Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله مظاهری گفت: نباید در زمین‌های کشاورزی و باغی تغییر کاربری صورت گیرد چراکه بهره‌وری کاهش یافته و به این ترتیب تامین غذا با مشکل مواجه و مملکت دچار وابستگی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله مظاهری مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در سال 1400 و با تشکیل جلسات مکرر با دادستان شهرستان بروجن، مقرر شد ساخت و سازها در حوزه این شهرستان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دادستان تعیین تکلیف و اعمال قانون گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بعد از جلسات متعدد با نماینده طرح‌های مختلف ازجمله طرح موسوم به "دیم‌کاران نغنه" به مساحت 210 هکتار مشخص شد که بیش از 100 مورد ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است و افراد باید جهت تعیین تکلیف و اخذ مجوز باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن مراجعه می‎کردند اما محقق نشده و امروز این ساختمان‌ها تخریب شدند.
مظاهری گفت: متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از این موضوع هیچگونه همکاری از سوی کشاورزان صورت نگرفت، اراضی نغنه به‌عنوان اراضی ملی بودند و به‌صورت اجاره به بهره‌برداران واگذار شد که تعدادی از این افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند و باید برای اخذ مجوز به جهاد کشاورزی مراجعه و نهایتا در کمیسیون ماده دو واگذاری اراضی ملی و دولتی تصمیمات لازم گرفته می‌شد.
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اراضی ملی که به‌صورت اجاره در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد جهت بهره‌برداری نوعی فعالیت تعریف‌شده است و در زمان واگذاری همراه با یک کتابچه طرح است و در این دفترچه، نوع، اهداف، اجزا و... طراحی، تعریف و بیان شده است.
وی بیان داشت: چنانچه فرد بخواهد کاری غیر از موارد تعریف شده در دفترچه انجام دهد باید درخواست برای اصلاح داده شود که اگر با ضوابط و مقررات هماهنگی داشته باشد تدوین می‌شود و به دفترچه اضافه خواهد شد.
مظاهری خاطرنشان کرد: ما نیز از تخریب این ساخت و سازها ناراحتیم چون مردم هزینه کردند، اما اگر در سطح استان اراضی با این قوانین وجود دارد باید قبل از ساخت و ساز به جهاد کشاورزی استان مراجعه با تکمیل پرونده مراحل قانونی را طی کنند و موانع را رفع نمایند.
وی اذعان داشت: این موضوع که از جهاد کشاورزی مجوز ساخت و ساز داده نمی‌شود، شایعه‌ای بیش نیست و ما برای ساخت و سازی که نیاز است مجوز صادر می‌کنیم.
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز در راستای تبصره دو ماده 10 قانون اصلاحی کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدام شد و افراد برای جلوگیری از اتفاقات دیگر در این زمینه باید قبل از هر ساخت و سازی اقدام به اخذ مجوز کنند.
مظاهری افزود: نباید در زمین‌های کشاورزی و باغی تغییر کاربری صورت گیرد چراکه بهره‌وری کاهش یافته و به این ترتیب تامین غذا با مشکل مواجه و مملکت دچار وابستگی خواهد شد، باید به این نکته توجه کرد که داشتن غذای سالم و کافی است و نباید خاک را که بستری برای تامین غذا است را مورد تغییر کاربری‌های غیر متناجس قرار دهیم.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تغییر کاربری امور اراضی ساخت و ساز تامین غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد