Web Analytics Made Easy - Statcounter

 منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به استقرار سامانه جوی ناپایدار بر روی آسمان استان اظهارداشت: این سامانه به علت اینکه فاقد رطوبت است، حالت ابرناکی دارد.

وی با اشاره به اینکه وزش باد تا امروز یکشنبه در سطح استان به ویژه در مناطق شمال و شرق ادامه دارد، افزود: گرد و غبار در مناطق مرکزی کشور متأثر از کشور عراق بود، این گرد و غبار چون از مناطق شمال عراق بود، مناطق مرکزی کشور و اصفهان را درگیر کرد و سبب کاهش میدان دید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش ادامه داد: شدت وزش باد به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید، اما چون ایمن‌سازی شده بود خسارت به حداقل رسید و سبب کاهش میدان دید و خیزش کانون های گرد و غبار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت استان است که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار آن مرتع است، بیان کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت بیابان‌های استان است که ۲.۵ میلیون هکتار آن شرایط کانون‌های گرد و غبار را دارد.

وی با بیان اینکه در ۳۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان طرح‌های نهال‌کاری با هدف تثبیت گرد و خاک اجرا شده است و امسال نیز در ۲۰۰ هکتار انجام می‌شود، عنوان کرد: برای حفاظت از جاده‌ها در برابر گرد و خاک در ۲۰۰ کیلومتر بادشکن و تله رسوب‌گیر اجرا می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در استان ۱۹ کانون بحران فرسایش بادی شناسایی شده است که ۲.۵ میلیون  هکتار وسعت آن است، اضافه کرد: ۱.۵ میلیون هکتار آن در معرض ریزش گرد و غبار قرار دارد و بحرانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۱۴ شهرستان از ۲۸ شهرستان استان در معرض کانون‌های فرسایش بادی هستند، اضافه کرد: کویر سمنان، قم، خراسان جنوبی و یزد مرز مشترک با استان اصفهان دارند و کانون‌های گرد و غبار آن‌ها نیز فعال است، ۹۸ درصد تالاب بین‌المللی گاوخونی هم خشک و تبدیل به کانون گرد و غبار شده و که از این منظر تأمین حق‌آبه گاوخونی و زاینده‌رود ضروری است.

وی با بیان اینکه استان از سه جهت تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار است، افزود: ضرورت دارد دولت اعتبار ویژه‌ای را برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی به اصفهان اختصاص دهد که نیاز است برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی انجام شود که تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار آن انجام شده است و یک میلیون ۲۰۰ هزار هکتار آن باقی مانده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه کم آبی و خشکسالی بیش از ۹۰ درصد پهنه استان را گرفته و وزش بادهای گرم و افرایش دما تا ۳ درجه سبب تشدید شرایط کم آبی شده است، گفت: اصفهان از اول سال تاکنون حدود ۷ روز، روز غبارآلود و ناسالم داشته و در سال ۱۴۰۰ فقط اصفهان ۲ روز هوای پاک و ۲۱۷ روز هوای قابل قبول و ۴۶ روز ناسالم داشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گرد و غبار مهمان اصفهان کانون های فرسایش بادی در اصفهان تالاب بین المللی گاوخونی روزهای غبارآلود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه، شهادت شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر با حضور فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اداری شهرستان در محل گلزار شهدای پیرانشهر برگزار شد.

همچنین به این مناسبت مراسم دیگری نیز با حضور جمعی از مسئولین و معلمین این شهرستان برگزار شد.

اجرای سرود و سخنرانی مسئولین و اهدای جوایز به معلمین نمونه از جمله برنامه های مهم این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب مهمان مشهدی شد
  • تیم فوتسال سیمین کک شاهرود مغلوب تیم مهمان مشهدی شد
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور