Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ۹۰ هسته فناور و ۱۵ شرکت تولیدی دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از فعالیت ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجفی نژاد گفت: ۱۵ شرکت تولیدی و دانش بنیان در دانشگاه مستقر بوده و ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: همه این شرکت‌ها وهسته‌های فناور در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و موضوعات مرتبط با تکنولوژی کشاورزی، رباتیک در کشاورزی، هوشمندسازی و تجهیزات کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی و زیرساخت تولیدی در دانشگاه در اختیار شرکت‌ها و هسته‌ها قرار گرفته، گفت: در پردیس دانشگاه فضایی به عنوان پارک کسب و کار راه اندازی کرده ایم که دانشجویان می‌توانند در آن برای فعالیت‌های تولیدی مهارت‌های لازم را بیاموزند و آزمایش کنند.

نجفی نژاد گفت: در این پردیس پس از تصویب طرح ها، امکانات زیرساختی اولیه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان در این فضا می‌توانند به طور مستقیم کار تولیدی کنند و به درآمد برسند.
وی با بیان اینکه مزرعه نوآفرینی دانشجویی یک زیرساخت دیگر برای کارآفرینی دانشجویان است، گفت: مساحت این مزرعه یک و نیم هکتار است و دانشجویانی که در پارک کسب و کار دانشگاه مهارت و تجربه به دست آورده اند، می‌توانند در این مزرعه کار خود را در مقیاس بزرگتر ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توضیح داد: زمین، فضای گلخانه‌ای و همه امکاناتی که برای تولید محصولات لازم است، در این مزرعه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. آنان می‌توانند با تشکیل تیم‌ها و هسته هایی، فعالیت خود را به توسعه دهند.

وی با بیان اینکه امسال قرار است پردیس تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در استان گلستان احداث شود، گفت: این، نخستین پردیس تخصصی در کشور است که فضایی برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی فراهم می‌آورد.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: مجوز اولیه احداث این پردیس از سوی هیئت امنای دانشگاه صادر شده و به دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم کشاورزی گرگان شرکت دانش بنیان دانشگاه نسل سوم رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دانش بنیان نجفی نژاد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه‌های کشور این هفته در حمایت از خیزش جهانی برای محکومیت رژیم صهیونیستی تجمعات اعتراضی برگزار و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

در همین راستا تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حمایت از حرکت دانشجویان آمریکا و اروپا با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس این دانشگاه، معاونین، مدیران و کارمندان و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در ادامه تصاویر این تجمع را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی