسوب می‌شود. تحصیل دکتری در انگلیس سه سال زمان خواهد برد و اصلی‌ترین شرط ورود به این مقطع داشتن رزومه تحصیلی خوب خواهد بود. متقاضیان دوره دکتری به حداقل سطح آیلتس 7 نیاز دارند. داشتن معدل بالای 17، مقالات ISI، فعالیت های پژوهشی و غیره شانس داوطلبان را برای جلب نظر دانشگاه و استاد راهنما در دانشگاه های کشور انگلستان افزایش خواهد داد. دانشجویان این دوره دارای فرصت بیشتری برای انجام کارهای پاره وقت هستند و می‌توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند.

چگونه برای تحصیل در انگلیس اقدام کرد؟

در کشور انگلیس اکثر درخواست های پذیرش از طریق سیستم متمرکز UCAS انجام می‌شود. از طریق این سیستم می‌توان برای حداکثر 5 دانشگاه به صورت همزمان درخواست پذیرش ارسال کرد. مهلت اپلای معمولاً 15 ژانویه می‌باشد. نتیجه درخواست‌ها در UCAS به 3 صورت قبولی بی قید و شرط، قبولی مشروط و ریجکتی مشخص می‌شوند. برخی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور با آزمون ورودی همراه هستند. هر دانشگاه مجاز است تا معیارهای خاص خود را تعیین کند. با این حال، مدارک لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل در انگلیس شامل آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، نمره قبولی در آزمون (در صورت نیاز)، مدرک زبان معتبر، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه، توصیه نامه (در صورت نیاز) و کپی گذرنامه می‌شود.

بهترین دانشگاه‌های انگلیس

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان باید به آن توجه کرد، وضعیت دانشگاه ها است. دانشجویان بین المللی این امکان را خواهند داشت تا در دانشگاه‌های برتر انگلستان مشغول به تحصیل شوند. برخی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشند:

دانشگاه آکسفورد دانشگاه کمبریج کالج امپریال لندن دانشگاه ادینبورگ دانشگاه منچستر دانشگاه گلاسکو

هزینه تحصیل در انگلیس

از سال 1998 قانونی وضع شد که طی آن دانشگاه‌های کشور انگلیس مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان هستند. در این میان دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل بالاتری را پرداخت می‌کنند. البته میزان شهریه دریافتی رابطه مستقیمی با رشته انتخابی و مقطع مورد نظر خواهد داشت. هزینه تحصیل در انگلیس برای دوره های کارشناسی بین 9.250 تا 30.548 پوند، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بین 4.800 تا 36.984 پوند و برای رشته‌های پزشکی 49.950 پوند در سال می‌باشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های زندگی دانشجویی، اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی است. دانشجویان در ابتدا باید پذیرش دانشگاه را اخذ کنند و سپس درخواست بورسیه را داشته باشند. درخواست بورسیه آن‌ها توسط کمیته ارزیابی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شرط اصلی برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلیس داشتن معدل خوب و تسلط به زبان است.

راهنمای ویزای تحصیلی کشور انگلیس

دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل نیاز به ویزای دانشجویی دارند. ویزای Tier 4 مناسب افرادی است که قصد ورود به دانشگاه‌های کشور انگلیس را دارند. هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان 348 پوند می‌باشد. متقاضیان می‌توانند حداکثر شش ماه قبل از شروع دوره برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجویی به شرح زیر است:

فرم درخواست تکمیل شده گذرنامه معتبر یک قطعه عکس پاسپورتی مدرکی که نشان دهد آن ها می‌توانند در طول اقامت خود در انگلیس از خود حمایت کنند: 1،265 پوند در ماه اگر در لندن زندگی می‌کنند و 1،015 پوند در ماه برای مابقی شهرها مدرک پرداخت هزینه درخواست ویزا مدرک زبان معتبر

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به انگلیس یکی از بهترین و سریع‌ترین راه ها برای زندگی در این کشور است. در واقع، انگلستان به واسطه داشتن دانشگاه‌های معتبر به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در طول چند دهه اخیر تبدیل شده است. آموزش در کشور انگلیس می‌تواند باعث پیشرفت افراد شده و دست‌یابی به جایگاه های شغلی ایده آل را برای آن‌ها فراهم کند.

داشتن یک مشاور خوب می‌تواند مسیر پر پیچ و خم مهاجرت را ساده‌تر کند. مشاوران مجموعه اعزام دانشجوی لتسگویونی با سال‌ها تجربه آماده ارائه هر گونه کمک در طول این مسیر هستند. اگر به راهنمایی‌های بیشتر نیاز دارید، می‌توانید به سایت لتسگویونی سر بزنید و با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.

منبع: letsgouni.com/country/england

منبع: الف

کلیدواژه: دانشگاه های این کشور بهترین دانشگاه دانشگاه های کشور تحصیل در انگلیس ویزای دانشجویی کارشناسی ارشد هزینه تحصیل کشور انگلیس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده در ۲ روز با هدف کسب مهارت و افزایش توان علمی دانشجویان با همت انجمن علمی مدیریت، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد بابل و همکاری سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، برگزار شد.

اساتید این حوزه، سرفصل‌هایی همچون مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری، آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مفاهیم پایه در تحلیل تکنیکال و بنیادی و آشنایی با سایت کدال و تی‌اس‌ای را تدریس کردند.

خلیل قنبری، دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه آزاد واحد بابل ضمن اعلام مثبت بودن برگزاری دوره، گفت: براساس نظرسنجی انجام شده از شرکت‌کنندکان، نشان از آن دارد که مورد استقبال دانشجویان واقع شده و تقاضای ادامه برگزاری دوره‌های بیشتر را دارند.

وی ادامه داد: از اعضای انجمن برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌ها، قدردانی می‌کنم و از ریاست واحد، معاونت، اساتید، مسئولین مربوطه، سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، کمال تشکر را در حمایت و برگزاری این دوره‌ها را دارم.

قنبری خاطرنشان کرد: استقبال شرکت‌کنندگان از برگزاری دوره، سبب ایجاد انگیزه بیشتر بین اعضای انجمن در انجام برنامه‌های مرتبط شد و امیدوارم بتوانیم، هر چه بیشتر در ارتقا علمی دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید و مسئولین، گام برداریم.

خبرنگار: ساراسادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229186 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز بورس

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند