Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان گلایه بسیاری از مصرف کنندگان را به همراه داشته و کام روزه داران را تلخ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، خرما، یکی از اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان است که تا قبل از شروع ضیافت الهی؛ مسئولان از ذخیره سازی مناسب این محصولا پر تقاضا خبر داده بودند، اما قیمت آن با آغاز ماه مبارک افزایش یافت، که این افزایش ناگهانی زمینه گلایمندی مردم را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر به بازار سری بزنید، درمی‌یابید قیمت‌ها به گونه‌ای نیست که مردم بتوانند با خیال راحت خرید کرده و  کالاهای مورد نیاز ماه روزه‌داری را تأمین کنند.

این درحالیست که کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و معضل اصلی گرانی است؛ با این وجود ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان است و سیستان وبلوچستان رتبه اول کشور را از نظر سطح زیر کشت به خود اختصاص داده و با تولید سالانه 230 هزار تن، دومین تولید کننده خرما در کشور است؛ اما مردم آن برای تهیه این محصول مکافات دارند.

در همین راستا هر بسته خرما حدود 15 هزار تومان گران تر شده، و خرمایی که تا پیش از این 37 هزار تومان خریداری می شد اکنون باید با قیمتی بین 48تا53 هزار تومان تهیه شود. افزون بر آن که هر کارتن 12 عددی خرما نیز از 350 تا 650 هزار تومان داد و ستد می شود؛ و ین موضوع باعث شده تا کام مردم روزه دار با تلخی باز شود.

این مهم در حالیست که اوج مصرف خرما ماه مبارک رمضان بوده، و مسئولان می‌توانند به راحتی برای تأمین و توزیع آن با توجه به طولانی بودن زمان نگهداری خرما برنامه‌ریزی کنند تا روزه داران برای تهیه این محصول به زحمت نیفتند.

کمبودی وجود ندارد
 

 

محمد مهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در زمینه تهیه اقلام اساسی برای ماه مبارک رمضان، به خبرنگار ما گفت: در هیچ کالایی کمبود وجود ندارد، افزایش قیمت یکسری از محصولات و کالاها در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: افزایش قیمت، تابع افزایش قیمت سایر آیتم های موثر در تولید مانند هزینه های حمل و نقل و کارگری است.

این مسئول اضافه کرد: آنجایی که سیستان وبلوچستان استانی خرماخیز است هیچگونه مشکلی در تهیه این محصول پر مصرف در بازار وجود ندارد.

فرمانداران بازار را رصد و به تخلفات رسیدگی کنند

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان وبلوچستان هم در نشست تنظیم بازار استان گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار استان در وهله اول تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و دوم کنترل و نظارت بر قیمت های عرضه این کالاها به مردم است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان وبلوچستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرما در کشور می‌باشد، به منظور جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت ها، فرمانداران هر یک از شهرستان ها غرفه‌های ویژه عرضه خرما آماده کنند تا با ارتباط و تعامل با سردخانه داران، خرما به صورت مستقیم و با واسطه کمتری به مردم عرضه شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت ۱۰ کالای اساسی از قبیل روغن، برنج، شکر، گوشت، مرغ و گوشت را به شهرستان ها اعلام تا فرمانداران با کمک مردم و مراجع نظارتی قیمت‌ها را رصد کنند و به موارد تخلف احتمالی رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان وبلوچستان ماه مبارک رمضان افزایش قیمت وجود ندارد هزار تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟