Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@21:53:01 GMT

گوشی گلکسی A13 سامسونگ در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۶۵۲۵

گوشی گلکسی A13 سامسونگ در یک نگاه

فرارو- گوشی گلکسی A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های سطح پایین است که به خانواده گلکسی A تعلق دارد. نسخه 4G این گوشی در حال حاضر در هند و اروپا به فروش می‌رسد.


به گزارش فرارو، در کنار نسخه 4G این گوشی، گلکسی A13 5G نیز وجود دارد که دارای صفحه نمایش ۹۰ هرتز و چیپست مدیاتک Dimensity 700 است. این ویژگی ها، نسخه 5G را در جایگاه برتری قرار می‌دهد، اما در سایر موارد کاملاً شبیه به نسخه 4G است که در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از هر چیز، لازم به ذکر است که گلکسی A13 در واقع ضعیف‌ترین عضو خانواده گلکسی A نیست، زیرا همچنان بالاتر از گلکسی A03 قرار دارد. سامسونگ اخیراً واقعاً خط تولید خود را تقویت کرده است. متأسفانه، این بدان معناست که ما در نهایت با تعداد زیادی دستگاه بسیار مشابه روبرو می‌شویم.


بدنه گلکسی A13 تقریباً با A13 5G یکسان است. با این حال مانند گلکسی A23 از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ برخوردار است. نمایشگر این دستگاه همان اندازه ۶.۶ اینچی و کیفیت PLS LCD را دارد. هرچند که نرخ تازه سازی آن ۶۰ هرتز است و پایین‌تر از مدل‌های A13 5G و A23 قرار می‌گیرد که هر دو نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی دارند. وضوح این صفحه نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل با نسبت ۲۰ به ۹ و کیفیت ۴۰۰ پیکسل بر اینچ است. ابعاد دستگاه ۱۶۵.۱ در ۷۶.۴ در ۸.۸ و وزن آن ۱۹۵ گرم می‌باشد.

سیستم دوربین A13 4G شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و لنز عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. برای دوربین سلفی پنل جلویی نیز یک لنز ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. چنان که ملاحظه می‌کنید، تنظیمات دوربین در گوشی A13 تقریباً مشابه A23 است، به جز عدم وجود قابلیت OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) در دوربین اصلی و محدودیت تاسف بار فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل که به خاطر وجود چیپست ۸ نانومتری Exynos 850 اتفاق می‌افتد. استفاده از این پردازنده در نسخه 4G در حالی است که نسخه گلکسی A13 5G از پردازنده مدیاتک Dimensity 700 و مدل A23 از پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کنند و هر دو می‌توانند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K را نیز ضبط کنند.


هر سه گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند، اما مدل A13 به شارژ ۱۵ وات محدود شده است، در حالی که گلکسی A23 می‌تواند با سرعت ۲۵ وات شارژ شود. همانطور که گفتیم بین مدل‌های مختلف یک سری از محصولات سامسونگ تفاوت‌های ظریفی وجود دارد.
چنان که گفته شد این گوشی از چیپست Exynos 850 استفاده می‌کند. این چیپست با حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۳ یا ۴ یا ۶ گیگابایتی جفت می‌شود. این دستگاه روی رابط نرم‌افزاری One UI 4.1 مبتنی بر اندروید ۱۲ اجرا می‌شود. این نسخه 4G همچنین به اسکنر اثر انگشت در کنار قاب و جک ۳.۵ میلی متری هدفون مجهز است.


بررسی ما کامل نمی‌شود مگر این که نگاهی هم به جعبه فروش این گوشی بیاندازیم. متأسفانه، اینجا چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. شرکت سامسونگ واقعاً بسته لوازم جانبی را باریک کرده است. در واقع، هیچ لوازم جانبی برای اشاره وجود ندارد، مگر اینکه کابل تبدیل USB Type-C به Type-C را به حساب بیاوریم. با یک آزمایش سریع می‌توان متوجه شد که این سیم، یک کابل غیرفعال ساده بدون تراشه نشانگر الکترونیکی است. این کابل نیاز کاربر به شارژ با سرعت ۱۵ وات و انتقال داده USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابایت در ثانیه را برآورده می‌کند.


نبود شارژر بدان معنی است که شما باید شارژر را جداگانه تهیه کنید؛ اما این بدان معنا نیست که شما حتما باید یک شارژر جدید بخرید. با توجه به سرعت پایین ۱۵ واتی شارژ این گوشی، آداپتور‌های قدیمی سامسونگ هم می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند.


در حالی که فقدان شارژر در جعبه کمی تاسف آور است، بهتر است زاویه زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود. در واقع، ارسال شارژر‌های کمتر احتمالاً به این معنی است که تعداد شارژر کمتری در نهایت در محل دفن زباله قرار می‌گیرد. همچنین کل بسته بندی گلکسی A13 از تخته فیبر ساخته شده است که با علامت 21PAP نیز مشخص شده است. این الیاف سلولزی قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر هستند.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

کلیدواژه: گلکسی A13 نسخه 4G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴

مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ رونمایی شد. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد.

براساس اطلاعات منتشر شده مزدا EZ-6 جایگزین مزدا 6 خواهد بود و در نسخه‌های الکتریکی خالص و دارای موتور احتراق درونی به عنوان افزاینده برد عرضه خواهد شد و احتمالاً در همین سال عرضه می‌شود.

 در جلو، EZ-6 یک جلوپنجره شبیه به مزدا دریافت کرده و چهره‌ای شبیه به خانواده مزدا دارد.
این خودرو موفق شده تا در نمای جانبی، هویت مستقلی برای خود بسازد.

شرکت مزدا در نمایشگاه خودروی پکن 2024 از یک شاسی بلند برقی و مفهومی با نام آراتا نیز رونمایی کرد.

نسخه تولیدی آن تا پایان سال آینده میلادی راهی خط تولید خواهد شد. مزدا آراتا نیز همانند سدان EZ-6 توسط جوینت چانگان و مزدا توسعه یافته است.

از آنجایی که آراتا فعلاً محصولی مفهومی است بنابراین بجای آینه‌های سنتی از دوربین استفاده می‌کند و فاقد دستگیره‌های در و برف‌پاک‌کن شیشه عقب است. ژاپنی‌ها از یک اسپویلر بزرگ در عقب و چراغ‌ترمز سوم عمودی استفاده کرده‌اند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری (عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung