Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اقدامات ضد روسی که اکنون در آلمان انجام گرفته مقامات و مسئولان این کشور نگران سرریز شدن پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین، در خاک کشورشان هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، از فروشگاه‌های روسی آغشته به رنگ آمیزی گرفته تا توهین در خیابان، حملات به جامعه روسی در آلمان از زمان تهاجم به اوکراین چند برابر شده است و به همین علت مقامات و مسئولان آلمانی نگران هستند که پیامد‌های این جنگ نمود و اثر خود را در خاک کشور آن‌ها نیز نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روس‌های مقیم آلمان که بزرگترین جوامع دور از میهن را در اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند در تظاهراتی با خودرو و موتور سیکلت اعتراض خود به «روس‌هراسی» نشان دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات و گردهمایی اعتراضی پرچم‌های روسیه را به اهتزاز در آورده بودند. با این حال روس‌های مقیم آلمان با توجه به اینکه از ارتش و تجاوز و حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین حمایت کرده‌اند، خشم اوکراینی‌ها و دیگر مخالفان جنگ را برانگیخته‌اند. تظاهرات جدیدی نیز قرار است امروز (یکشنبه) در فرانکفورت توسط جامعه مهاجران دور از میهن روس انجام گیرد.

کریستین فریر، ۴۰ ساله، سازمان‌دهنده کاروان اعتراضی در برلین در روز یکشنبه گذشته که ۴۰۰ وسیله نقلیه در آن شرکت کرده بودند اعلام کرد از آن زمان تاکنون صد‌ها پیام تهدید به مرگ دریافت کرده است و تصاویری از خرد شدن یا سوزانده شدن اجساد برای او فرستاده می‌شود.

همچنین وب سایت گاراژ خودروی او هک شد و رتبه گذاری‌های آنلاین او به شدت افت پیدا کرده است. این روسی-آلمانی تاکید کرد اوضاع و شرایط طوری رقم خورده است که زندگی‌اش می‌تواند تبدیل به جهنم شود.

فریر با ادعای اینکه تظاهرات او ربطی به درگیری ندارد، گفت: هدف من فقط اعتراض به تجاوزاتی بود که روس‌ها در آلمان روزانه از آن رنج می‌برند. از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ۳۸۳ جنایت ضد روسیه و ۱۸۱ جنایت ضد اوکراینی به طور رسمی به پلیس آلمان گزارش شده است. آلمان محل زندگی یک میلیون و ۲۰۰ هزار روس تبار و ۳۲۵۰۰۰ اوکراینی تبار است. در ماه‌های اخیر جنگ روسیه و اوکراین، باعث شده است تا ۳۱۶ هزار آواره اوکراینی دیگر وارد آلمان شوند.

رنه هرمان آلمانی، ۵۰ ساله، یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی برلین، در این خصوص گفت: هر جنگی مذموم است و هیچ یک قابل توجیه نیست.

او ادعا می‌کند که خود را در این درگیری قرار نمی‌دهد. اما دور از روزنامه نگاران، معلوم شد که این مرد یک وبلاگ نویس با نفوذ با هزاران مشترک در شبکه اجتماعی Tik tok است. تا قبل از تعلیق اخیر حساب کاربری خود، او پیام‌های زیادی را پست می‌کرد که همگی در طرفداری از روسیه و حمله نظامی این کشور به خاک اوکراین بود. 

یوخن تاپفر، جامعه شناس دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ و متخصص جامعه روسیه، اعلام کرد دلایل شرکت کردن در این تظاهرات بسیار متفاوت است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: برگزار کنندگان این تظاهرات علت بر گزاری آن را محکوم کردن تبعیض در آلمان دانسته‌اند. 

رژه برلین موجی از خشم در میان خود آلمان‌ها برانگیخته است. به عنوان مثال، روزنامه بیلد برگزاری این تظاهرات و گردهمایی اعتراضی با وجود آنکه روسیه در اوکراین جنایت می‌کند شرم آور توصیف کرده است. فرانزیسکا گیفی، سفیر اوکراین در آلمان، نیز خطاب به شهردار برلین گفت چگونه می‌توانید اجازه دهید این کاروان شرم‌آور در وسط برلین راه بیفتد؟ شهردار نیز در پاسخ تاکید کرد دلایل عصبانیت سفیر اوکراین را درک می‌کند، اما نمی‌تواند تظاهراتی را که در آن شرکت کنندگان فقط پرچم‌های روسیه را به اهتزاز در می‌آورند ممنوع کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین روس هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین