Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام وزیر خارجه روسیه مبنی بر انحلال گروه مینسک، آمریکا نیز اعلام کرد که از روش‌های جدیدی برای حفاظت از منافع ارامنه قره‌باغ و ارمنستان استفاده خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، غرب و روسیه بر سر حل مناقشه قره‌باغ با هم رقابت می‌کنند و هر دو جبهه برای اجرای توافقی که بر سر میزشان به دست آمده، تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه از آمادگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای صلح از طریق اتحادیه اروپا خشمگین است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بلافاصله پس از دیدار سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل،  وزیر امور خارجه ارمنستان را به مسکو احضار کرد و در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی در اظهاراتی قابل تأمل گفت: ما خوشحالیم که بگوییم فرمت روسای مشترک گروه مینسک دیگر کارساز نخواهد بود، زیرا آمریکا و فرانسه دیگر با روسیه همکاری نمی‌کنند.

لاوروف در ادامه گفت: اگر آمریکا و فرانسه حاضرند منافع ارامنه در قره‌باغ و به طور کلی قفقاز جنوبی را قربانی کنند، این انتخاب آن‌هاست.

وی با این اظهارات، آمریکا و فرانسه را متهم به «فدا کردن منافع ارامنه» کرد.

در واقع او اعتراف کرد که مشارکت روسیه در مناقشه قره‌باغ به هر شکلی برای حفظ منافع ملی ارامنه و جلوگیری روسیه از پایان دادن به مناقشه قره‌باغ برای حفظ منافع خود این کشور است.

پس از اعلام وزیر خارجه روسیه مبنی بر انحلال گروه مینسک، آمریکا نیز اعلام کرد که از روش‌های جدیدی برای حفاظت از منافع ارامنه قره‌باغ و ارمنستان استفاده خواهد کرد.

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات‌متحده از ارمنستان و آذربایجان می‌خواهد که تماس‌های دیپلماتیک خود را تشدید کنند، از مکانیسم‌های تماس مستقیم موجود برای یافتن راه‌حلی جامع برای مناقشه و پیامدهای آن و عادی‌سازی روابط با دستیابی به توافقنامه صلح جامع استفاده کنند. ایالات‌متحده آماده کمک به ارمنستان و جمهوری آذربایجان در این ابتکارات به ویژه برای عادی‌سازی روابط بین بین دو کشور است.

در این بیانیه ادعا می‌شود که آمریکا متعهد به ساختن آینده‌ای صلح‌آمیز، دموکراتیک و مرفه در قفقاز جنوبی است.

در حالی که باکو بارها اعلام کرده که مناقشه قره‌باغ پایان‌یافته و جمهوری آذربایجان تمامیت ارضی خود را احیا کرده است، اظهارات وزیر خارجه روسیه مبنی بر خودداری فرانسه و آمریکا از همکاری با مسکو در چارچوب گروه مینسک با رضایتمندی زیادی در باکو مواجه و تأکید شد که جمهوری آذربایجان بیشتر بر فرمت بروکسل متکی است.

اما اکنون مشخص شده است که هدف اصلی غرب نیز تأمین منافع جمهوری آذربایجان نیست، بلکه صرفاً می‌خواهد روسیه را منزوی کند.

برای آمریکا و فرانسه، توافقنامه صلح جامع به معنای دادن وضعیت جداگانه به قره‌باغ است و این مغایر با احیای تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است.

ادعای علی‌اف: ارمنستان پنج شرط جمهوری آذربایجان را پذیرفته استتوافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل چه بود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز اخبار روسیه اخبار آمریکا قره باغ ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قفقاز اخبار روسیه اخبار آمریکا قره باغ ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان آمریکا و فرانسه مناقشه قره باغ منافع ارامنه خارجه روسیه گروه مینسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب