Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور پردیسان به ورجان با روزانه ۱۵ هزار تردد یکی از حادثه خیزترین محور‌ها در استان است که عرض کم، مناسب نبودن آسفالت و نبود روشنایی از مشکلات اصلی این جاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، یکی از محورهای پرتردد استان، محور پردیسان به کهک است که بارها و بارها اخبار مختلفی از تصادفات بسیار شدیدی در این محور که همراه با فوت هم بوده منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوخطه بودن مسیر رفت و برگشت محور پردیسان تا روستای ورجان، عرض کم جاده، نداشتن شانه ، عبور و مرور بیش از حد وسایل نقلیه سبک و سنگین به ویژه در روزهای تعطیل و پایانی هفته و همچنین آسفالتی نامناسب در این جاده 15 کیلومتری موجب افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی شده است.

عملیاتی نشدن وعده معاون سابق عمرانی استانداری
از آنجا که محور پردیسان – ورجان مهم‌ترین محور منطقه ییلاقی استان می‌باشد و غالباً در روزهای تعطیل و پایان هفته شاهد ترافیک چشمگیری است نیازمند چند بانده شدن این مسیر از سال ها قبل می باشد که در این خصوص محسن بهشتی معاون سابق عمرانی استانداری در گفتگویی اعلام کرده بود جاده پردیسان تا فردو تعریض خواهد شد؛ اما این اتفاق به عمر مدیریت او رخ نداد و تاکنون این جاده فقط با اعتباراتی در سال گذشته بهسازی که شامل درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت می شود در آن اجرا شده است.



روزانه 15هزار تردد در محور پردیسان ورجان
این در حالی است که طبق نظر کارشناسان محور پردیسان به ورجان  روزانه ۱۵ هزار تردد را به خود می بیند . عرض کم، مناسب نبودن آسفالت و نبود روشنایی از مشکلات اصلی این جاده است که رانندگانی که روزانه از آن عبور می کنند به این مشکلات اذعان دارند البته با یک بار تردد به راحتی می توان به مشکلات پی برد.
همان طور که گفته شد در این محور تصادفات منجر به جرح و فوت بسیاری رخ داده و رخ می دهد مخصوصا در روزهای تعطیل و یا آخر هفته ها که این محور تردد های چند برابری را به خود می بیند. طبق اعلام کارشناسان در دو هفته ابتدایی امسال 14فقره تصادف منجر به خسارت  با 3مصدوم رخ داده است.



19فوتی جاده پردیسان به کهک در سال گذشته
از همین رو سرهنگ پناهی فرمانده پلیس راه استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تصادفات محور پردیسان به سمت کهک و ورجان اظهار داشت: بیشترین تصادفات در این محور مربوط به تصادفات رخ به رخ است.
وی ادامه داد: سال گذشته، در این محور ۱۹ فوتی و بالغ بر ۱۶۵ فقره تصادف منجر به جرح و خسارت ثبت شده است.

افزایش تصادفات در روزهای تعطیل در این محور
از طرفی گودرزی فر معاون فنی و عملیات اورژانس استان در گفتگو با خبرنگار ما محور پردیسان به ورجان را در روز‌های تعطیل با حجم بالای ترافیک کاری عنوان کرد و گفت: در مناسبت‌ها و غروب پنجشنبه و جمعه ها، شاهد تردد بالای خودرو‌ها در این محور هستیم و با توجه به مشکلات این جاده، شاهد حوادث منجر به فوت و صدمه بیشتری هستیم.



مسیر پردیسان ورجان چهارباند می شود
مسیر پردیسان به روستای ورجان یکی از مهم‌ترین مناطق ییلاقی در استان قم است که مردم برای رسیدن به مناطق خوش آب و هوای روستا‌های شهرستان کهک از این مسیر تردد می‌کنند. همانطور که گفته شد به دلیل تردد بالا و به دلیل مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد و باعث بروز تصادفات جرحی و فوتی شده و می شود، پس می طلبد که مسئولین استان هرچه سریعتر برای این جاده فکری کنند و با برنامه ریزی دقیق بتوانند از حوادث در این مسیر کاهش دهند.
از همین رو معتمدی معاون عمرانی استانداری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از نقاط حادثه خیر استان مسیر پردیسان به ورجان است، اظهار داشت: این مسیر نیازمند یک اقدام اساسی می باشد.
وی ادامه داد: اقداماتی در سال های گذشته از جنس بهسازی در این مسیر انجام شده است.
معاون استاندار با اشاره به اهمیت این مسیر، گفت:  در این مسیر بیمارستان هزار تختوابی، اراضی مسکن ملی، تردد مسافران و گردشگران وجود دارد که همین بر اهمیت این مسیر بیش از پیش می افزاید.
وی خاطرنشان کرد:بعد از سفر رئیس جمهور به قم این موضوع در قالب سه مصوبه در حال پیگیری می باشد؛ در ابتدا پیگیر چهارباند شدن این مسیر هستیم که عملیات چهار بانده کردن این محور در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و امسال آغاز می‌شود.
معتمدی افزود: دومین اقدام تکمیل میدان و پل ورجان و آخرین اقدام تقاطع غیرهمسطح پردیسان، بلوار آیت الله برجردی و مسیر پردیسان کهک است.
وی عنوان کرد: قبل از مرداد ماه میدان ورجان تمام خواهد شد و ظرف یک الی دو ماه آینده هم چهارباند کردن میسر از بیمارستان تا ورجان عملیاتی خواهد شد.

در هر صورت امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات و برنامه هایی که برای این مسیر در نظر گرفته شده است اجرایی شود تا کمتر شاهد تصادف در این مسیر باشیم.

انتهای پیام/