Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:59:58 GMT

تخریب ۲۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در سامان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۳۳۰۹

تخریب ۲۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در سامان

یزدان احمدزاده از تخریب ۲۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان سامان خبر داد و گفت: با این اقدام ۷۳۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  از تخریب ۲۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان سامان خبر داد و گفت: با این اقدام ۷۳۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تخریب این ساخت و سازها با حضور دادستان شهرستان سامان، فرمانده یگان حفاظت اداره امور اراضی استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان، نیروهای انتظامی، مسئول، کارشناس حقوقی و یگان حفاظت اداره امور اراضی شهرستان صورت گرفت.
مرادعلی پالیزوان کارشناس حقوقی اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها و با اخذ دستور مقام قضایی در اراضی باغی بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان اجرایی شد.
پالیزوان از همه افرادی که قصد تغییر کاربری بر روی اراضی کشاورزی و باغات خود را دارند درخواست کرد در ابتدای امر با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در صورت داشتن شرایط و طی مراحل قانونی و  پس از اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ طبق مجوز صادره اقدام به تغییر کاربری نمایند تا در آینده دچار مشکل نشوند.
علی نصیری مسئول گشت امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان گفت:
تخریب این ساخت و سازها پس از اخطار‌های اداری و قانونی و متاسفانه بی توجهی افراد به این اخطار‌ها صورت گرفت.
وی افزود: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیت غیرمجاز در اراضی شهرستان سامان است، و از شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی کشاورزی مراتب را به این مدیریت اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان سامان جهاد کشاورزی شهرستان اراضی کشاورزی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد