Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از میزان بودجه اختصاص یافته به این فدراسیون توسط مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در جدول «منابع و مصارف تبصره 14» مبلغی در حدود 315 میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی به ورزش اختصاص یافته و قرار بر آن شده تا این مبلغ میان 28 فدراسیون ورزشی به‌علاوه یکی دو نهاد دیگر تقسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیونی که بیشترین سهم را در این مبلغ به خود اختصاص داده، کشتی که 70 میلیارد مقابل نامش قرار گرفته و بیشترین پول را دریافت خواهد کرد. پس از کشتی نیز فوتبال با 55 میلیارد، تکواندو با 20 میلیارد، ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با 15 میلیارد و تیراندازی با کمان با 12 میلیارد قرار دارند.

در میان این 28 فدراسیون، شاید یکی از بخش‌هایی که با وجود موفقیت‌های متعدد کمتر به چشم آمده، ورزش‌های جانبازان و معلولین است. بودجه اختصاص یافته به این بخش فقط 5 میلیارد است که به نظر می‌رسد با حجم رشته‌های فعال در این فدراسیون و مدال‌آوری‌هایی که رقم می‌خورد، هیچ همخوانی ندارد.

شروین اسبقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در این باره اظهار داشت: من در جریان این موضوع قرار نداشتم و از شما چنین مسئله‌ای را می‌شنوم. در واقع به نظر می‌رسد باید در این خصوص با فدراسیون نیز یک هماهنگی و صحبت می‌شد. چندین رشته از جمله دوومیدانی، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، وزنه‌برداری، بسکتبال با ویلچر و ... در فدراسیون ما فعال هستند که همگی نیز موفق به کسب مدال در رویدادهای بزرگ از جمله بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک شده‌اند. واقعاً این 5 میلیارد متناسب با حجم فعالیت‌ها و مدال‌آوری‌ها نیست.

وی ادامه داد: باید در این خصوص کار کارشناسی و دقیق‌تری انجام شود. من به عنوان رئیس فدراسیون وظیفه دارم که این موضوع را پیگیری کنم و این کار را خواهم کرد.

اسبقیان عنوان کرد: افتخارآفرینی‌هایی که ورزش جانبازان و معلولین داشته، کاملاً مشخص است. ورزشکاران ما همیشه آبروداری کرده و حتی مورد تحسین مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته‌اند. واقعاً این مبلغ 5 میلیارد ناچیز است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: موضوع را از طریق وزارت ورزش پیگیری می‌گیرم. همچنین با نایب رئیس مجلس نیز صحبت خواهم کرد تا بدانم بر چه اساس این بودجه توزیع شده است.

معرفی میزبان بازی‌های پاراآسیایی 2026

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش جانبازان و معلولین ورزش مجلس ورزش جانبازان و معلولین ورزش مجلس جانبازان و معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند

سعید پناه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در سطح همدان اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی شهرداری‌ها در امر نشاط اجتماعی گسترش ورزش با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهر است.

وی افزود: شهروندان بیشترین حضور را در بوستان‌ها دارند و باید لوازم ورزشی، چمن مصنوعی و ابزار نوین ورزشی توسط شهرداری در آنها نصب و ایجاد شوند.

رئیس ورزش‌های همگانی شهرستان همدان با بیان اینکه شهرداری همدان باید گام‌های بلندی در این زمینه بردارد، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر چمن‌های مصنوعی خوبی در بوستان‌های همدان ایجاد شده است.

پناه‌آبادی خاطرنشان کرد: ما نیاز به اقدامات خلاقانه برای جذب شهروندان به ورزش داریم در بوستان‌های بسیاری از شهرهای کشور با رنگ‌آمیزی و نورپردازی مناسب فضاهای ورزشی خوبی ایجاد شده که شهرداری همدان باید در این زمینه الگوبرداری کند.

وی با بیان اینکه ورزش مهم‌ترین شاخصه در بحث نشاط اجتماعی است، بیان کرد: شهرداری‌ها بازوی توانمند هیئت‌های ورزش همگانی هستند و ما انتظار زیادی از شهرداری همدان در بحث گسترش ورزش داریم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان کرد: نیاز است در بلوار ارم، تپه عباس آباد، گنجنامه و بوستان‌های شهر گذر سلامت و تندرستی برای شهروندان همدان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بلوار ارم همدان بیشترین جاذبه را برای مردم همدان دارد، بیان کرد: چند هزار نفر از مردم اکثر روزهای هفته و به ویژه تعطیلات آخر هفته در بلوار ارم پیاده‌روی پیدا می‌کنند باید یک جاذبه ورزشی در این منطقه با رنگ‌آمیزی جذاب شهرداری همدان برای جذب شهروندان به ورزش ایجاد کند.

وی افزود: نورپردازی با جذابیت بالا، ایجاد گذر سلامت و تندرستی با نصب ابزارهای نوین ورزشی، ایستگاه دوچرخه‌سواری و برگزاری جشنواره‌های ورزشی می‌تواند به جذب خانواده‌های همدانی به ورزش کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان باید در تمام سطح شهر زیرساخت‌های ورزشی ارزان و در دسترس ایجاد کند، گفت: محله‌محور کردن ورزش نیز یکی از نکات مهم برای سلامتی جسمی و روحی شهروندان است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان: این آمادگی را داریم که در توسعه و رشد ورزش در تمام زمینه‌ها با شهرداری همدان همفکری و همکاری کنیم.

پناه‌آبادی با بیان اینکه هدف ما جذب بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های همدانی به ورزش است، بیان کرد: امروز همدان در کشور یکی از استان‌های صاحب نام در ورزش‌های همگانی است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان افزود: تمام ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ما از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه همدان فعال بوده و همه روزه بانوان و آقایان ورزش می‌کنند که در کشور کم‌نظیر است.

پناه‌آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در بحث توسعه ورزش همگانی وظیفه دارند، بیان کرد: از فرماندار همدان می‌خواهیم با نوشتن یک اساسنامه از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف در بحث ورزش همگانی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: باید ورزش همگانی با محوریت هیئت ورزش‌های همگانی انجام شود و هر اداره و دستگاهی برای خود همایش‌های مختلف پیاده‌روی و ورزشی برگزار نکند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان در پایان افزود: نگاه و دیدگاه هادی سبزواری ریاست استان در توسعه و رشد ورزش همگانی در بیش از یک دهه اخیر بسیار تأثیرگذار بوده است.

کد خبر 6092629

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها