Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد دیگر امکان دادن سلاح‌های زرادخانه ارتش کشورش به اوکراین وجود نداشته و تحویل تسلیحات بیشتر باید از طریق صنایع تسلیحات‌سازی صورت بگیرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه دویچه وله، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان اعلام داشت، دیگر امکانی برای دادن مستقیم تسلیحات و تجهیزات انبارهای تسلیحاتی ارتش کشورش به اوکراین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که برای حفظ توان دفاعی آلمان، تحویل‌ تسلیحات در آینده به اوکراین باید بطور فزاینده‌ای مستقیماً از طریق صنایع تسلیحات‌سازی انجام شود.

او در اظهاراتش که روز شنبه منتشر شد، گفت: برای این منظور، ما به طور مداوم با اوکراین در حال هماهنگی هستیم. من در ارتباط با تحویل تسلیحات ارتش آلمان باید صادق باشم، ما اکنون به حد تعیین شده برای آن رسیده‌ایم.

وزیر دفاع آلمان خاطر نشان کرد: ارتش آلمان باید همچنان بتواند امور دفاع ملی و ائتلافی را تضمین کند. اما معنی آن این نیست که ما نتوانیم اقدامات بیشتری برای اوکراین انجام دهیم. 

لامبرشت تاکید کرد، جزئیاتی در خصوص تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین ارائه نخواهد داد. او بیان داشت: ما دلایل موجهی برای این که دقیقا این اطلاعات را طبقه‌بندی کنیم، داشتیم. ما این کار را در پاسخ به یک درخواست صریح از جانب اوکراین انجام دادیم.

وی افزود: ما باید همواره این موضوع را در ذهن داشته باشیم. زمانی که جزئیات این تحویل‌ها به صورت دقیق منتشر شود، روسیه هم به این اطلاعات دست پیدا خواهد کرد و خود این به تنهایی تبعات استراتژیک نظامی در پی خواهد داشت.

این اظهارات وزیر دفاع آلمان زمانی مطرح می‌شود که فشارها بر برلین در داخل و خارج از آلمان برای آنکه رو به تسریع و گسترش تحویل تسلیحات به اوکراین بیاورد، افزایش یافته است. همچنین این انتقاد از برلین مطرح شده که تحویل تسلیحاتش کند و ناکافی بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ارتش آلمان ، آلمان ، اوکراین ، روسیه ، حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارتش آلمان آلمان اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین وزیر دفاع آلمان تحویل تسلیحات ارتش آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد