Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:31:56 GMT

شهید صیاد شیرازی خود را مدیون انقلاب می‌دانست

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۴۶۰۲

شهید صیاد شیرازی خود را مدیون انقلاب می‌دانست

ایسنا/کرمان مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ در امور زمینی‌ در کرمان برگزار شد.

امیر سرتیپ ناصر آراسته در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هر عرصه‌ای به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و بیان کرد: استاد بهاءالدینی ایشان را به بنده یکپارچه نور معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان خاطره‌ای دیگر از ایشان افزود: ایشان در سال ۱۳۵۴ زمانی که به دین و قرآن و نماز اهمیت داده نمی‌شد درس خود را با بسم‌الله آغاز می‌کردند و جلوی ریاست جمهوری (بنی‌صدر) چون جلسه با قران آغاز نشده بود گفتند که نظرشان را بیان نمی‌کنند.
مشاور نظامی‌ فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ در امور زمینی‌ با بیان اینکه ما بیشتر از نماز شب و دینداری این شهید شنیدیم اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی مقید به ولایت‌مداری بودند؛ این شهید لحظه‌ای از فرمان ولی فقیه تخطی نکرد و خودش را طلبکار انقلاب نمی‌دانست.
آراسته همچنین به بیان خاطراتی دیگر از این شهید از زمان فرمانده شدنشان پرداخت و گفت: اندیشه نظامی این شهید  نیز اندیشه دینی بود؛ این شهید در تدابیر جنگی نیز از روایاتی که از نحوه جنگ امام علی (ع) شنیده بودند استفاده می‌کردند.
وی همچنین با بیان خاطره دیگری خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی حتی سخنرانی‌های امام خامنه‌ای را امر فرمانده به سرباز تلقی می‌کردند.
شایان ذکر است در این مراسم از کتاب "پرواز ۴۰۴" روایت شفاهی جانباز خلبان "سید کامل کاملی" شامل بخشی از خاطرات وی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.
گفتنی است این مراسم با حضور امیرغلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق، علی زینی‌وند، استاندار کرمان، اعضای شورای تأمین و شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و جمعی از دیگر مسئولین استانی برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید صیاد شیرازی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری

به گزارش خبرنگار مهر؛ ویژه برنامه چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری با نام «آگاه زمان» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور خانواده شهید مطهری، جمعی از چهره‌های علمی، دینی و همچنین دوستداران و اندیشمندان حوزه فرهنگ و هنر در خانه موزه شهید مطهری برگزار می‌شود.

شهید مرتضی مطهری متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ هجری شمسی در فریمان، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود، وی قبل از انقلاب اسلامی استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

مهمترین خدمات مطهری در طول حیاتشان ارایه ایدیولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر به خصوص در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ به خاطر افزایش تبلیغات گروه‌های چپ و پدید آمدن گروه‌های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می‌رسد، در این سال‌ها استاد شهید با همکاری تنی چند از شخصیت‌های روحانی، «جامعه روحانیت مبارز تهران» را بنیان می‌گذارد.

شهید مطهری به یک نهضت اسلامی معتقد بود و برای اسلامی کردن محتوای نهضت تلاش‌های ایدئولوژیک بسیاری کرد. از جمله مهمترین این اقدامات می‌توان به کمک به تأسیس حسینیه ارشاد در سال ۱۳۴۶ اشاره کرد.

مطهری ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ پس از بازگشت از یکی از جلسات فکری سیاسی توسط یکی از اعضای گروه فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

امام خمینی (ره) در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت استاد فرمودند: «مطهری شخصیتی بود که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.»

زمان برگزاری این مراسم سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۴:۳۰ در خانه موزه شهید مطهری واقع در خیابان دولت، نبش بن بست صدرا است.

کد خبر 6089537 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است