Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:38:45 GMT

توزیع سالانه ۱۰ هزار نهال مثمر در نمین

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۵۹۱۳

توزیع سالانه ۱۰ هزار نهال مثمر در نمین

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محسنی ظهر یکشنبه در بازدید از نهالستان شهرستان نمین اظهار کرد: توزیع نهال‌های استاندارد و دارای گواهی بین متقاضیان در این شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این نهال‌ها شامل سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، زردآلو، بادام، هلو، شلیل، توت، ازگیل، خرمالو، سنجد، گل محمدی، زرشک، انار و از درختان غیرمثمر نهال صنوبر کبوده و صنوبر سفید است که از نهالستان‌های مجاز کشور توسط شرکت‌های توزیع‌کننده منطقه تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین به متقاضیان توصیه کرد: برای تهیه نهال‌های مطمئن و دارای گواهی سلامت به مراکز مجاز توزیع نهال مراجعه و برای احداث باغ و کاشت نهال از کارشناسان باغبانی مراکز جهاد کشاورزی مشاوره و راهنمایی لازم را اخذ کنند.

محسنی گفت: باغداران در کاشت نهال برای احداث باغ هماهنگی اولیه با نهالستان و بررسی رقم‌های انتخابی با توجه به شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و شرایط اقلیمی و رعایت فاصله کاشت درختان و استفاده از کود و مواد مغذی، آبیاری منظم اولیه نهال و سربرداری نهال تا فاصله ۸۰ سانتی را رعایت کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: شهرستان نمین ۷۰۰ هکتار انواع باغات میوه دارد که بیشتر آنها باغات میوه سنتی و دارای درختان فرسوده هستند که نیاز به جایگزینی و اصلاح باغات میوه بر اساس ارقام سازگار با منطقه و رهایی از خسارت‌های سرمازدگی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۰ هزار نهال متفاوت از نوع مثمر و غیرمثمر در این شهرستان توزیع می‌شود که می‌تواند در افزایش سطح باغات جدید و اصلاح شده مؤثر باشد.

کد خبر 5463623

منبع: مهر

کلیدواژه: نمین کاشت نهال و درخت کشاورزی استاندارد گیلاس میوه گلابی سیب درختی زردآلو مواد مغذی آبیاری نوین سرمازدگی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار خراسان رضوی مشهد آلودگی هوا ماه رمضان 1401 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی شهرستان نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی