Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شهیدانی چون صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی رمز عظمت اسلام هستند، گفت: انسان‌های بزرگی چون «صیاد شیرازی‌»ها زمینه پیروزی جبهه حق بر باطل را فراهم آوردند.

به گزارش ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: بفرموده قرآن کریم امیران و سردارانی چون «صیاد شیرازی‌»ها و «سلیمانی‌»ها پیشگامان عرصه جهاد و شهادت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند به ویژگی‌های مردان و شخصیت‌های بزرگ الهی در قرآن اشاره دارد که در واقع رمز عظمت اسلام همین افراد و عزیزان با آن اراده‌های پولادین هستند.اراده خدا بر این حقیقت تعلق گرفته که در بستر تاریخ، دین اسلام را با حضور مردانی پولادین و دارای خصائص برجسته مورد عنایت قرار دهد؛ این افراد به واقع تکیه‌گاه دین و امت اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: انسان‌های بزرگی چون صیاد شیرازی‌ها در برابر دشمن، با اقتدار ایستادند و زمینه پیروزی جبهه حق بر باطل را فراهم آوردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: مهم‌ترین و برجسته‌ترین صفت بارز مردان الهی این است که خدا آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز خدا را دوست دارند.

وی گفت: ثبات قدم و ایستادگی در برابر توطئه دشمنان و مقابله با سیاست‌های تمامیت‌خواهانه استکباری از ویژگی‌های انسان‌های محبوب پروردگار است و ما امروز به برکت انقلاب اسلامی، این روحیه را در میان ملت‌های آزاده جهان اسلام از جمله ایران اسلامی، عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین مشاهده می‌کنیم که همه در یک صف متحد قرار گرفته‌اند و بنیان مرصوص هستند.

وی با اشاره به حضور سلحشورانه شهید صیادشیرازی در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: گام‌های استوار شهید صیاد شیرازی را می‌توان در کردستان، خوزستان، و هر نقطه‌ای که نیاز کشور بود مشاهده کرد این مرد آسمانی با جانی دلباخته شهادت و محبت همواره در عرصه‌های نبرد حضوری فعال و تعیین کننده داشت و امروز انقلاب اسلامی مدیون این شخصیت‌های عظیم است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بدون تردید این اقتداری که امروز در سطح کشور خلق شده، مدیون وجود این افراد و انسان‌های تقرب یافته به خدا است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه نگاه به خدا منشأ تحول است، افزود: آنان که در راه حق حرکت می‌کنند، عنایت خدا را در این مسیر نورانی مشاهده می‌کنند و شعار «اقتصاد دانش‌بنیان» از همین حقیقت ریشه می‌گیرد.

وی بیان کرد: توطئه‌ها و دسیسه‌ها در عزم و اراده انسان‌های بزرگ هیچ تأثیری نمی‌گذارد و همان‌طور که در طول تاریخ مشاهده کردیم، این‌چنین مردانی توانستند چهار دهه در برابر دشمنان ایستادگی کنند. امروز ملت یمن هم با تأسی از همین مردان عظیم الهی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: نیروهای مسلح امت اسلامی باید همیشه در مرز عزت قرار داشته باشند و زمینه افزایش عزت را فراهم آورند. عزت امروز ما در پرتو اتحاد ملل مسلمان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون مجاهدت مردم و نیروهای مسلح هستیم و اگر جلوه‌ای از این مجاهدت‌ها در عرصه‌های اقتصادی رخ بنماید، انقلابی عظیم ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: کسانی که در عرصه ایجاد امنیت تلاش می‌کنند، مجاهدان فی سبیل الله هستند؛آن‌ها از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند؛ چراکه فرزند امامی هستند که به دنیای استکبار گفت «اگر در برابر دین ما باایستید در برابر همه دنیای شما می‌ایستیم».

در این مراسم امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ «قادر رحیم‌زاده» فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام «عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام «سیدضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضورداشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شهید صیاد شیرازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی حجت الاسلام ابوترابی فرد نیروهای مسلح صیاد شیرازی امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است

ایتنا - محققان ام‌آر‌ای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.
«مغز بزرگ برَد را ببینید!» چقدر آگاه و باهوش است

شاید بسیاری از شما این جمله معروف فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوئنتین تارانتیونو را به خاطر داشته باشید. امروز محققان بر این باورند که احتمال دارد این ادعای فیلم واقعیت داشته باشد، چرا که نتایج یک پژوهش اخیرا نشان داده مغز انسان ممکن است به مرور زمان بزرگ‌تر شود.

به گزارش نیویورک‌پست این نتایج می‌تواند به پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از افزایش سن کمک کند.

دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) دریافته‌اند حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ متولد شدند، ۶.۶ درصد و مساحت آن هم ۱۵ درصد بیشتر است. این پژوهش در ماه مارس در مجله مغز و اعصاب جاما (JAMA Neurology) منتشر شد.

چارلز دی کارلی، نویسنده این مطالعه و استاد برجسته مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «در تعیین اندازه مغز، ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نتایج ما نشان داد که عوامل خارجی مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم ممکن است تاثیر داشته باشند.»

 
محققان به این منظور شواهد به‌دست‌آمده از «تحقیق قلب فرامینگهام» (Framingham Heart Study) را بررسی کردند؛ مطالعه‌ای بلندمدت درباره عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی که از سال ۱۹۴۸ در شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شد و حدود ۷۵ سال ادامه یافت و در حال حاضر شرکت‌کنندگان نسل دوم و سوم را بررسی می‌کند.

محققان ام‌آر‌ای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

بر این اساس، در طول دهه ۱۹۳۰، متوسط حجم مغز یک هزار و ۲۳۴ میلی‌مترمکعب بود اما در دهه ۱۹۷۰ میانگین حجم مغز به یک هزار و ۳۲۱ میلی‌مترمکعب رسید که افزایشی ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. سطح قشر مغز (سطح مغز) هم افزایش یافت و از دو هزار و ۵۶ سانتی‌مترمربع در متولدهای دهه ۱۹۳۰، به دو هزار و ۱۰۴ سانتی‌متر مربع در متولدان دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت.

محققان این افزایش اندازه را در ماده خاکستری، ماده سفید و هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط است) نیز مشاهده کردند.

دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این نتایج دلگرم‌کننده‌اند، زیرا می‌توانند به معنای کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن، مانند آلزایمر باشند. به این معنی که داشتن مغز بزرگ‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود رشد و سلامتی مغز باشد، همچنین از ذخیره مغزی بزرگ‌تری خبر می‌دهد و ممکن است آثار دیرهنگام بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را که به افزایش سن مربوط می‌شوند،‌ کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است