Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی صفایی ظهر روز یکشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر نماینده رییس‌جمهور به این شهرستان و بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی افزود: نگاه دولت تکمیل پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بوده است تا طرح‌های معطل‌مانده در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام رسد و از این بابت به مردم خسارتی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قالب این سفر قریب به ۲۰ نامه وزارتی به‌صورت مکتوب ارائه‌ شده و تنها برای برخی پروژه‌ها برش نقدی اختصاص اعتبار صورت گرفته است، تصریح کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب شهر قوچان یکی از پروژه‌هایی است که برای آن در این سفر ردیف اعتباری در نظر گرفته‌ شده است.

سرپرست فرمانداری قوچان ادامه داد: برای تکمیل نهایی تصفیه‌خانه فاضلاب قوچان ۴۰۰  میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیداکرده و با لوله‌گذاری، پکیج‌های آماده‌ای را در سطح شهر ایجاد کند.

وی بوی نامطبوع مربوط به ورودی شهر قوچان از مسیر فاروج که از شهرک صنعتی شماره یک متصاعد می‌شود را یکی از معضلات اصلی دانست و خاطر نشان کرد: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

صفایی یکی از پروژه‌های مهم قوچان را خط انتقال آب از سد تبارک تا مجتمع تصفیه‌خانه این شهر به طول ۸ کیلومتر عنوان و تصریح کرد: در گذشته برای این پروژه ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود که تنها ۱۱.۹ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

سرپرست فرمانداری قوچان اضافه کرد: با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در سفر اخیر هیات دولت به این استان، پروژه مزبور سرعت بیشتری به خود گرفته و تا پایان خردادماه به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: اختصاص ۲۴ میلیارد تومان مرمت قنوات، ۱۸ میلیارد تومان برای توسعه سامانه‌های آبیاری نوین ، ۵ میلیارد تومان گود کشتی با چوخه شهر قوچان ، ۴ میلیارد تومان نوسازی و اصلاح باغات، ۱۵ میلیارد تومان تکمیل سلف‌سرویس دانشگاه صنعتی و ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت پست برق شهرک صنعتی، از دیگر مصوبات هیات دولت برای شهرستان قوچان به شمار می‌رود.

صفایی گفت: اعتبار برخی پروژه‌ها به‌صورت شناور در سطح استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌شده است که در این زمینه می‌توان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه تجهیزات فنی و حرفه‌ای، ایجاد زمین‌های چمن و همچنین تکمیل مدارس و جایگزین شدن مدارس کانکسی اشاره کرد که سهم قوچان از این اعتبارها به‌ تناسب اختصاص می‌یابد.

سرپرست فرمانداری قوچان از تصویب ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور اجرای عملیات آبخیزداری و طرح‌های بند خاکی خبر داد و  گفت: این اعتبار می‌تواند در کاهش فرسایش خاک و جاری شدن سیل و رسوب در این شهرستان کمک کند.

وی بیان کرد: در حوزه راهداری ۲۰ میلیارد تومان به‌ منظور بهسازی آسفالت محورهای شریانی و ۲ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز به تصویب رسیده است و همچنین برای اجرای طرح‌های هادی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، اصلاح و بهسازی ایل راه عشایری ۷ میلیارد و تکمیل استخر دانش‌آموزی ۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

کرونا بهانه‌ای برای تعطیلی مرز باجگیران است

سرپرست فرمانداری قوچان با اشاره به آخرین وضعیت مرز باجگیران گفت: کشور ترکمنستان برای تعطیلی مرز باجگیران بهانه کرونا را مطرح کرده‌ است، اما در اصل تعطیلی این مرز بابت طلب آن کشور از ایران در زمینه گاز و اختلاف‌ نظرها برای قیمت آن است.

وی اضافه کرد: با توجه به چندین مرحله پیگیری بعید است گشایشی در این مرز رخ دهد و موضوع باید توسط وزارت خارجه حل شود زیرا ایران تمایل به باز بودن این مرز و انجام ترددها دارد و مشکل تنها از سمت ترکمنستان است.

صفایی تاکید کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی در مرز به‌منظور انجام تست کرونا به‌ صورت کامل مستقر بوده و ترددهای دیپلماتیک انجام می‌شود که به تازگی دیپلمات‌های هندی از این مرز تردد داشته‌ان، پس در حوزه دیپلماتیک مشکلی وجود ندارد اما برای تردد مسافری به این زودی‌ها اجازه نمی‌دهند.

 شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا ترکمنستان قوچان هیئت دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ترکمنستان قوچان کرونا ترکمنستان قوچان هیئت دولت سرپرست فرمانداری قوچان میلیارد تومان اعتبار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی جذب اعتبارات نفتی در استان افزود: هر چه سریع‌تر اسامی طرح‌های نیمه تمام باید برای جذب اعتبار به وزارت نفت ارسال شود.

وی بیان داشت: در راستای تخصیص اعتبارات مصوب دور دوم سفر هیئت دولت دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌های حوزه عمرانی هماهنگی داشته و هر دستگاه باید یک طرح شفاف ارائه دهد.

روستا تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از الویت‌های این معاونت است و تخصیص اعتبارات نفت برای این قبیل طرح‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: این اعتبارات به هر سازمانی که بتواند زودتر اقدام کند، اختصاص داده می‌شود به عنوان مثال برای پل سوم بشار ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نفتی در نظر گرفته شد و با دریافت اعتبار در کمتر از ۳۰ روز این اعتبار پرداخت می‌شود.

روستا مهم‌ترین ویژگی اعتبارات نفت را نقد بودن و سرعت پرداخت عنوان کرد و گفت: یکی از طرح‌های اساسی دیگر موجود در استان ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

کد خبر 6091182

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی