Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد زوج‌ها در جامعه نابارور هستند.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۰ درصد زوج‌ها در جامعه نابارور هستند و این یکی از مسائلی بوده که در کمیسیون بهداشت بر مبنای علمی و تخصصی مطرح است.

وی ادامه داد: در کمیسیون بهداشت بحث بر سر این بود که در حوزه سقط‌ها غربالگری انجام ندهیم چرا که سالانه ۳۰ هزار سقط انجام می‌شد که از این تعداد ۳۰۰۰ واقعی و ۲۷ هزار غیر واقعی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بخواهیم تعداد جمعیت را افزایش دهیم ابتدا باید علل از دست دادن جمعیت را مورد بررسی قرار دهیم.

ابراهیمی بیان کرد: شایعترین علل مرگ و میر در کشور به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات اعلام شده است و باید روی این سه فاکتور کار شود که جمعیت خود را از دست ندهیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا باید هر روز شاهد بروز تصادفات در جاده های استان باشیم، کیفیت خودرو، وضعیت نامناسب راه‌ها، بی احتیاطی رانندگان و ... در بروز تصادفات مرگبار نقش دارند.

وی گفت: سوالی که اینجا مطرح است این است که چقدر عامل‌های اصلی که سبب افزایش بیماری‌های قلبی و عرویقی و در نهایت مرگ و میر شده را بررسی کرده و کنترل کردیم؟

ابراهیمی بیان کرد: در مجلس ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در بحث عوارض مصرف سیگار پیش‌بینی کردیم اما عده‌ای نگذاشتند این درحالیست که سالانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید و استعمال می‌شود و این سیگار خود عامل اصلی سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و ... است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به شکل غیرمستقیم چقدر بودجه مملکت صرف بیماران سرطانی، قلبی عروقی و ریوی می‌شود؟

وی افزود: در حال حاضر جهاد دانشگاهی به مقوله مرکز درمان ناباروری ورود پیدا کرده است.

ابراهیمی گفت: هزینه‌های ناباروری بسیار بالاست و تلاش کردیم این مورد تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا موضوع ناباروری در کشور مرتفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از قوانینی که در کمیسیون بهداشت مصوب کردیم این است که تمام مراکز استان‌ها باید مرکز درمان ناباروری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بیمارستان شفا ناباروری یحیی ابراهیمی دانشگاه علوم پزشکی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشكي مرکز درمان ناباروری مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت: این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

وی در پایانن تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور