Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@11:01:11 GMT

ادامه مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۰۳۶

ادامه مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

در پی هشدار سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال هجوم آفت ملخ صحرایی به استان سیستان و بلوچستان در فصل بهار و تابستان، اقدامات لازم برای مبارزه با این نوع آفت و سایر آفت‌های گیاهی در استان ادامه دارد.

به گزارش ایران آنلاین، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: علاوه بر تجهیز مزارع استان به امکانات لازم و تهیه سموم به میزان کافی، در حال رصد و ردیابی مزارع استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی با همکاری کشور پاکستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین تیموری تصریح کرد: کار رصد و پایش مشترک ملخ صحرایی به عنوان آفتی که اغلب مناطق جنوبی کشور را در بر می‌گیرد، با همکاری کشور پاکستان از هفته گذشته آغاز شده و کماکان ادامه دارد.
وی افزود: نتایج همکاری ایران و پاکستان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی به سازمان خوار و بار جهانی( فائو) ارسال خواهد شد تا ضمن هشدار به سایر کشورهای درگیر از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، مانع از ورود این نوع آفت‌ها به سایر مناطق شد.

تیموری با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و رساندن محصولات سالم کشاورزی به دست مردم همواره از دغدغه های مسئولان است، گفت: برای حفظ زنجیره تولیدات کشاورزی سالم و استاندارد باید مزارع را از وجود هرگونه آفت در امان نگه داشت؛ به همین خاطر، تلاش برای مبارزه با هجوم احتمالی آفت‌های گیاهی در استان ادامه دارد و از کشاورزان نیز می‌خواهیم توصیه‌های لازم از جمله سم‌پاشی بموقع مزارع را جدی بگیرند. 

وی هجوم آفت های گیاهی به مزارع استان را تهدیدی جدی برای کشاورزی دانست و افزود: همه ساله بخشی از محصولات کشاورزی مورد حمله انواعی از آفت ها قرار می گیرند که برای جلوگیری از بروز این مشکل نیازمند همکاری بیش از بیش کشاورزان هستیم. 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای مبارزه ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران