Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:37:26 GMT

تکمیل پرونده ١۴ هزار نفر از فارس در طرح مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۴۸۹۲

تکمیل پرونده ١۴ هزار نفر از فارس در طرح مسکن ملی

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله زمانی صبح یکشنبه در نشستی خبری بیان کرد: در حوزه عمران روستایی که یکی از اهدافی است که در این اداره کل مد نظر است فعالیت‌های خوبی در قالب طرح هادی اجرایی شده است لازم به ذکر است که بهسازی روستا، زیباسازی، آسفالت و … از جمله اقداماتی است که عاملی برای مهاجرت معکوس است.

وی اضافه کرد: در بازسازی مسکن روستایی نسبت به ارائه تسهیلات و کمک‌های دولتی، تأمین کمک‌های بلاعوض اقدام شد این در حالی است که این دستگاه نقش ویژه ای در ارائه خدمات مسکن مهر به شهرهایی که کمتر از ٢۵ هزار نفر شهروند دارند ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ١٢٣ شهر کمتر از ١٠٠ هزار نفر در استان فارس وجود دارند که در طرح نهضت ملی مسکن این نهاد مکلف است تا خدمات به مردم ارائه دهد این در حالی است که بر اساس تکالیف دولتی ٢٠٠ هزار مسکن روستایی و ٢٠٠ هزار واحد هم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به ساخت است.

زمانی در ادامه یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین سامانه‌ای مبتنی بر فضای مجازی در نظر گرفته شده تا روستاییان هرگونه درخواست مبنی بر دریافت مجوز، نوسازی و دریافت تسهیلات را در قالب این سامانه ارائه و پیگیری می‌کنند.

او ادامه داد: یک هزار و ٢١١ مسکن شهری نیز از جمله تکالیفی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارغ از طرح‌های ملی مسکن ساخته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ٢٩ هزار و ٨٧ واحد مسکن مهر از دولت نهم و دهم از جمله تکالیف این سازمان بوده و ساخته شده است.

زمانی تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ١٢٢ شهر مشمول این طرح هستند که بنیاد مسکن در ١٠۵ شهر فعالیت دارد این در حالی است که بیش از ١٧۴ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که در مرحله بعد این افراد پالایش شده و اکنون افراد ثبت نام شده با ۵١ هزار و ٢۵ نفر رسیده است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون ١۴ هزار و ١٩۶ پرونده آنان تکمیل و نهایی شده است.


کد خبر 5463557

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح نهضت ملی مسکن ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد